Menüye ulaşmak için tıklayınız Sayfa içeriğine ulaşmak için tıklayınız

Sonuç Açıklama Bülteni

TÜRK TELEKOM GRUBU 2020 ÜÇÜNCÜ ÇEYREK FİNANSAL VE OPERASYONEL SONUÇLARI

4 Kasım, 2020

OLAĞANÜSTÜ PERFORMANS SONRASINDA 2020 ÖNGÖRÜLERİNDE YUKARI YÖNLÜ GÜNCELLEME

Türk Telekom Grubu, 2020 yılı üçüncü çeyrek finansal ve operasyonel sonuçlarını açıkladı. Grup, zorlu bir yılın üçüncü çeyreğinde de olağanüstü performansını sürdürdü. Üçüncü çeyrekte, konsolide gelirler yıllık bazda %18,6 artarken, FAVÖK yıllık bazda 3,5 milyar TL’ye yükseldi. FAVÖK marjı ise %47,2 oldu. Net kar, elverişsiz kur hareketlerine rağmen 432 milyon TL olarak gerçekleşti. Net borç/FAVÖK oranı, üçüncü çeyrekte yükselen döviz kurlarına ve 602 milyon TL temettü ödemesine rağmen, 1,35x olarak gerçekleşti.

Türk Telekom CEO’su Ümit Önal şunları söyledi: “Sürdürülebilir büyümeyi sağlamak ve uzun vadeli değer yaratmak için yapı taşlarını diziyoruz. Güçlü fiber ve mobil şebekemiz, geniş abone bazımız, zengin portföyümüz ve bilgi birikimimiz, kriz anlarında bile sağlam zeminde durmamızı sağlayan en büyük güçlerimiz. Çizdiğimiz yol haritamız ile şirketimiz, müşterilerimiz ve hissedarlarımız için parlak ve müreffeh bir geleceğe doğru ilerliyoruz. Ana iş alanlarımızda güçlü ve verimli büyümeyi sürdürmeye, temel servislerimizi tamamlayıcı yeni büyüme alanlarına açılmaya ve sınıfının en iyisi müşteri deneyimine ulaşmaya odaklanıyoruz. Daha fazla operasyonel verimlilik sağlamak ve bilançomuzu risklere karşı güçlendirmek için sürekli çalışıyoruz. Türkiye’nin fiberleşmesine ve dijitalleşmesine liderlik etme stratejimiz doğrultusunda yatırım planlarımıza bağlılığımızı koruyoruz.”

2020 Yılı 3. Çeyrek Finansal Gelişmeler

Konsolide gelirler yıllık %18,6 artışla 7,4 milyar TL’ye yükseldi. UFRYK 12 muhasebe etkisi hariç tutulduğunda, gelir artışı yıllık bazda %19,4 oldu.

Konsolide FAVÖK, yıllık bazda %15,7 artışla 3,5 milyar TL’ye ulaşırken, FAVÖK marjı %47,2 oldu. UFRYK 12 etkisi hariç tutulduğunda, FAVÖK marjı %49,3 seviyesinde gerçekleşti.

Faaliyet karı yıllık %17,1 artış ile 2,1 milyar TL’ye yükseldi.

Net kar, 3Ç’19’da 1.117 milyon TL iken, dönem içerisindeki elverişsiz kur hareketleri nedeni ile 3Ç’20’de 432 milyon TL oldu.

Yatırım harcamaları 3Ç’20’de 1.822 milyon TL oldu.

Kaldıraçsız serbest nakit akışı1, 3Ç’20’de 1.821 milyon TL’ye yükselirken, net borç 17,1 milyar TL seviyesinde gerçekleşti.

2Ç’20 itibarıyla 376 milyon USD olan net açık yabancı para pozisyonu, 3Ç'20 itibarıyla 211 milyon USD’ye geriledi. Öte yandan, liradaki değer kaybı bir kısım riskten korunma sözleşmelerinin etkin korumasını azalttı. Bu nedenle, 30 Eylül 2020 tarihinden sonra, mevcut koruma sözleşmelerinin 400 milyon USD'lik kısmı yeniden yapılandırıldı veya erken kapatıldı.

1 Kaldıraçsız serbest nakit akışı işletme ve yatırım faaliyetlerinden sağlanan net nakit akışı olarak tanımlanmıştır.

2020 Yılı 3. Çeyrek Operasyonel Gelişmeler

Türk Telekom’un toplam abone sayısı 3Ç’20’de 857 bin net artışla 49,5 milyona ulaştı. Son on iki ayda gerçekleşen net abone kazanımı 1,9 milyon oldu.

Sabit genişbant abone tabanı 3Ç’20’de 534K net abone kazanımı ile halka arzdan bu yana en yüksek üçüncü çeyrek abone artışını kaydederek toplam 12,8 milyona yükseldi. Sabit genişbant ARPU büyümesi güçlü seyrine devam etti ve üçüncü çeyrekte yıllık %14,0 arttı.

Fiber abone sayısı, bu segmentteki en iyi çeyreklik net abone kazanımı performansını göstererek 432 bin artış ile 5,2 milyonu aştı. Saha Dolabına Kadar Fiber (FTTC) abone sayısı 3,2 milyona yükselirken, Eve/Binaya Kadar Fiber (FTTH/B) abone sayısı 2,0 milyon oldu. 

Fiber dönüşüm odağının artması ile fiber hane kapsaması 3Ç’19’daki 20,3 milyon seviyesinden 25,0 milyonun üzerine yükseldi. Saha Dolabına Kadar Fiber (FTTC) hane kapsaması 18,0 milyonu aşarken, Eve/Binaya Kadar Fiber (FTTH/B) hane kapsaması 6,9 milyon seviyesine erişti. 

3Ç’19’da 295 bin kilometre olan fiber ağ uzunluğu 3Ç’20’de 321 bin kilometreye yükseldi.

