Menüye ulaşmak için tıklayınız Sayfa içeriğine ulaşmak için tıklayınız

Yatırımcı İlişkileri Haberleri

Türk Telekom, 2016 yılının Ocak ayında gerçekleştirdiği tek marka birleşmesi sonrası marka değerini yıllık bazda yüzde 11 oranında artırarak tüm zamanların en yüksek marka değerine ulaştı.

Uluslararası marka değerleme kuruluşu Brand Finance tarafından her yıl yayınlanan ve dünyanın en değerli 500 telekomünikasyon markasını belirleyen ‘Telecoms 500’ 2017 listesi Barselona’da gerçekleştirilen Dünya Mobil Kongresi’nde açıklandı. Türk Telekom, ‘Telecoms 500’ listesinde 9’uncu kez üst üste ‘Türkiye’nin en değerli telekomünikasyon markası’ oldu.

Türk Telekom, marka değerini yıllık bazda yüzde 11 oranında artırarak tüm zamanların en yüksek marka değerine ulaştı.

Uluslararası marka değerleme kuruluşu Brand Finance tarafından hazırlanan, dünyanın en değerli telekomünikasyon markalarına yer veren ‘Telecoms 500’ listesi Barselona’da gerçekleştirilen Dünya Mobil Kongresi’nde yayınlandı. ‘Telecoms 500’ 2017 listesine göre Türk Telekom, 9. kez ‘Türkiye’nin en değerli telekomünikasyon markası’ oldu. Türk Telekom elde ettiği bu başarı ile Türkiye’nin ‘lider telekomünikasyon markası’ olduğunu bir kez daha kanıtladı.

Türk Telekom CEO’su Dr. Paul Doany, Türkiye’nin en büyük marka dönüşümünün katkısıyla markadeğerinde tarihi bir rekora imza atmış olduklarını kaydetti. Doany, “Geçtiğimiz yıl mobil, internet, telefon, TV ve yenilikçi dijital servisleri Türk Telekom tek markası altında bir araya getirdik. Türk Telekom markasından aldığımız güç ve sunduğumuz ürün ve hizmetlerin başarısıyla, Telecoms 500’deki ‘Türkiye’nin en değerli telekomünikasyon markası’ konumumuzu daha da sağlamlaştırdık.” dedi.

Türk Telekom markasının değerini tüketicilere fayda olarak sunma vizyonuyla çalıştıklarını vurgulayan Doany sözlerini şöyle tamamladı:

Bu vizyonumuzdan hareketle, 81 ilimizdeki her bir tüketicimizin ihtiyacını anlamak ve bu ihtiyaçları karşılamak en büyük önceliğimiz. Türkiye’nin tamamına yayılan altyapımız ve üzerinde geliştirdiğimiz hayatın her alanına dokunan inovatif ürün ve servislerimiz ise en büyük gücümüz. Türkiye’nin en sevilen dijital müzik platformu TÜRK TELEKOM MÜZİK, lider dijital oyun platformumuz PLAYSTORE, UEFA Şampiyonlar Ligi ve UEFA Avrupa Ligi yayın haklarına sahip TIVIBU ve Türkiye’nin en geniş eğitim içeriğine sahip online eğitim platformumuz VİTAMİN ile müşterilerimize kesintisiz ve yüksek kalitede iletişim ve eğlence deneyimi sunuyoruz. Gençlik markamız SELFY ile gençlere,  yaşam tercihlerine ve zevklerine göre özelleştirebilecekleri bir dünya sunuyoruz. 2017 yılında da inovatif ürün ve hizmetlerimizle, müşterilerimizin her zaman, her yerde, kullandıkları her akıllı cihazda yanlarında olmaya ve marka değerimizi müşterilerimiz için faydaya dönüştürmeye devam edeceğiz.”  dedi.

Brand Finance

Londra merkezli Brand Finance, dünyanın önde gelen marka değerleme ve stratejik danışmanlık şirketlerinden biri olarak biliniyor. 1996 yılında, pazarlama ve finans arasında köprü olmak amacı ile kurulan Brand Finance halen 20 ülkede çalışmalarına devam ediyor. Brand Finance, her yıl telekomünikasyon, bankacılık, perakende, havayolları ve gıda gibi birçok alanda dünya üzerindeki 3500’ü aşkın markayı değerlendirdiği raporlarıyla öne çıkıyor. Brand Finance, ayrıca son dokuz yıldır ‘Türkiye’nin En Değerli Markaları - TURKEY100’ listesini yayınlıyor. ​​​​​​​

Türk Telekom, İngiliz marka değerleme şirketi Brand Finance'nın gerçekleştirdiği "Türkiye'nin En Değerli Markaları" araştırmasında başarısını 2016 yılında da sürdürdü.

Türk Telekom, uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance’ın her yıl yayınladığı 'Türkiye'nin En Değerli Markaları-Turkey 100' listesinde, 2016 yılında da ‘Türkiye’nin En Değerli Telekomünikasyon Markası’ oldu. Sekiz yıldır üst üste ‘Türkiye’nin En Değerli Telekomünikasyon Markası’ olma başarısını gösteren Türk Telekom, Türkiye’nin “lider iletişim ve eğlence teknolojileri şirketi” olduğunu bir kez daha kanıtladı.​​​

Türk Telekom Yatırımcı İlişkileri, Türkiye Yatırımcı İlişkileri Derneği (TÜYİD) tarafından ikinci kez düzenlenen Yatırımcı İlişkileri Ödülleri’nde “Yılın Web Sitesi” ve “Yılın Finansal Sonuç Açıklaması” olmak üzere iki farklı kategoride birden birinciliğe layık görüldü. Türk Telekom ayrıca “Yılın Faaliyet Raporu” kategorisinde de üçüncü oldu. Böylece şirket, TÜYİD tarafından üç kategoride birden ödüle layık görülerek önemli bir başarıya daha imza attı.

Türkiye'nin öncü iletişim ve yakınsama teknolojileri şirketi Türk Telekom, bu yıl Türkiye Yatırımcı İlişkileri Derneği (TÜYİD) tarafından ikinci kez düzenlenen Yatırımcı İlişkileri Ödülleri’nde; Borsa İstanbul 100 Endeksi’nde yer alan şirketler arasında yapılan değerlendirmeler sonucu üç kategoride birden ödüle layık görüldü.

24 Kasım 2015'te İstanbul’da düzenlenen törenle açıklanan sonuçlara göre; Türk Telekom Yatırımcı İlişkileri web sitesi bir kez daha yılın “En İyi Yatırımcı İlişkileri Web sitesi” seçildi. Türk Telekom aynı zamanda “En İyi Finansal Sonuç Açıklama” kategorisinde birinciliğe layık görülürken “En İyi Faaliyet Raporu” kategorisinde üçüncü sırada yer aldı.