Mobil abone bazı 3Ç’20’de 269 bin net abone kazanımı ile 23,1 milyon oldu. Postpaid abone tabani 362 bin büyüyerek toplamin %63’üne ulaştı.

3Ç’19’da %54 olan LTE abonelerinin2 mobil abone tabanındaki payı 3Ç’20’de %57’ye yükseldi. LTE kullanıcısı başına aylık ortalama data kullanımı 3Ç’19’da 7,3GB seviyesinden 3Ç’20’de 9,1GB’a yükseldi.

Sabit ses abone sayısı artmaya devam ederek 3Ç’20’de 159 bin net abone artışı kaydetti. Yalın genişbant dahil, toplam sabit erişim hat sayısı 2Ç’11’den beri en yüksek seviye olan 15,7 milyona yükseldi.

Grup içinde bilgilerini paylaşma ve kullanma izni veren abonelerin oranı 3Ç’20’de %82’ye ulaştı. Çoklu ürün sahipliğinin Türk Telekom abone tabanındaki payı3, 3Ç’20 itibarıyla %62 olarak gerçekleşti.

2 LTE hizmeti almak üzere kayıt olan ve LTE teknolojisini destekleyen simkart ve akıllı cihazlara sahip olan mobil abonelerdir.

3 Bilgilerinin Grup içinde paylaşılmasına ve kullanılmasına izni veren aboneler sabit tutulduğunda

2020 Yılı Öngörü Değişikliği

2020 yılı ilk 9 ayında, üstün finansal ve operasyonel sonuçlar kaydettik. Tüm dünyanın kriz yönetimine geçtiği bu dönemde, internete olan talebin hızla artması sonucu, sabit segmentte çok güçlü bir performans elde ettik. Mobil iş kolunda ise, ülke çapında Covid-19 tedbirlerindeki kontrollü gevşeme ve pazarda bunu takip eden bir miktar rasyonelleşmeyle, Haziran ayından bu yana trendlerin kademeli olarak iyileştiğini gözlemledik.

Sonuç olarak, 2020’nin ilk 9 ayındaki finansal performansımız ve 4Ç’20 görünümü, 2020 yılı gelir ve FAVÖK öngörülerimizi yukarı yönlü revize edebileceğimiz bir ortam yarattı.

Bu yılın başlarında, yeni bağlantı taleplerinde yaşanan artışla uyumlu beklentilerle, fiber yatırımlarımıza hız verdiğimizi duyurmuştuk. Fiber yatırımlarda artışın devam etmesi ve elverişsiz kur hareketlerinin etkisiyle yatırım harcaması öngörülerimizi de yukarı yönlü revize ediyoruz.

Bunun sonucunda mevcut koşullarda 2020 yılında;

  • Konsolide gelirlerimizin (UFRYK 12 hariç) 2019 yılına göre yaklaşık %16 seviyesinde artmasını,
  • Konsolide FAVÖK tutarımızın yaklaşık 13 milyar TL seviyesinde gerçekleşmesini,
  • Konsolide yatırım harcamalarımızın ise yaklaşık 6,6 milyar TL seviyesinde gerçekleşmesini,

öngörmekteyiz.

  Önceki Beklenti Revize Beklenti
Gelir Büyümesi (UFRYK 12 hariç) Yaklaşık %13 Yaklaşık %16
FAVÖK 12,4 milyar TL – 12,6 milyar TL Yaklaşık 13 milyar TL
Yatırım Harcamaları Yaklaşık 6,4 milyar TL Yaklaşık 6,6 milyar TL

 

Türk Telekom Genel Müdürü Ümit Önal’ın 2020 yılı 3. Çeyrek sonuçlarına ilişkin yorumları:

Sağlam temellerimizi doğrulayan güçlü operasyonel ve finansal sonuçlar

Büyük başarılarla dolu, zorlu bir çeyreği daha geride bıraktık. Salgının küresel ölçekte yarattığı belirsizliklere ve finansal piyasalardaki oynaklığa rağmen, güçlü üçüncü çeyrek performansımız, Türkiye telekomünikasyon hizmetleri pazarındaki lider pozisyonumuzu pekiştirdi. Müşterilerimizin farklı ihtiyaçlarını karşılarken, zenginleştirilmiş portföy ve üstün müşteri deneyimi ile onları memnun etmek için yine çok çalıştık. 

Üçüncü çeyrekte güçlü operasyonel ve finansal sonuçlar elde ettik. Konsolide gelirlerimiz, 3Ç’20’de sabit genişbant segmentinin 2010 yılından bu yana en yüksek yıllık büyümeyi kaydederek %26’ya ulaşmasıyla, yıllık %19 büyüyerek 7.4 milyar TL’ye ulaştı. FAVÖK, güçlü gelir büyümesi ve disiplinli faaliyet gider yönetimini yansıtarak %47 FAVÖK marjıyla 3.5 milyar TL’ye ulaştı. Net kârımız, çeyrek içerisinde yaşanan elverişsiz kur hareketlerine rağmen 432 milyon TL olarak gerçekleşti. 

Olağanüstü bir çeyreğin ardından, 2020 öngörümüzü yukarı yönlü revize ediyoruz

Türk Telekom, Covid-19’un ön planda olmaya devam ettiği bu dönemde, üstün performansıyla güçlü bir çeyrek daha geçirdi. Pandemi, sektör trendleri üzerindeki etkisini korurken, hem Türkiye hem iş kollarımız, Haziran itibarıyla kademeli normalleşmenin etkilerini hissetmeye başladı. En kötü dönemin 2Ç’20 ile geride kaldığını düşünüyor, salgının uzun vadeli etkileri konusunda temkinli duruşumuzu korurken önümüze çıkan fırsatları da değerlendirmeye devam ediyoruz. 2020 yılının ilk 9 ayında, internete olan talebin hızla artması sonucu, sabit segmentte çok güçlü bir performans gördük. Ülke çapında Covid-19 tedbirlerindeki kontrollü gevşeme ve pazarda bunu takip eden bir miktar rasyonelleşmeyle, Haziran ayından bu yana mobil iş kolunda da trendlerin kademeli olarak iyileştiğini gözlemledik.  Sonuç olarak, 2020’nin ilk 9 ayındaki finansal performansımız ve 4Ç’20 görünümü, 2020 öngörümüzü yukarı yönlü revize edebileceğimiz bir ortam yarattı. Buna bağlı olarak, 2020 yılı için yıllık yaklaşık %16 gelir büyümesi, 13 milyar TL FAVÖK ve 6,6 milyar TL CAPEX öngörüyoruz.

Sabit tarafta beklentilerin üzerinde gerçekleşen performans ve Covid-19 kaynaklı bir defaya mahsus tasarrufları da içeren disiplinli maliyet yönetimi, daha yüksek gelir ve FAVÖK tahminlerimizin ana itici gücü oldu. Diğer yandan, CAPEX’teki revizyon, nispeten daha zayıf lira etkisini ve planladığımız yatırımları hayata geçirme irademizi yansıtıyor. Bu yılın başlarında, yeni bağlantı taleplerinde yaşanan artışla uyumlu beklentilerle, fiber yatırımlarımıza hız verdiğimizi duyurmuştuk. Türkiye’nin fiber dönüşümüne öncülük etme stratejimiz doğrultusunda yılsonuna kadar bu yatırımları tamamlamayı hedefliyoruz. Bilanço ve likiditemiz güçlü seyrini koruyor ve kurdaki dalgalanmalara rağmen nakit yaratma kapasitemize güveniyoruz.

Sabit genişbant bir kez daha büyüme motorumuz oldu

Sabit genişbant tarafındaki üstün performans, okula dönüş sezonu ve evden çalışma modelinin devamı ile 3. Çeyrekte de sürdü. 2Ç’20’nin sonuna doğru normalleşmeye başlamış olsak da, Türkiye 2020-2021 eğitim dönemini çoğunlukla online olarak başlatma kararı aldı. Yine pek çok üniversite de bu sene programlarını online olarak başlatmayı tercih etti. Eğitimde Covid-19 öncesi döneme geri dönüşün kademeli olarak önümüzdeki aylarda gerçekleşmesini bekliyoruz. Kurumlar bazında, evden çalışma hala hâkim durumda, çünkü şirketler çalışanların kitleler halinde ofislere geri çağırılması hususuna ihtiyatlı yaklaşıyor.

Sonuç olarak, 3Ç’20’de sabit genişbant için gelen yeni talepler oldukça güçlü oldu ve 534 bin net abone ile halka arzdan bu yana en yüksek 3. Çeyrek artışını kaydettik. Son 12 ay net artışımız 1,4 milyona ulaştı. Eylül ayında ulaştığımız rekor brüt satış, uygulama yetkinliklerimiz ve operasyonel kabiliyetlerimiz için önemli bir sınav oldu. Bir kez daha, planlama ve yönetim becerilerimiz ile teknik yeterliliğimizin en yüksek standartlarda olduğunu görmekten mutluluk duyduk.

Bununla birlikte, sabit segmentte yasadigimiz yoğunluğun sadece yeni bağlantı talepleri ile sınırlı kalmadığını belirtmek gerekir. Toplam veri kullanımımız, 2020'nin ilk dokuz ayında geçen yıla göre %50 artış gösterdi. Türk Telekom'un çekirdek şebekesi üzerine yüklenen ilave yoğun trafiğe rağmen, Türkiye'nin her yerinden müşterilerimize kesintisiz bağlantı sağlamaya devam ettik.

Yurt dışı çıkışlar, şehir içi ve şehirlerarası veri trafiğini ve kapasiteyi 7/24 takip ettik. Küresel büyüklükteki önemli içerik sağlayıcılarının sunucularını yurtiçinde kendi şebekemizde konumlandırarak, uluslararası trafikteki ani artışların etkisini ve ana omurga kapasitesi üzerindeki yükünü azalttık.

Toplam genişbant abone sayımız, Türkiye’nin hem kırsal hem de kentsel bölgelerinden gelen taleple 12,8 milyona ulaştı. Fiyatlama, yeni abone kazanımları ve üst pakete geçişlerle desteklenen sabit genişbant ARPU’su yıllık bazda %14 büyüyerek bu iş kolundaki ivmenin altını çizdi.

Pandemi, Türkiye’de fiber dönüşümü hızlandıran bir etki yarattı ve biz de buna bağlı olarak fiberle kapsadığımız alanı büyüttük. 321 bin km uzunluğundaki fiber ağımız ülkenin her bir köşesine ulaşırken, 3. Çeyrek itibarıyla, son 12 ayda 4,6 milyonluk artış ile fiber şebekemizle eriştiğimiz hane sayısı 25 milyona ulaştı. 3Ç’de fiber abonelerimizin sayısı 432 bin arttı ve 5,2 milyona ulaşarak toplam sabit genişbant abone bazının %41’ini oluşturdu. Daha fazla müşteriyi fiber bağlantıya kavuşturmak hem halkımıza kesintisiz ve hızlı iletişim sağlama görevimize, hem de gelecek çeyreklerde sürdürülebilir ARPU ve gelir büyümesi yaratma hedefimize hizmet ediyor. 

Sabit ses abone tabanı, artan sabit genişbant talebiyle uyumlu olarak büyüme trendini sürdürdü. 3Ç’20’de 159 bin yeni abone ekleyerek halka arzdan bu yana en yüksek üçüncü çeyrek net artışını kaydettik.