Değerlendirme, alanında uzman denetim, vergi ve danışmanlık firması KPMG Türkiye tarafından yapılan kapsamlı bir derecelendirme sistemi baz alınarak sonuçlandırıldı. Ödüllerin finansal sonuç açıklama, yatırımcı ilişkileri web sitesi ve faaliyet raporu kategorilerinde verildiği geceye Türkiye’nin önde gelen şirketlerinin yatırımcı ilişkileri çalışanlarının yanı sıra Borsa İstanbul Genel Müdürü, Türkiye Sermaye Piyasaları Birliği Başkanı ve TÜSİAD Başkan Yardımcısı katıldı.

Türk Telekom geçtiğimiz yıl yapılan değerlendirmelerde ise “En İyi Yatırımcı İlişkileri Web sitesi” kategorisinde birinci, “En İyi Finansal Sonuç Açıklama” kategorisinde ikinci, “En İyi Faaliyet Raporu” kategorisinde ise dördüncü sırada yer almıştı.

 “En iyisini yapmaya bundan sonra da gayret edeceğiz”

Türk Telekom Yatırımcı İlişkileri ekibi adına ödülleri, Türk Telekom Yatırımcı İlişkileri ve Kurumsal İlişkiler Kıdemli Direktörü Onur Öz aldı. Öz, törende yaptığı konuşmasında şunları söyledi:  “Türk Telekom Grubu olarak, tüm iş süreçlerimizde, geleceği düşünerek hareket ediyor, dünyada kabul görmüş standartları uygulamaya alıyoruz. Türkiye’nin ilk, dünyanın ise sayılı entegre telekom şirketlerinden biri olma sorumluluğuyla, ödül aldığımız kategorilerin yanı sıra faaliyet gösterdiğimiz tüm alanlarda yenilikçi ve fark yaratan iş modellerini ve uygulamalarını hayata geçiriyoruz. Bu bakış açısıyla, verdiğimiz hizmetin kalitesini artırmaya ve bu alanlardaki başarı çıtasını Türk Telekom Grubu olarak üst noktalara taşımaya kararlıyız.”

Yatırımcı İlişkileri kapsamında hayata geçirilen çalışmaların, Türkiye’de yatırımcı ilişkilerinin gelişimini en fazla destekleyen kuruluş olan TÜYİD tarafından bir kez daha ödüllendirilmesinden mutluluk duyduklarını ifade eden Onur Öz, konuşmasına şu sözleri ile son verdi:  Üç farklı kategoride almış olduğumuz bu ödülleri, başarılarımızın değerli bir kazanımı olarak değerlendiriyoruz. Bu değerli ödülleri kazanmamızı sağlayan, liderliğini yapmaktan gurur duyduğum yatırımcı ilişkileri ekibine ve değerli desteklerinden dolayı şirket yönetimimize teşekkürlerimi sunuyorum.”

TUYID 

​​​​​

EMEA Finance tarafından düzenlenen “2014 Achievement Awards” da, Türk Telekom Grubu’nun 1 milyar ABD Doları tutarındaki tahvil ihracı “Avrupa, Orta Doğu ve Afrika’nın En İyi Şirket Tahvili” ödülünü kazandı.

EMEA Finance Türk Telekom’un bu başarısını “Kurumsal tahvil ihracı ödülümüzün sahibi geçen yaz ilk kez uluslararası pazarda 1 milyar ABD doları tutarında İhraç gerçekleştiren Türk Telekom oldu. Türk Telekom, 500 milyon ABD doları anaparalı, %3.75 kupon oranına sahip 5 yıl vadeli ve 500 milyon ABD doları anaparalı, %4.875 kupon oranına sahip 10 yıl vadeli tahvillerini piyasaya sürdü.” Sözleri ile açıklarken, Sermaye Piyasaları ve Yatırımcı İlişkileri Direktörü Onur Öz EMEA Finance’a yaptığı açıklamada; 

“Geleneksel bankacılık kaynakları ile fonlama konusunda oldukça güçlü olduğumuz bir dönemde, yönetim ekibimiz, çeşitliliği arttırmak adına borçlanma araçları piyasasında da yer almak istedi. Londra, Los Angeles, Boston ve New York’a yapılan 5 günlük roadshow’un ardından toplam talep 8 milyar ABD dolarına ulaştı. İlgili ihracı ise Deutsche Bank, Barclays, BNP Paribas, JP Morgan ve Emirates NBD yürüttü.” şeklinde konuştu. ​​​

Türkiye'nin öncü iletişim ve yakınsama teknolojileri şirketi Türk Telekom, bu yıl Türkiye Yatırımcı İlişkileri Derneği (TÜYİD) tarafından ilk kez düzenlenen Yatırımcı İlişkileri Ödülleri’nde Borsa İstanbul 100 endeksi’nde yer alan şirketler arasında öne çıkarak ödüle layık görüldü. Değerlendirme KPMG tarafından yapılan kapsamlı bir derecelendirme sistemi baz alınarak gerçekleştirildi. Ödüller finansal sonuç açıklama, yatırımcı ilişkileri websitesi ve faaliyet raporu kategorilerinde verildi.

Şirketin ödüllü yatırımcı ilişkileri websitesi “En İyi Yatırımcı İlişkileri Websitesi” kategorisinde birincilik ödülünü aldı. Türk Telekom ayrıca “En İyi Finansal Sonuç Açıklama” kategorisinde ikinci olurken, “En İyi Faaliyet Raporu” kategorisinde dördüncü sırada yer aldı.

24 Kasım 2014 tarihinde Ritz Carlton’da gerçekleştiren ödül töreninde Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı ve Türkiye Sermaye Piyasaları Başkanı ile beraber Türkiye’nin önde gelen şirketlerinin yatırımcı ilişkileri temsilcileri yer aldı. Türk Telekom ve Türk Telekom Yatırımcı İlişkileri ekibi adına ödülleri alan Türk Telekom Sermaye Piyasaları ve Yatırımcı İlişkileri Direktörü Onur Öz duygularını “Türk Telekom’da dünya standartlarında yatırımcı ilişkileri uygulamaları gerçekleştirme çabası içerisindeyiz. Bugün bu çabamızın, Türkiye’de yatırımcı ilişkilerinin gelişimini en fazla destekleyen kuruluş olan TUYID tarafından ödüllendirilmesinden mutluluk duyuyoruz. Bu başarının gerçekleşmesini sağlayan yatırımcı ilişkileri takımına ve değerli desteklerinden dolayı şirket yönetimimize teşekkürlerimi sunuyorum.” sözleri ile ifade etti.