Mobil pazarda toparlanma gördük fakat pazar hala baskı altında

Türkiye, Haziran başından bu yana sokağa çıkma kısıtlamalarını ve şehirlerarası seyahat sınırlamalarını kaldırarak, uluslararası uçuşları kısmi olarak başlatarak ve mağaza, otel, kafe, restoran, sinema, tiyatro vb. yerleri yeniden açarak Covid-19 tedbirlerini hafifletiyor. Bununla uyumlu olarak üçüncü çeyrekte tüm ülkede normalleşen bir sosyal hayat gözlemledik. Bu durum, 2Ç’20’nin başından itibaren mobil pazarda hâkim olan negatif trendlerin kademeli olarak olumlu yönde hareketlenmesine destek oldu. Sonuç olarak, mobil numara taşıma ve aktivasyon pazarları kısmi toparlanma yaşadı. Artan mobilite ve daha rasyonel rekabetçi ortamın da bu duruma eşlik etmesi, mobil segmentteki abone trendlerimizi destekledi ve üçüncü çeyrekte 269 bin net abone artışı kaydettik. 3Ç’20 itibarıyla, sene başından bu yana mobil faturalı bazdan gelen yaklaşık 800 bin net artışın desteğiyle mobil abonelerimizin sayısı 23,1 milyona ulaştı. Sonuç olarak, 2019 sonunda %60 olan faturalı abonelerimizin toplam mobil bazımızdaki oranı %63’e yükseldi. Bir önceki çeyrekte yıllık %5 olan mobil ARPU büyümesi 3Ç’20’de %7 olarak gerçekleşti.

Aktivasyon pazarında geçtiğimiz günlerde fiyat rekabetinin yine ön plana çıktığını görüyoruz. Bu nedenle, bu sene için mobil pazarda baskının azaldığını söylemek için henüz erken olduğunu düşünüyor ve 4Ç’20 görünümüne ihtiyatlı yaklaşıyoruz.

Bir önceki yılın üçüncü çeyreğinde %54 olan LTE abonelerinin toplam baz içindeki payı artışını sürdürdü ve 3Ç’20’de %57’ye yükseldi. 2Ç’20’de 8,5GB olan LTE kullanıcısı başına aylık ortalama data kullanımı 3Ç’20’de 9,1GB oldu. 

Covid-19’un etkilerinin en yoğun yaşandığı dönemden sonra mobil performansımızın iyileştiğini görmekten mutluyuz. Müşteri memnuniyet derecemizi daha da iyileştirmek için yatırımlarımızı ve ticari faaliyetlerimizi sürdüreceğiz. Şebeke kalitemize ve güçlü markamıza inanıyor, mobil alanda orta ve uzun vadeli hedeflerimizi koruyoruz.

Geleneksel TV yayıncılığı yaklaşımını yeniliyoruz

Türkiye’de henüz penetrasyonun düşük olduğu Ödemeli-TV pazarında 3,2 milyon aboneyle iki numaralı oyuncuyuz. Bu pazara erken giren oyunculardan birisi olmanın sağladığı avantaj ile değişen tercihler ve müşteri etkileşimi trendlerini daha yakından izleyerek geleneksel TV yayıncılığına yeni bir yaklaşım getirmeyi hedefliyoruz. İleriye yönelik odağımız, Türkiye’nin lider dijital TV/OTT platformunu yaratmak olacak. Global içerik sağlayıcılarının son dönemde Türkiye’ye gösterdiği ilgi, pazarın cazibesini ortaya koyarken, stratejik kararlarımızı da doğruluyor.  Bir yandan içerik ile ilgili ufkumuzu genişletirken öte yandan teknik altyapımızı yeniliyoruz.

Eylül ayında, spor içeriğimizi genişletmek üzere yeni bir anlaşma imzaladık. İzleyiciler artık, İngiltere Premier Ligi, NBA, Bundesliga, MotoGP, Formula 1, Türkiye Basketbol Süper Ligi, FIBA Basketbol Süper Şampiyonlar Ligi de dahil, premium spor içeriklerine 17 spor kanalı aracılığıyla ulaşabilecek.

Zengin ve premium içeriğimize ek olarak, kullanıcı dostu çözümlerimizle, IPTV ve Tivibu Go platformları ile müşterilerimize seçkin bir deneyim sunuyoruz. TV iş kolumuzu tümden yenileyerek büyüme ve kârlılığa hız kazandırmaya odaklanacağız.

Fiberdeki lider pozisyonumuzu 5G ve dijitalleşmeye aktaracağız

Sabit ve mobil şebekeler yeni nesil teknolojilerle birlikte yakınsarken, müşteri deneyimi ve sadakatini iyileştirmek için kesintisiz bağlantı, olmazsa olmaz bir unsur olarak öne çıkıyor. Fiberdeki lider pozisyonumuzu 5G ve dijital teknolojilere aktararak bu yolculukta Türkiye’yi öncü yapmaya kararlıyız. 3Ç’20’de, kapsamlı ürün ve servis portföyümüzle müşterilerimize birinci sinif telekomünikasyon deneyimi yaşatmayı hedefledik. Özellikle okul sezonunun başlamasıyla data kullanımındaki artışı karşılamak için bir kez daha hem Türk Telekom’un fiber ve VDSL abonelerinin, hem de Türk Telekom’un altyapısını kullanan diğer ISS’lerin data yükleme (upload) hızlarını iki katına çıkardık. Ayrıca, evden eğitim döneminde öğrencileri desteklemek için “Dijital Eğitim” kampanyası başlattık. Son olarak, herkes için erişilebilir eğitim prensibimizle uyumlu olarak, yeni limitsiz internet müşterilerimize Mental UP ve TT Akademi Online İngilizce Eğitim paketlerini ücretsiz olarak sunduk. 2020 yılında kurumsal müşterilerimizden, dijitalleşme yönünde daha fazla talep alıyoruz. Bu da pandemiden olumlu etkilenen bir diğer alan olarak öne çıkıyor. Her geçen gün daha fazla müşteri genel ya da kişiselleştirilmiş kurumsal çözümler arıyor. Bu doğrultuda ana telekomünikasyon ürünlerimize ek olarak, müşterilerimize statik IP, güvenlik, anti-virüs, kurumsal sigorta ve ön muhasebe yazılımı da içeren zengin bir portföy sunuyoruz. 

Yabancı para açık pozisyonumuz azalırken, kaldıraç oranımız 1.35x oldu

Üçüncü çeyrek itibarıyla, döviz kurlarındaki artışın etkisiyle net borcumuz 17,1 milyar TL’ye yükseldi (2,19 milyar USD). 2Ç’20’de 1,31x olan Net Borç/FAVÖK oranımız, 602 milyon TL temettü ödemesine ve çeyrek içerisinde TL'nin USD ve EUR karşısında ortalama %16 değer kaybetmesine rağmen 3Ç’20’de 1,35x seviyesinde gerçekleşti. Bu da, güçlü FAVÖK büyümesi ve nakit akışı yarattığımızı gösteriyor. Yabancı para net açık pozisyonumuz, 3. Çeyrekte 211 milyon USD’ye geriledi. TL cinsinden borçlanma payımızı artırma planımız doğrultusunda, geçen yılın aynı döneminde %2 olan TL cinsinden borcun toplam borç içerisindeki payı 3Ç’20’de %11’e yükselirken, zayıf liranın etkisiyle geçen çeyrekteki %13’ün gerisinde kaldı. İleriye yönelik olarak, sağlıklı bilanço ve serbest nakit akışı yaratmak için stratejilerimizi uygulamayı sürdüreceğiz.

Uzun vadeli değer yaratmaya odaklanıyoruz

Bilindiği üzere, şirketlerin net dönem kârının yalnızca %25’ine kadarını dağıtma kararı alabileceklerine dair düzenlemeyle uyumlu olarak, Temmuz ayında, 3 yıllık bir aradan sonra, 2019 yılının dağıtılabilir kârının %25’ini dağıttık. Bu mevzuatın uygulama süresi 2020 yılının sonuna kadar uzatıldı. Türk Telekom olarak, 2020 yılının sonunda sağlam finansal göstergeler ve güçlü likidite pozisyonuna sahip olacağımıza inancımız tam. Bu durum, hissedarlarımızın yatırımlarının karşılığını vermeye devam etmemiz için bize güç veriyor.  Yatırım planlarımızda uzun vadeli değer yaratmayı önceliklendirirken, hissedarlarımıza olan sorumluluğumuzu yerine getirmek için büyüme, operasyonel verimlilik ve güçlü nakit akışı yaratmaya odaklanmayı sürdürüyoruz.

Geleceği şekillendirmek için iştiraklerimizle çalışıyoruz

İştiraklerimiz işimizin ayrılmaz bir parçası. Grubun iştiraklerden elde ettiği hızla büyümekte olan sinerjiler bizim için büyük önem taşıyor, çünkü bunlar yalnızca dışarıya olan bağımlılığımızı azaltmakla kalmıyor, aynı zamanda bize belirli ürün ve servislerde önemli miktarlarda maliyet tasarrufu ve süreklilik sağlıyor. Bununla birlikte, iştiraklerimiz Argela, İnnova, Sebit, AssisTT ve TTI, büyüme profillerini çeşitlendirmek ve Grup’a bağımlılıklarını azaltmak için üçüncü taraf geliri yaratıyor. Bu iştiraklerimizin üçüncü taraftan elde ettikleri gelirler, bu çeyrekte yıllık %60’tan fazla büyüme kaydetti ve bu gelirlerin konsolide gelirler içerisindeki payı 3Ç’19’da %6,5 iken 3Ç’20’de %9’a yükseldi. Üçüncü çeyrek konsolide gelirlerdeki büyümenin %22’si bu iştiraklerimizin üçüncü taraf gelirlerindeki artıştan kaynaklandı. İştiraklerimiz çeşitli alanlarda pek çok girişim ve projelerde yer alıyor ve 2021 yılında da yeni ürünlerini piyasaya sürmeye hazırlanıyor.

Yeni nesil telekomünikasyon teknolojileri iştirakimiz Argela, Ar&Ge alanında önemli adımları tamamlamasının ardından, fiber erişim şebekesini sanallaştırmayı hedefleyen SEBA projesinin ürünleştirme aşamasına geçti. SEBA hali hazırda Türk Telekom şebekesinde canlı olarak kullanılıyor. Önümüzdeki dönemde SEBA’nın Türk Telekom şebekesine tam entegrasyonunu tamamlamayı hedefliyoruz. Bunun yanı sıra, SEBA ürününün yerli ve yabancı telekomünikasyon operatörlerine satışı ile ilgili görüşmelerimizde önemli bir noktaya geldik.

Argela, Amerika’da faaliyet gösteren iştiraki Netsia Inc. aracılığı ile yürüttüğü vRAN (Yazılım Tanımlı ve Dilimlenebilir Sanallaştırılmış Radyo Erişim Şebekesi) projesiyle fikri mülkiyet geliştirmeye devam ediyor. vRAN, performans artışı, verimlilik ve ölçeklenebilirlik dahil pek çok operasyonel ve ticari fayda sağlıyor. Bu projenin en somut başarısını yakın bir zaman önce Juniper Networks Inc. ile üzerinde anlaştığımız lisans ve işbirliği sözleşmesi ile taçlandırmış olmanın gururunu yaşıyoruz. Argela artık teknoloji ve patent üreten bir oyuncu olma özelliğini ürünlerini satan ve finansal değere dönüştüren bir şirket olarak bir ileri seviyeye taşıyor. Juniper Networks, network ekipmanı ve çözümleri konusunda geniş kapsamlı ürün ve çözümleri ile 150’den fazla ülkede faaliyet gösteriyor. Bu anlamda, Argela’nın bilgi birikiminin ve ürünleştirme kapasitesinin Juniper’in müşteri ağı ve coğrafi erişimi ile bir araya gelerek önemli ölçüde artacağına inanıyoruz.