TÜYİD Hakkında

TÜYİD, Türkiye'de yatırımcı ilişkileri ile ilişkili farklı hedef kitleleri kurumsal ve bireysel platformda bir araya getirerek, mesleki bilgi üretmek ve yatırımcı ilişkileri uygulamalarında dünya standartlarına ulaşmak amacıyla kurulmuştur.​​​

Türk Telekom yeni oluşturulan Borsa İstanbul Sürdürülebilirlik Endeksi’ne dahil olan 15 BIST 30 şirketinden birisi oldu. Borsa İstanbul 5 Kasım 2014 tarihinde Borsa İstanbul Sürdürülebilirlik Endeksi’ni oluşturdu. BIST 30 şirketleri Ethical Investment Research Services Limited (EIRIS) tarafından çevresel, sosyal ve yönetim (ESG) uygulamalarına göre değerlendirildi. Türk Telekom’un sözkonusu politikalara uzun süredir verdiği önem ve bu konudaki emsal teşkil eden uygulamaları şirketin Borsa İstanbul Sürdürülebilirlik Endeksi’ndeki yerini garantiledi.

Endeksin, şirketlerin hem finansal performanslarını, hem de çevre, sosyal konular ve kurumsal yönetim alanındaki performanslarını ortaya koyan bir benchmark teşkil ettiğini belirten Borsa İstanbul YÖnetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Dr. M. İbrahim Turhan, “Bu bakımdan da önemli bir gösterge oluyor. Endeks, yatırımcıların sürdürülebilirlik ve kurumsal sosyal sorumluluk ilkelerini geliştiren şirketleri rahatlıkla ayırt edip bu şirketlere yatırım yapmalarını sağlayacak çok önemli bir araç olacak. Sürdürülebilir kalkınmaya, sürdürülebilirliğe, daha iyi bir dünyada yaşamamıza katkılar sağlayacağını umduğumuz endeksimizin ekonomimiz, piyasalarımız, ülkemiz için hayırlara vesile olmasını niyaz ediyorum” diye konuştu.

​​​

Türk Telekom, uluslararası marka değerleme şirketi Brand Finance’ nın gerçekleştirdiği“ Türkiye’ nin En Değerli Markaları” araştırmasında altıncı kez üst üste ilk sırada yer alarak büyük bir başarıya imza attı.

Türk Telekom, uluslararası marka değerleme şirketi Brand Finance 'nın gerçekleştirdiği "Türkiye' nin En Değerli Markaları " araştırmasında 2014 yılında da zirvede yer aldı. Açıklanan verilere göre Türk Telekom 5 yıldır ilk sırasında bulunduğu listede, 2 milyar dolarlık değeri ile zirvedeki yerini korudu. Türk Telekom, yenilikçi ürünleri ve hizmetleri ile bölgesel büyümede gösterdiği başarıların yanı sıra Türkiye’ye değer katmayı hedefleyen sosyal sorumluluk projeleri ve kazandığı uluslararası ödüllerle Türkiye'nin en değerli markası unvanını sürdürdü.

Türk Telekom, geliştirdiği stratejiler ve gerçekleştirdiği yatırımlar ile Türkiye'de değişimin ve yenilikçiliğin sembolü haline gelirken, yakınsama ve iletişim alanında geliştirdiği teknolojiler, uluslararası veri pazarında etkin bir oyuncu olma yönünde attığı bölgesel adımlar, sürdürülebilir sosyal sorumluluk projeleri ile bir kez daha Türkiye’nin en değerli markası oldu.

Altıncı kez üst üste ‘Türkiye’nin En Değerli Markası’ seçilen Türk Telekom’un başarısında ses, veri, video ve içerik alanında katma değerli yakınsama ürün ve hizmetlerinin yanı sıra, yatırımları da önemli rol üstlendi. Müşterilerinin ihtiyaçları doğrultusunda katma değerli ürün ve hizmetler geliştirmeye ve yatırım yapmaya devam eden Türk Telekom, önümüzdeki yıllarda da marka alanındaki bu başarısını sürdürmeyi hedefliyor.​​​

Türkiye'nin öncü iletişim ve yakınsama teknolojileri şirketi Türk Telekom, bu yıl 15'incisi düzenlenen ve yatırımcı ilişkileri alanında dünyanın önde gelen ödül programlarından birisi olan "IR Global Rankings En İyiler" sıralamasında dünya çapında yüzlerce şirketin değerlendirildiği En İyi Yatırımcı İlişkileri Websitesi kategorisinde Dünya Telekomünikasyon Sektörü'nde Birincilik Ödülünü aldı.

28 Kasım 2013 tarihinde Londra Borsa'sında gerçekleştirilen ödül töreninde, Türk Telekom aynı zamanda Dünya'da En İyi Yatırımcı İlişkileri Websiteleri kategorisinde 3.lük ve Avrupa’da En İyi Yatırımcı İlişkileri Websiteleri kategorisinde 3.lük ödüllerini alarak birçok sektörden dünya çapındaki 300 den fazla şirketi sıralamanın gerisinde bırakmıştır.

Daha önceki yıllarda da En İyi Finansal ve Operasyonel Sonuç Açıklama kategorisinde birincilik ödülünü alan ve Avrupa’nın İyi Yatırımcı İlişkileri Websiteleri arasında gösterilen Türk Telekom, yatırımcı İlişkileri alanındaki en iyi uygulamalara öncü yaklaşımını geliştirerek devam ettirecektir.

IR Global Rankings hakkında:

IR Global Rankings (IRGR), yatırımcı ilişkileri websiteleri, online faaliyet raporları, kurumsal yönetim prosedürleri ve finansal ve operasyonel verileri açıklama alanlarındaki en kapsamlı derecelendirme sistemidir.

Sıralamada halka açık şirketler için oluşturulan geniş bir teknik araştırmaya dayanılarak şeffaf bir metodoloji baz alınmakta ve değerlendirme Arnold Porter, KPMG, MZ ve Sodali gibi önde gelen uluslararası kurumlar tarafından da desteklenmektedir.

Değerlendirmeler alanlarında tecrübeli yatırımcı ilişkileri profesyonellerinden oluşan bir takım tarafından yapılmış ve bağımsız denetim uzmanları ve hukuki uzmanlar tarafından incelenmiştir. IR Global Rankings, dünya çapında, şirketlerin analist ve yatırımcılarla gerçekleştirdiği iletişim sürecine yönelik eşsiz ve katma değerli bir gözden geçirme sağlamaktadır.

​​

Yatırımcı İlişkileri alanında küresel öneme sahip IR Magazine dergisi bu hafta Türk Telekom Yatırımcı İlişkileri ekibini Türkiye’nin en yenilikçi Yatırımcı İlişkileri ekibi olarak tanıttı.

Derginin editörü Tim Human’ın Türk Telekom Sermaye Piyasaları ve Yatırımcı İlişkileri Direktörü Onur Öz ile gerçekleştirdiği röportajda Türk Telekom’un Yatırımcı İlişkileri alanında getirdiği pek çok yenilikten bahsedildi.