Türk Telekom ve Argela dünyanın lider operatörleri ve açık kaynak sağlayıcılarıyla birlikte uluslararası organizasyonlarda aktif rol almaya devam ediyor. Türk Telekom ve Argela yerli ve milli teknolojileri geliştirirken aynı zamanda Türkiye’nin dijital dönüşümüne önemli katkı sağlıyor. Geleceği 5G ve yeni nesil teknolojilerle şekillendirmek için iştiraklerimizle birlikte var gücümüzle çalışıyoruz. Türkiye’nin ilk 5G canlı maçını 360 derece VR teknolojisiyle yayınladık; aynı zamanda uzun ve azimli Ar&Ge çalışmalarımız sayesinde dünya hız rekoru kırdık. En yeni teknolojileri dünyanın geri kalanıyla eş zamanlı olarak kullanmak için, 5G ve yeni teknolojilerde global oyuncularla ortak çalışmalar ve testler yürütüyoruz.

Eğitim teknolojileri iştirakimiz Sebit’in, bu yıl okula dönüş sezonunda online eğitim ürünlerine olan talebin artmasıyla, üçüncü taraf gelirlerini 3Ç’20’de yıllık %160 artırdığını görmekten mutluyuz.  Sebit, Vitamin ve Raunt gibi online ürünleriyle evden eğitimi bütünüyle destekliyor. EBA platformu için kapsamlı bir ders ve sınav içeriğine sahip olan Sebit’in ürünleri tüm devlet okullarında ve 800’den fazla özel okulda milyonlarca öğrenciye ulaşıyor.

Bilişim çözümleri sağlayan iştirakimiz İnnova da, pandemi döneminde kurumsal müşterilerin dijital ürünlere ve çözümlere yönelik artan talebi sayesinde, üçüncü taraf gelirlerini üçüncü çeyrekte yıllık bazda %300’den fazla artırdı. Kamu kurumları ve özel şirketler, küresel pandeminin yayılmasını önlemek ve tüm Türkiye üzerindeki etkisini en aza indirmek için olağanüstü çaba harcadı. Bu girişimlerin bir parçası olarak, iştirakimiz İnnova, Sağlık Bakanlığı’yla birlikte, Filyasyon ve İzolasyon Takip Sistemini (FİTAS) çok kısa bir süre içinde geliştirme yönünde oldukça önemli bir görev üstlendi. 

Müşteri hizmetleri ve çağrı merkezi şirketimiz AssisTT, Covid-19 pandemi sürecinde, özel şirketlerden büyük kamu kuruluşlarına geniş bir yelpazeden oluşan müşterilerini desteklemeye devam etti. Şirket, 16 şehirde 16 binden fazla çalışanıyla hizmet veriyor. Pandemi döneminde, çağrı merkezi hizmetlerine yönelik talepte yaşanan artışın bir sonucu olarak, çağrı merkezi çalışanlarımızın üretimi4 %21 artış gösterdi. Üçüncü çeyrekte AssisTT, üçüncü taraf gelirlerini yıllık bazda %56 arttırdı.

Son olarak uluslararası kolumuz TTI, Avrasya pazarındaki konumunu güçlendirmeye devam ediyor. TTI, 3Ç’20’de, üçüncü taraf gelirlerini yıllık bazda %50 artırdı. TTI, farklı ülkelerdeki müşterilerine yüksek hızlı ve kaliteli hizmet sunmak için altyapı projelerine ve kurumsal çözümlere odaklanmaktadır.

4 Grup içi cevaplanan çağrı sayısı ve harcanan süre

Finansal Gelişmeler

(milyon TL) 3Ç'19 2Ç'20 3Ç’20 Çeyreklik Değişim Yıllık Değişim
Satış Gelirleri 6.210 6.969 7.366 %5,7 %18,6
Satış Gelirleri (UFRYK 12 hariç) 5.824 6.369 6.952 %9,1 %19,4
FAVÖK 3.005 3.237 3.477 %7,4 %15,7
Marj %48,4 %46,4 %47,2    
Amortisman ve İtfa Gideri (1.183) (1.303) (1.343) %3,1 %13,5
Faaliyet Karı 1.822 1.934 2.134 %10,4 %17,1
Marj %29,3 %27,7 %29,0    
Finansal Gelirler / (Giderler) (475) (703) (1.579) %124,6 %232,1
Kur ve Türev Gelirleri / (Giderleri) 180 (127) (1.007) %694,4 a.d.
Faiz Gelirleri / (Giderleri) (543) (509) (500) %(1,6) %(7,9)
Diğer Finansal Gelirler / (Giderler) (112) (68) (72) %6,6 %(35,9)
Vergi Geliri / (Gideri) (229) (250) (123) %(50,9) %(46,5)
Net Kar 1.117 980 432 %(55,9) %(61,3)
Marj %18,0 %14,1 %5,9    
Yatırım Harcamaları 1.223 1.237 1.822 %47,3 %48,9

Satış Gelirleri

Konsolide gelirler 3Ç’20’de, bir önceki yıla göre %18,6 artışla 7,366 milyon TL’ye yükseldi. UFRYK 12 hariç tutulduğunda, sabit genişbant gelirindeki yıllık %26,2, mobil gelirdeki yıllık %9,4, uluslararası gelirlerdeki yıllık %52,3 ve diğer gelirlerdeki yıllık %81,8 artış ile konsolide gelirdeki büyüme yıllık %19,4 oldu.

Faaliyet Giderleri (Amortisman ve İtfa Giderleri Hariç)

3Ç’20’de, faaliyet giderleri yıllık bazda %21,4 artışla 3.889 milyon TL oldu. UFRYK 12 hariç tutulduğunda, faaliyet giderlerindeki artış yıllık bazda %23,0  olarak gerçekleşti.