Türk Telekom Yatırımcı İlişkileri’nin öncülüğünde TÜYİD tarafından gerçekleştirilen Türkiye’nin ilk Yatırımcı İlişkileri zirvesi de röportajda konuşuldu. IR Magazine Türk Telekom’un Kurumsal Yönetim ve Sosyal Sorumlu Yatırım konularındaki inisiyatif ve uygulamalarına yer vererek web sitemizden örnekler gösterdi.

IR Magazine dergisi yatırımcı ilişkileri uzmanları, CFO, CEO ve diğer şirket yöneticileri için kurumsal finans ve ilgili konuları kapsayan küresel bir iş dergisidir.

Aşağıdaki link’ten röportajın içeriğine ulaşabilirsiniz:

How They Do It in Turk Telekom: http://www.insideinvestorrelations.com/articles/case-studies/19349/how-they-do-it-turk-telekom/

​​

Türk Telekom Sermaye Piyasaları ve Yatırımcı İlişkileri’nin öncülüğünde TÜYİD tarafından bu yıl ilki düzenlenen Yatırımcı İlişkileri Zirvesi 11 Aralık 2012 tarihinde gerçekleştirildi. Türkiye’de yatırımcı ilişkileri, aracı kurumlar ve fon yönetimi alanında çalışan 100’den fazla yönetici katıldı.

Yatırımcı İlişkileri alanında en başarılı isimlerin katıldığı zirvede yatırımcı ilişkileri iletişim araçları, uluslararası yatırımcı ilişkileri yönetimi ve aktif yatırımcı hedefleme konuları üzerine paneller gerçekleştirildi. Türk Telekom Sermaye Piyasaları ve Yatırımcı İlişkileri Direktörü Onur Öz’ün panelistler arasında yer aldığı organizasyonun kokteyl konuşmasını İMKB Başkanı Dr. İbrahim Turhan yaptı. TTNET Genel Müdürü ve TÜYİD Başkan Yardımcısı Abdullah Orkun Kaya’nın da katıldığı kokteylde Sermaye Piyasaları hakkındaki son gelişmelerden ve önümüzdeki dönemde hayata geçirilmesi planlanan yeniliklerden bahseden Dr. İbrahim Turhan, organizasyonu düzenleyenlere teşekkür etti.

Etkinlik ile ilgili daha fazla detay için tıklayınız.​​​

Türkiye'nin öncü iletişim ve yakınsama teknolojileri şirketi Türk Telekom, bu yıl 14'üncüsü düzenlenen ve yatırımcı ilişkileri alanında dünyanın önde gelen ödül programlarından birisi olan “IR Global Rankings En İyiler” sıralamasında dünya çapında önemli bir başarıya imza attı. 45 ülkeden 280’den fazla şirketin katıldığı yarışmada, Türk Telekom’un 2011 yılı interaktif faaliyet raporu telekomünikasyon sektörünün en iyi interaktif faaliyet raporu seçildi.

Sıralama, alanında dünyanın en kapsamlı ve tanınmış derecelendirme sistemlerinden birisi olan IR Global Rankings kapsamında, alanında uzman kişilerden oluşan bir ekip tarafından teknik bir değerlendirme sonucunda belirlendi. Türk Telekom aynı zamanda Finansal ve Operasyonel Verilerin Açıklanması dalında da Avrupa’nın en iyisi olarak derecelendirildi.

Bu ödüllere başvuran şirketler bölge bazında değerlendiriliyor ve derecelendiriliyor. Değerlendirme metodolojisi ve oylama sonuçları ise Arnold & Porter, KPMG, MZ ve Sodali'den oluşan bağımsız bir komite tarafından denetleniyor. Sıralamaya katılan şirketler Kuzey Amerika, Avrupa, Latin Amerika, Çin ve Büyük Çin Bölgesi ve Hindistan olmak üzere beş ayrı bölgede değerlendiriliyor.

Halka arzından itibaren yatırımcı ilişkileri alanında dünya çapında ödüller almaya devam eden Türk Telekom, önceki yıllarda yine IR Global Rankings sıralamasında” En İyi Yatırımcı İlişkileri Web Sitesi” ve “Finansal ve Operasyonel Verilerin Açıklanması” ödülünü almıştı. IR Global Rankings ödülleri aynı zamanda kendi alanında dünyanın en şeffaf ve bağımsız organizasyonlarından birisi olarak tanınıyor.

​​

Türk Telekom Grup CEO'su Hakam Kanafani "Yatırımcı İlişkileri Alanında Türkiye'nin En İyi CEO'su" seçildi.

Extel yatırımcı ilişkileri alanında her yıl dünya çapında araştırmalar ve anketler gerçekleştirmektedir. 15 binin üzerinde aracı kurum ve kurumsal katılımcının görüşlerini yansıtmasıyla alanında dünyanın en geniş çaplı profesyonel araştırmalarından biridir.​​

IR Global Rankings, Türk Telekom Yatırımcı İlişkileri’ne yıllık çıkardıkları IRGR Magazine’de kapak konusu olarak yer verdi. Haberde websitemizden örnekler gösterildi.

Inside Investor Relations tarafından aylık olarak yayınlanan IR Magazine de Türk Telekom Yatırımcı İlişkileri Websitesi’ni dünya çapında bu alandaki en iyi uygulamalar arasında gösterdi.

Her iki dergide de websitemizden görüntüler kullanılarak yatırımcı ilişkileri uygulamalarımız dünya çapında en iyi örnek olarak verildi.

Dergilere ulaşmak için www.irglobalrankings.com ve www.insideinvestorrelations.com sitelerini ziyaret edebilirsiniz.​​​​

Türkiye'nin öncü iletişim ve yakınsama teknolojileri şirketi Türk Telekom bu yıl 14'üncüsü düzenlenen ve Yatırımcı İlişkileri alanında dünyanın önde gelen ödül programlarından birisi olan IR Global Rankings sıralamasında dünya çapında önemli bir başarıya imza attı.

Daha önce Avrupa’nın En İyi Yatırımcı İlişkileri Web Siteleri arasında seçilen Türk Telekom, tüm dünyadan yüzlerce şirketin değerlendirmeye alındığı çalışmada Finansal ve Operasyonel Verilerin Açıklanması dalında dünya çapında ödül aldı.

Sıralama alanında dünyanın en kapsamlı ve tanınmış derecelendirme sistemlerinden birisi olan IR Global Rankings kapsamında, alanında uzman kişilerden oluşan bir ekip tarafından teknik bir değerlendirme sonucunda belirlendi.

Sıralama için yüzlerce şirketin Finansal ve Operasyonel Verilerinin Kamuya Açıklanması, Yatırımcı Sunumu ve Yatırımcı Telekonferansı Uygulamaları gibi kriterler kullanıldı.

Halka arzından itibaren yatırımcı ilişkileri alanında dünya çapında ödüller almaya devam eden Türk Telekom, geçtiğimiz yıl yine IR Global Rankings sıralamasında En İyi Yatırımcı İlişkileri Web Sitesi ödülünü almıştı.

IR Global Rankings tüm dünyada dağıtılan güncel dergisinde Türk Telekom Yatırımcı İlişkileri ekibine kapak sayfasında yer verdi. Türk Telekom Yatırımcı İlişkileri uygulamalarının Türkiye’de öncü olduğunu belirterek Türk Telekom’un yatırımcı ilişkileri web sitesiyle ilgili uygulamalarını dünya çapında “en iyi uygulamalar” arasında gösterdi.

IR Global Rankings ödülleri aynı zamanda kendi alanında dünyanın en şeffaf ve bağımsız organizasyonlarından birisi olarak tanınıyor.

IR Global Rankings’e başvuran şirketler bölge bazında değerlendiriliyor ve derecelendiriliyor. Değerlendirme metodolojisi ve oylama sonuçları ise Arnold & Porter, KPMG ve Sodali'den oluşan bağımsız bir komite tarafından denetleniyor. Sıralamaya katılan şirketler Kuzey Amerika, Avrupa, Latin Amerika, Asya/ Pasifik ve Afrika olmak üzere beş ayrı bölgede değerlendiriliyor.

​​​

Sektörel ve organizasyonel büyüklüklerine göre dünya genelinde beşbinin üzerindeki başvurunun değerlendirildiği yarışmada Türkiye'nin öncü iletişim ve yakınsama teknolojileri şirketi Türk Telekomun 2010 yılı faaliyet raporu; En iyi 100 Faaliyet Raporu Kategorisinde "Dünyanın En İyi İkinci Faaliyet Raporu" seçilirken, Telekomünikasyon Sektöründe Platin ödülü alarak "Dünyanın En İyi Faaliyet Raporu" ödülüne layık görüldü. Ayrıca Online Faaliyet Raporu Kategorisinde dünyada "En İyi Üçüncü Online Faaliyet Raporu" seçildi.

2010/11 Vision Ödüllerine başvuran kurumlar, LACP'ye bağlı halkla ilişkiler fonksiyonları olan kurumsal, yönetsel ve iç iletişim alanlarında uzman iletişim profesyonelleri tarafından şirket büyüklüğü, yıllık gelirleri gibi kriterler baz alınarak sınıflandırılıyor ve kategori bazında belirlenen ölçeklere göre puanlama yapılarak değerlendiriliyor.

THalkla ilişkiler alanındaki iyi örnekleri cesaretlendirmek amacıyla 2001'de kurulan LACP'nin uzman jürinin değerlendirmeleri sonucunda verdiği ödüller, bu alanın en prestijlileri arasında yer alıyor. Her sene Fortune 500 listesinde yer alan şirketler LACP yarışmalarına katılıyor.

​​​​

Türkiye'nin öncü iletişim ve yakınsama teknolojileri şirketi Türk Telekom bu yıl 13'üncüsü düzenlenen IR Global Rankings (IRGR) sıralamasında dünya çapında önemli bir başarıya imza attı. Daha önce Avrupa'nın En İyi Yatırımcı İlişkileri Web Siteleri arasında seçilen Türk Telekom, tüm dünyadan yüzlerce şirketin değerlendirmeye alındığı çalışmada "Telekomünikasyon Sektöründe En İyi Yatırımcı İlişkileri Web Sitesi" dalında birinci seçildi. Sıralama dünyanın en kapsamlı ve tanınmış derecelendirme sistemlerinden birisi olan IR Global Rankings (IRGR) kapsamında, alanında uzman kişilerden oluşan bir ekip tarafından teknik bir değerlendirme sonucunda belirlendi.

Türkiye'nin öncü iletişim ve yakınsama teknolojileri şirketi Türk Telekom bu yıl 13'üncüsü düzenlenen IR Global Rankings (IRGR) sıralamasında dünya çapında önemli bir başarıya imza attı. Daha önce Avrupa'nın En İyi Yatırımcı İlişkileri Web Siteleri arasında seçilen Türk Telekom, tüm dünyadan yüzlerce şirketin değerlendirmeye alındığı çalışmada Telekomünikasyon Sektöründe En İyi Yatırımcı İlişkileri Web Sitesi dalında birinci seçildi.

Türk Telekom, ayrıca "Telekomünikasyon Sektöründe En İyi Online Faaliyet Raporu" alanında da ikinci seçildi.

Sıralama dünyanın en kapsamlı ve tanınmış derecelendirme sistemlerinden birisi olan IR Global Rankings (IRGR) kapsamında, alanında uzman kişilerden oluşan bir ekip tarafından teknik bir değerlendirme sonucunda belirlendi.

IRGR'ye başvuran şirketler bölge bazında değerlendiriliyor ve derecelendiriliyor. Değerlendirme metodolojisi ve oylama sonuçları ise Arnold & Porter, KPMG ve Sodali'den oluşan bağımsız bir komite tarafından denetleniyor. Sıralamaya katılan şirketler Kuzey Amerika, Avrupa, Latin Amerika, Asya/ Pasifik ve Afrika olmak üzere beş ayrı bölgede değerlendiriliyor.

​​​

Şirketimiz, yatırımcı ilişkileri alanında bugüne kadar gerçekleştirdiği birçok örnek uygulama ve yeniliğe şimdi de "Ortak Promosyonu Programı"nı ekliyor. 2008 yılında Türkiye'nin en büyük ve en kapsamlı halka arzını gerçekleştiren Türk Telekom'un Merkezi Kayıt Kuruluşu (MKK) işbirliği ile hayata geçirdiği bu program sayesinde, Türkiye'de ilk kez yatırımcılar, Türk Telekom hissesini elde bulundurma performanslarına göre çeşitli promosyonlardan yararlanacak.

"Ortak Promosyonu Programı", Sermaye Piyasaları Başkanı Prof. Dr. A. Vedat Akgiray, Merkezi Kayıt Kuruluşu Genel Müdürü Doç. Dr. Yakup Ergincan, Türk Telekom Grup CEO Hakam Kanafani ve Türk Telekom CEO K. Gökhan Bozkurt'un katılımlarıyla düzenlenen basın toplantısında tanıtıldı. MKK'nın ihraççıların ve yatırımcıların kullanımlarına açtığı kurumsal yönetim ve yatırımcı ilişkileri portalı "e-YÖNET" üzerinden kullanılabilecek olan "Ortak Promosyonu Programı" kapsamında, iki farklı kampanya Türk Telekom hisse senedine sahip yatırımcılara sunuluyor.