  • Arabağlantı giderleri, büyük oranda Türk Telekom International’ın trafik artışı ve döviz kurlarındaki değişimin etkisi ile yıllık bazda %30,5 arttı.
  • Cihaz ve Teknoloji Satışları Maliyeti, devam eden güçlü sabit genişbant abone kazanımı ile proje bazlı ekipman ve lisans satışlarındaki artış etkisi ile yıllık bazda %168,6 arttı.
  • Network ve Teknoloji giderleri, temel olarak artan enerji maliyetleri ile teknoloji onarım ve bakım giderlerindeki artışın etkisi ile yıllık bazda %30,7 büyüdü.
  • Personel giderleri geçen yılın aynı çeyreğindeki düşük bazın etkisiyle yıllık bazda %16,6 artış gösterdi.
  • Vergi gideri, mobil gelirlere bağlı olan frekans ve hazine payı giderlerinin artması sebebiyle yıllık bazda %14,3 artış kaydetti.

Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kar (FAVÖK)

3Ç’20’de konsolide FAVÖK, sabit genişbant gelirlerindeki güçlü büyümenin katkısı ile yıllık bazda %15,7 artışla 3,5 milyar TL’ye yükselirken, FAVÖK marjı %47,2 oldu. UFRYK 12 muhasebe etkisi hariç tutulduğunda, FAVÖK marjı %49,3 oldu.

Amortisman ve İtfa Giderleri

3Ç’20’de amortisman ve itfa giderleri yıllık bazda %13,5 artış ile 1.343 milyon TL’ye yükseldi.

Faaliyet Karı

3Ç’20’de, Grup yıllık %17,1 artışla 2.134 milyon TL faaliyet karı kaydetti.

Net Finansal Gelir/Gider

Net finansal gider, 3Ç’20’deki zayıf seyreden TL nedeni ile 1.579 milyon TL oldu.

Gelir tablosunun yabancı para hareketlerine duyarlılığına göre, TL'de meydana gelebilecek %10 oranındaki değer kaybının, diğer her şeyin aynı kaldığı varsayımı ile, gelir tablosu üzerindeki etkisi 953 milyon TL oldu (Haz:’20 itibarıyla 623 milyon TL etki ve Aralık’19 itibarıyla 455 mn TL etki).

Vergi Geliri/Gideri

Vergi gideri, 3Ç’19’da 229 milyon TL iken, Grup 3Ç’20’de 123 milyon TL vergi gideri kaydetti.

Net Kar

Net kar, 3Ç’19’da 1.117 milyon TL iken, dönem içerisindeki elverişsiz kur hareketleri nedeni ile 3Ç’20’de 432 milyon TL oldu.

Yatırım Harcamaları

Yatırım harcamaları, fiber yatırımlarda artışın devam etmesi ve liranın zayıflamasının etkisiyle 3Ç'19'daki 1.223 milyon TL'den 3Ç'20'de 1.822 milyon TL'ye yükseldi.

Nakit Akış ve Borçluluk Seviyesi

12 aylık dönemde kaydedilen kaldıraçsız serbest nakit akışı, güçlü FAVÖK performansı sayesinde 3Ç’19’da 4,9 milyar TL iken 3Ç’20’de 6,5 milyar TL’ye yükseldi.

3Ç’20’de kaydedilen serbest nakit akışı 1,8 milyar TL oldu (2Ç’20: 1,2 milyar TL; 3Ç’19: 1,6 milyar TL).

Net borç5, 3Ç’20’de, artarak 17,1 milyar TL olurken, UFRS 16 etkisi hariç tutulduğunda 15,8 milyar TL seviyesinde gerçekleşti.

Net borç/FAVÖK oranı6, 602 milyon TL temettü ödemesine ve TL'nin ABD Doları ve Avro karşısında yaklaşık %16 değer kaybetmesine rağmen, bir önceki çeyrek seviyesi olan 1,31x’den 1,35x’e sınırlı olarak yükseldi.

Eylül’20 itibarıyla, net borç (UFRS 16 etkisi hariç tutulduğunda) çeyreksel bazda 136 milyon USD gerileyerek 2.026 milyon USD’ye düştü (Haziran’20: 2.162 milyon USD, Mart’20: 2.268 milyon USD, Aralık’19: 2.491 milyon USD).

Eylül’20 itibarıyla, yabancı para cinsinden borç (UFRS 16 etkisi hariç tutulduğunda), borçluluk seviyesindeki düşüşün desteği ile 2.625 milyon USD’ye geriledi. (Haziran’20: 2.663 milyon USD, Aralık’19: 3.097 milyon USD). TL finansmanın payı, 2Ç’20’de %13,1 seviyesindeyken, TL’nin değer kaybından dolayı 2Ç’20 itibarıyla %11,2 oldu (Aralık’19: %6,3, Eylül’19: %2,3). 

Net açık yabancı para pozisyonu, 1.918 milyon USD eşdeğerindeki çapraz kur işlemleri (Participating Cross Currency Swap) ve vadeli sözleşmeler (forward contratcs) pozisyonu ve 496 milyon USD döviz cinsinden nakit dahil 211 milyon USD seviyesinde gerçekleşti.

5 Net Borç hesaplaması, YP TL Para swap işlemlerinin pazara göre değerlemelerini (MTM) içermektedir.

6 Net borç hesaplaması, YP TL Para swap işlemlerinin pazara göre değerlemelerini (MTM) içermektedir. Net Borç / FAVÖK hesaplaması ise FAVÖK hesabında yer alan olağanüstü karşılıkları içermemektedir.