Hisse bulundurma performanslarına göre iki fırsat

"Ortak Promosyonu Programı" dâhilinde düzenlenen ve 13 Ekim 2011 tarihi itibari ile devreye alınacak ilk kampanya kapsamında, elinde geriye dönük 6 aydır Türk Telekom hissesi bulunduran ve kampanyaya başvuruda bulunan Türk Telekom sabit hat abonesi bireysel yatırımcılar, Türkiye içindeki tüm ev ve işyeri telefonlarını şehiriçi ve şehirlerarası olmak üzere bir yıl boyunca ücretsiz olarak arayabilecek. Kampanyada aylık 3 bin dakika adil kullanım sınırı uygulanacak.

İkinci kampanyaya katılan Türk Telekom hissedarları ise Türk Telekom üst yönetimi ile bir araya gelme ve merak ettikleri konularda görüşme şansı yakalayacak. 17 Kasım 2011 tarihinde noter huzurunda yapılacak çekilişle belirlenecek olan 15 Türk Telekom yatırımcısı, Türk Telekom üst yönetimi ile tanışacak. Kampanyaya, Türk Telekom hisselerini, halka arz tarihi olan 15 Mayıs 2008 tarihinden 13 Ekim 2011'e kadar sürekli ve kesintisiz olarak bulunduran tüm bireysel yatırımcılar katılabilecek.

Kampanyalardan yararlanmak isteyen ve kriterlere uyan yatırımcılar, e-YÖNET sistemi üzerinden başvuru yapabilecek. Türk Telekom, başvuru yapan yatırımcıları geri arayarak, kampanya katılım onayı alacak.

Dünyadaki gelişmeleri yakından takip ediyoruz

Programın tanıtımı için gerçekleştirilen toplantıda konuşan Sermaye Piyasası Kurulu Başkanı Prof. Dr. A. Vedat Akgiray, Merkezi Kayıt Kuruluşu tarafından uygulamaya alınan Kurumsal Yönetim ve Yatırımcı İlişkileri Portalı e-YÖNET sayesinde şirketlerin ortaklarına ve ortakların şirketlere kolaylıkla ulaşabilmesinin sağlandığını belirtti. Akgiray, "Türk Telekom ve MKK işbirliğinin ürünü olan ve e-YÖNET portalı üzerinden başvuru yapılabilen 'Ortak Promosyonu Programı', hizmet ve ürünleri promosyon şeklinde yatırımcılara sunarak, tüketici kitlesinin yatırımcı kitlesine dönüşmesini sağlayacak çok önemli bir adım atmıştır. Bu nedenle, Türk Telekom ve Merkezi Kayıt Kuruluşu yetkililerine teşekkür ediyorum" dedi.

Merkezi Kayıt Kuruluşu Genel Müdürü Sayın Doç. Dr. Yakup Ergincan ise e-YÖNET portalıyla şirketler ile ortakları arasında doğrudan internet, elektronik iletişim ve mobil uygulama tabanlı hızlı, sürekli, güvenilir ve standart bilgi alışverişi sağlayacak bir köprü kurulduğunu belirtti. Türkiye'de ilk defa e-YÖNET portalı üzerinden Türk Telekom'la "Ortak Promosyonu" uygulamasını gerçekleştirdiklerini söyleyen Ergincan, SPK'ya ve Türk Telekom'a projeye verdikleri destek için teşekkür etti.

"Öncülüğümüzü bir kez daha gösterdik"

Toplantıda söz alan Türk Telekom Grup CEO'su Hakam Kanafani ise şunları söyledi: "Dünyada borsaya kote olmuş şirketler arasında örnekleri bulunan "Ortak Promosyonu Programı"nın Türkiye'deki ilk uygulayıcısı olarak bu trendi ülkemize taşırken, öncü rolümüzü bir kez daha göstermiş oluyoruz. Türkiye'de ilk kez bizim uygulamaya başlayacağımız bu program sayesinde hizmet aldığı kurumlar ile güvenilir bir müşteri ortak ilişkisi kurabilen, bilinçli bir yatırımcı kitlesi yaratma yolunda önemli katkılar sağlayacağımıza inanıyoruz.

Türk Telekom CEO'su K. Gökhan Bozkurt ise geçmişe dönük yapılan yatırımları kapsayan programla, yatırımcıları sermaye piyasası araçlarına ve uzun süreli yatırıma teşvik etmeyi hedeflediklerini belirtti. Bozkurt, "Türkiye'de ilk defa 'Ortak Promosyonu' uygulamasını başlatan şirket olmaktan dolayı büyük mutluluk duyuyoruz. Gelecek dönemde de yatırımcı ilişkileri dünyasına öncülük etmeyi sürdüreceğiz" diye konuştu.

e-YÖNET portal hakkında bilgi edinmek için tıklayınız.

Promosyona başvurular 13.11.2011 tarihi itibariyle sona ermiştir.

​​​​​

Türkiye'nin öncü iletişim ve yakınsama teknolojileri şirketi Türk Telekom, yatırımcı ilişkilerindeki başarısını yeni ödüllerle ispatlamaya devam ediyor. Acclaro ve Thomson Reuters tarafından bu yıl üçüncüsü düzenlenen Türkiye Yatırımcı İlişkileri Ödülleri'nde En İyi Yatırımcı İlişkileri YöneticisiEn İyi Yatırımcı İlişkileri Web SitesiEn İyi Yatırımcı İlişkileri EkibiEn İyi Kamuyu Aydınlatma ve Şeffaflıkkategorilerinde birinci olan Türk Telekom, Finansal Sonuçların En İyi İletişimi kategorisinde de ikincilik aldı. Toplam 8 kategoriden oluşan ödül programında 4 birincilik, 1 de ikincilik alarak geceye damgasını vuran Türk Telekom, Büyük Ödül'ün (Grand Prix) de sahibi oldu.

En İyi Yatırımcı İlişkileri Yöneticisi ödülünü alan TTNET CFOsu ve Türk Telekom Grubu Sermaye Piyasaları ve Yatırımcı İlişkileri Yöneticisi Abdullah Orkun Kaya'nın, Türk Telekom'u uzun dönemde destekleyecek bir hissedar kitlesinin oluşması için gösterdiği üstün çaba sayesinde bu ödüle layık görüldüğü bildirildi.

Türk Telekom Grubu CEOsu Hakam Kanafani ödüllere ilişkin "Türk Telekom Grubu olarak yatırımcı ilişkileri çalışmalarımıza öncelik vererek mevcut ve potansiyel yatırımcılarımızla oluşturduğumuz iki yönlü iletişimin gelişmesi için çok gayret gösteriyoruz. Bu nedenle elde ettiğimiz bu başarı bizim için çok anlamlı. Bu başarıyı mümkün kılan başta Yatırımcı İlişkileri Ekibimiz olmak üzere grup şirketlerimizin yöneticilerine ve tüm çalışanlarımıza teşekkür ederim." dedi.

Acclaro Genel Müdürü ve Türkiye Yatırımcı İlişkileri Ödülleri'nin kurucusu Charles Ross ödül töreninde yaptığı konuşmada "2009'dan beri bu ödüllerle sağladığımız başarı Türkiye'deki birçok şirketin son 12 ayda yatırımcı ilişkileri alanında gösterdiği üstün özveri, ayırdığı zaman ve kaynaklarla gelişmekte. Bu yılki ödüllerin lideri konumundaki Türk Telekom halka arz edildikten sonra kısa bir süre içinde geliştirdiği dünya standartlarında yatırımcı ilişkileri hizmetleriyle etkileyici bir gelişim gösterdi. Hem üst yönetimin hem de yatırımcı ilişkileri ekibinin gayretleriyle böyle bir başarı elde edilmiştir. Türk Telekom'un aldığı bu ödüller, yeterli kaynak sağlanması ve üst yönetimin çabalarıyla Türkiye'deki şirketlerin dünya standartlarına ulaşabileceğini ispatladı." dedi.

Türkiye Yatırımcı İlişkileri Ödülleri, yatırımcı ilişkilerinde mükemmelliği derecelendirmek için Acclaro tarafından geliştirilen tarafsız bir metodoloji ile düzenlenmektedir. Thomson Reuters Extel Survey tarafından yapılan ön oylama ile ödül programına katılmak isteyen şirketler için verilen oylar toplanır. Thomson Reuters Extel Survey ve Acclaro Research tarafından belirlenen liste üzerinde Seçim Kurulu belli kategoriler için karar verirler. Bu sayede Türkiye Yatırımcı İlişkileri Ödülleri'nde şirket ve kişiler tarafsız bir değerlendirme sürecinin sonunda ödüllerini almaya hak kazanırlar. Türkiye Yatırımcı İlişkileri Ödülleri hakkında daha fazla bilgi için: www.irawards.eu

​​​​

Türkiye'nin öncü iletişim ve yakınsama teknolojileri şirketi Türk Telekom bu yıl 13'üncüsü düzenlenen IR Global Rankings (IRGR) ödüllerinde Avrupa çapında önemli bir başarıya imza attı. Tüm dünyadan yüzlerce şirketin değerlendirmeye alındığı çalışmada Türk Telekom En İyi Yatırımcı İlişkileri Web Sitesi ve En Çok Gelişim Gösteren Web Sitesi dallarında ödül sahibi oldu. Ödüller dünyanın en kapsamlı ve tanınmış derecelendirme sistemlerinden birisi olan IR Global Rankings (IRGR) kapsamında, alanında uzman kişilerden oluşan bir ekip tarafından teknik bir değerlendirme sonucunda belirlendi.

Türkiye'nin öncü iletişim ve yakınsama teknolojileri şirketi Türk Telekom bu yıl 13'üncüsü düzenlenen IR Global Rankings (IRGR) ödüllerinde Avrupa çapında önemli bir başarıya imza attı. Tüm dünyadan yüzlerce şirketin değerlendirmeye alındığı çalışmada Türk Telekom En İyi Yatırımcı İlişkileri Web Sitesi ve En Çok Gelişim Gösteren Web Sitesi dallarında ödül sahibi oldu. Ödüller dünyanın en kapsamlı ve tanınmış derecelendirme sistemlerinden birisi olan IR Global Rankings (IRGR) kapsamında, alanında uzman kişilerden oluşan bir ekip tarafından teknik bir değerlendirme sonucunda belirlendi.

Türk Telekom Grup CEO'su Hakam Kanafani, söz konusu ödüllere ilişkin olarak "Ekip olarak yatırımcılarımızla şeffaflık, güven, doğruluk ve güvenilirlik üzerine kurulu sağlam bir iletişim sürdürmek için çaba gösteriyoruz. Türk Telekom Grubu Yatırımcı İlişkileri Web Sitesini hayata geçirerek yatırımcı kitlesiyle aramızdaki ilişkiyi ve yatırımcıların bize duyduğu güveni güçlendirdik. Raporlamada mükemmelliğe ulaşmak için gösterdikleri azim, sundukları yeni hizmetler ve gösterdikleri başarı için Türk Telekom Yatırımcı İlişkileri ekibimize teşekkür ederim." dedi.

IR Global Rankings Başkanı Luar Huber Bercht ise Türk Telekom'un başarısı hakkında şu yorumlarda bulundu: "Asıl hedefimiz, sadece bir ödül programı düzenlemek değil, şirketlerin Yatırımcı İlişkileri programlarını geliştirmelerini sağlamak. Türk Telekom 2009 yılından beri IR Global Rankings ödül programımıza katılmakta. Türk Telekom'un bu kadar kısa sürede önemli gelişme göstermesinde katkımız olduğu için gurur duyuyoruz. Yatırımcı İlişkileri uygulamalarını bu kadar iyi bir seviyeye taşıyarak uzun yıllar Yatırımcı İlişkileri konusunda tecrübe kazanmış Avrupalı şirketlerin arasında bu ödülleri almaya hak kazanan Türk Telekom Yatırımcı İlişkileri ekibini tebrik ederiz."

IRGR'ye başvuran şirketler bölge bazında değerlendiriliyor ve derecelendiriliyor. Değerlendirme metodolojisi ve oylama sonuçları ise Arnold & Porter, KPMG ve Sodali'den oluşan bağımsız bir komite tarafından denetleniyor. Ödüller de Kuzey Amerika, Avrupa, Latin Amerika, Asya/ Pasifik ve Afrika olmak üzere beş ayrı bölgede dağıtılıyor.​​

Türk Telekom, Thomson Reuters ile Acclaro tarafından ikincisi düzenlenen Türkiye Yatırımcı İlişkileri Ödülleri'nde "Finansal Sonuçların En İyi İletişimi", "Yatırımcı İlişkilerinde En İyi CEO" ve "En iyi Yatırımcı İlişkileri Yöneticisi" kategorilerinde iki ikincilik ve bir de üçüncülük ödülü aldı.

Türkiye'nin öncü yakınsama ve iletişim teknolojileri şirketi Türk Telekom yatırımcı ilişkileri alanındaki başarısını yeni ödüllerle kanıtlamaya devam ediyor. Türk Telekom, Thomson Reuters ile Acclaro tarafından ikincisi dağıtılan Türkiye Yatırımcı İlişkileri Ödülleri'nde "Finansal Sonuçların En İyi İletişimi" dalında ikincilik, Türk Telekom Genel Müdürü Paul Doany "Yatırımcı İlişkilerinde En İyi CEO" dalında üçüncülük ve Türk Telekom Sermaye Piyasaları ve Yatırımcı İlişkileri Direktörü Abdullah Kaya "En İyi Yatırımcı İlişkileri Yöneticisi" dalında ikincilik ödülünün sahibi oldu."

Acclaro ve Extel Survey'in denetiminde yürütülen çalışmada şirketlerin yatırımcı ilişkileri faaliyetlerindeki verimlilik ve performansı bağımsız bir şekilde değerlendiriliyor. Extel Survey, yatırım profesyonellerinin görüşleri doğrultusunda, dünyanın önde gelen finansal bilgi şirketi Thomson Reuters tarafından hazırlanıyor.

​​​

Türk Telekom Euromoney tarafından her yıl düzenlenen "Orta ve Doğu Avrupa'nın En İyi Yönetilen Şirketi" araştırmasında iki ödül kazandı

Türkiye'nin öncü iletişim ve yakınsama teknolojileri şirketi Türk Telekom, uluslararası finans dergisi Euromoney tarafından her yıl düzenlenen "Orta ve Doğu Avrupa'nın En İyi Yönetilen Şirketi"araştırması sonucunda iki ödülün sahibi oldu. Finans dünyasının en önemli yayınlarından Euromoney tarafından düzenlenen araştırmada "En Erişilebilir Üst Yönetim" dalında birincilik ödülünü kazanan Türk Telekom, aynı zamanda "En Çok Gelişim Gösteren Yönetim" dalında ikincilik ödülünün sahibi oldu.

Bulundukları bölgelerdeki önemli bankalar ve araştırma kurumlarına bağlı analistler tarafından ödüller için aday gösterilen şirketler, piyasa gücü, kârlılık, büyüme potansiyeli, yönetimin kalitesi ve gelirler bazında değerlendiriliyor ve bu prestijli ödülleri almaya hak kazanıyor.

​​​

Bu yıl 12.'si düzenlenen IR Global Rankings ödüllerinde Türk Telekom, Avrupa kıtasında Yatırımcıların Tercihi kategorisinde "En İyi Yatırımcı İlişkileri Programı" ve "En İyi Yatırımcı İlişkileri Yöneticisi" ödüllerinin sahibi oldu.

Türkiye'nin öncü iletişim ve yakınsama teknolojileri şirketi Türk Telekom bu yıl 12.'si düzenlenen IR Global Rankings (IRGR) ödüllerinde Avrupa çapında önemli bir başarıya imza attı. Tüm dünyadan 40'a yakın ülkeden 503 şirketin değerlendirmeye alındığı çalışmada "Yatırımcıların Tercihi" kategorisinde Türk Telekom Avrupa'da En İyi Yatırımcı İlişkileri Programı dalında ödülün sahibi oldu. Ayrıca Türk Telekom Sermaye Piyasaları ve Yatırımcı İlişkileri Direktörü Abdullah Kaya da Avrupa'da En İyi Yatırımcı İlişkileri Yöneticisi ödülünün sahibi oldu. Ödülleri kazanan kuruluşlar, dünyanın en kapsamlı ve tanınmış derecelendirme sistemlerinden birisi olan IR Global Rankings (IRGR) kapsamında, analistler ve sermaye piyasası çalışanlarının oylarıyla doğrudan belirlendi.

IR Rankings Ödülleri, dünyanın önde gelen yatırımcı ilişkileri ve finansal iletişim danışmanlık şirketlerinden MZ Consulting tarafından düzenleniyor. The Bank of New York Mellon, Corporate Asia Network ve Bloomberg IRGR ödüllerinin destekçileri arasında yer alıyor. Kazanan şirketler doğrudan analistler ve sermaye piyasası çalışanlarının oylarıyla belirlendiği için IRGR ödülleri aynı zamanda kendi alanında dünyanın en şeffaf ve bağımsız organizasyonlarından birisi olarak tanınıyor.

IRGR'ye başvuran şirketler bölge bazında değerlendiriliyor ve derecelendiriliyor. Değerlendirme metodolojisi ve oylama sonuçları ise KPMG tarafından denetleniyor. Ödüller de Kuzey Amerika, Avrupa, Latin Amerika, Asya/ Pasifik ve Afrika olmak üzere beş ayrı bölgede dağıtılıyor. Daha fazla bilgi için www.irglobalrankings.com adresini ziyaret ediniz.

​​

"Yükselen Avrupa Şirketleri" sıralamasında Türk Telekom, borsaya yeni kote olmuş en iyi şirket seçildi.

Dünyanın en prestijli finans yayınlarından biri olan Euromoney tarafından bu yıl 5'incisi düzenlenen ve derginin Mayıs 2009 sayısında yayımlanan "Yükselen Avrupa Şirketleri" sıralamasında Türk Telekom, borsaya yeni kote olmuş en iyi şirket seçildi. Avrupa'nın ve dünyanın önde gelen bankalarında görev yapan analistlerin yaptığı değerlendirmede pazar gücü, kârlılık, büyüme potansiyeli ve yönetim ekibi kalitesi gibi kriterler dikkate alındı.​​​​

Türk Telekom Genel Müdürü Dr. Paul Doany yatırımcı ilişkileri alanında "En İyi CEO" seçildi.

Thomson Reuters ve Acclaro tarafından, Deloitte denetiminde gerçekleştirilen Yatırımcı İlişkileri Ödülleri'nde Türk Telekom Genel Müdürü Dr. Paul Doany yatırımcı ilişkileri alanında "En İyi CEO" seçildi. Türk Telekom ayrıca, halka arzının ilk yılında Yatırımcı İlişkileri Ödülleri'nin tüm kategorilerde finale kalan iki şirketten biri oldu.

​​​

Türk Teleko'un yüzde 15'lik hissesinin halka arzı 2008'de Orta ve Doğu Avrupa bölgesinin "En İyi Özelleştirme İşlemi" olarak seçildi

Avrupa, Orta Doğu ve Afrika bölgelerinde finans sektörün ilişkin haberler yapan ve iki ayda bir yayımlanan İngiltere menşeli EMEA Finance Dergisi, Türk Telekom`un yüzde15`lik hissesinin halka arzını 2008`de Orta ve Doğu Avrupa bölgesinin "En İyi Özelleştirme İşlemi" olarak seçti.

Dergide yaklaşık 1.9 milyar dolar büyüklüğündeki Türk Telekom'un halka arz işlemi, bugüne kadar Türkiye`de gerçekleşen en büyük halka arz işlemi olmasının yanı sıra 2008`de Avrupa, Ortadoğu ve Afrika bölgesinde gerçekleştirilen en büyük üçüncü halka arz, telekomünikasyon alanında ise dünyada son dört yılda gerçekleştirilen en büyük halka arz işlemi olmuştur`denildi.​​

Lütfen kişisel notunuzu ekleyin Eklediğiniz notları sadece siz görebilirsiniz.
GÖNDER

Bu sayfadaki notlarınız