Operasyonel Performans

  3Ç'19 2Ç'20 3Ç’20 Çeyreklik Değişim Yıllık Değişim
Toplam Erişim Hattı Sayısı (mn) 7 14,6 15,3 15,7 %2,9 %7,8
Sabit Ses Hattı Sayısı (mn) 10,0 10,3 10,5 %1,5 %5,2
Yalın Genişbant Abone Sayısı (mn) 4,6 4,9 5,2 %5,8 %13,7
Sabit Ses ARPU (TL) 22,5 22,0 22,0 %0,2 %(2,3)
Toplam Genişbant Abone Sayısı (mn) 11,3 12,2 12,8 %4,4 %12,6
Toplam Fiber Abone Sayısı (mn) 4,0 4,8 5,2 %9,0 %30,2
Eve/Binaya Kadar Fiber (mn) 1,6 1,9 2,0 %9,1 %31,2
Saha Dolabına kadar Fiber (mn) 2,5 2,9 3,2 %8,9 %29,6
Genişbant ARPU (TL) 50,1 55,5 57,1 %2,8 %14,0
TV Abone Sayısı ('000) 8 3,6 3,3 3,2 %(3,2) %(10,7)
Tivibu Ev (IPTV+Uydu) Abone Sayısı (mn) 1,6 1,5 1,5 %(1,7) %(7,3)
TV ARPU (TL) 16,5 19,0 19,4 %2,4 %18,0
Mobil Abone Sayısı (mn) 22,8 22,8 23,1 %1,2 %1,4
Mobil Faturalı Hat Abone Sayısı (mn) 13,5 14,1 14,5 %2,6 %7,1
Mobil Ön Ödemeli Hat Abone Sayısı (mn) 9,2 8,7 8,6 %(1,1) %(6,9)
Mobil ARPU-Karma (TL) 34,7 34,4 37,1 %7,8 %7,1
Mobil ARPU-Faturalı (TL) 42,9 42,7 44,5 %4,0 %3,7
Mobil ARPU-Ön Ödemeli (TL) 21,4 21,2 24,2 %14,1 %13,1

7 PSTN ve THK aboneleri

8 Tivibu Ev (IPTV+Uydu) ve Tivibu GO aboneleri

Notlar:

FAVÖK, genel kabul görmüş muhasebe ilkeleri dışındaki bir finansal performans göstergesidir. Bu basın açıklamasında yer alan FAVÖK, satış gelirlerini, satışların maliyetini, pazarlama, satış ve dağıtım giderlerini, genel yönetim giderlerini, araştırma ve geliştirme giderlerini, diğer faaliyet gelirlerini/(giderlerini) ve yatırım faaliyetlerinden gelirlerini/(giderlerini) içermekte, fakat amortisman, itfa ve değer düşüş giderlerini, diğer faaliyet gelirlerinin/(giderlerinin) içerisinde yer alan finansal gelirleri / (giderleri) (banka borçları hariç cari hesap kur farkı gelirleri/(giderleri), faiz ve reeskont gelirleri / (giderleri)) içermemektedir.

Bu basın açıklamasında yer alan faaliyet karı; satış gelirlerini, satışların maliyetini, amortisman, itfa ve değer düşüş giderlerini, pazarlama, satış ve dağıtım giderlerini, genel yönetim giderlerini, araştırma ve geliştirme giderlerini, diğer faaliyet gelirlerini/(giderlerini) ve yatırım faaliyetlerinden gelirleri/(giderleri) içermekte, fakat SPK raporlarında diğer faaliyet gelirlerinin/(giderlerinin) içerisinde yer verilen finansal gelirleri / (giderleri) (banka borçları hariç cari hesap kur farkı gelirleri/(giderleri), faiz ve reeskont gelirleri / (giderleri)), içermemektedir.

Bu basın açıklamasında yer alan net finansal gelir/(gider); finansman gelirlerini/(giderlerini) ve SPK raporunda diğer faaliyet gelirlerinin/(giderlerinin) içerisinde yer verilen banka borçları hariç cari hesap kur farkı gelirlerini/(giderlerini), faiz ve reeskont gelirlerini/(giderlerini) içermektedir.

Türk Telekom Grubu hakkında

180 yıllık köklü bir geçmişe sahip olan Türk Telekom, Türkiye’nin ilk entegre telekomünikasyon operatörüdür. Müşterilerin hızla değişen iletişim ve teknoloji ihtiyaçlarına en güçlü ve en doğru şekilde cevap verebilmek amacıyla 2015 yılında Türk Telekomünikasyon A.Ş., TT Mobil İletişim Hizmetleri A.Ş. ve TTNET A.Ş. tüzel kişiliklerini mevcut şekliyle muhafaza ederek ve tabi oldukları mevzuat ve regülasyonlara tamamen uyarak, “müşteri odaklı” ve entegre bir yapıya geçmiştir. Bireysel ve kurumsal hizmetler alanında geniş hizmet ağı ve zengin ürün çeşitliliğine sahip olan Türk Telekom, Ocak 2016 itibarıyla mobil, internet, telefon ve TV ürün ve hizmetlerini ‘Türk Telekom’ tek marka çatısı altında bir araya getirmiştir.

“Türkiye’nin Çoklu Oyuncusu” Türk Telekom, 30 Eylül 2020 itibarıyla 15,7 milyon sabit erişim hattı, 12,8 milyon genişbant, 3,2 milyon TV ve 23,1 milyon mobil aboneye hizmet vermektedir. Türk Telekom Grubu, şirketleri Türkiye’yi yeni teknolojilerle buluşturma ve bilgi toplumuna dönüşüm sürecini hızlandırma vizyonuyla, 81 ilde 34.034 çalışanıyla hizmet vermektedir.

Türk Telekomünikasyon A.Ş., PSTN ve toptan genişbant hizmetlerini sunmakta olup, mobil operatör TT Mobil İletişim Hizmetleri A.Ş., perakende internet hizmeti, IPTV, Uydu TV, Web TV, Mobile TV, Smart TV hizmetleri sağlayıcısı TTNET A.Ş., yakınsama teknolojileri şirketi Argela Yazılım ve Bilişim Teknolojileri A.Ş., BT çözüm sağlayıcısı Innova Bilişim Çözümleri A.Ş., çevrimiçi eğitim yazılımları şirketi Sebit Eğitim ve Bilgi Teknolojileri A.Ş., çağrı merkezi şirketi AssisTT Rehberlik ve Müşteri Hizmetleri A.Ş., proje geliştirme ve kurumsal risk sermayesi şirketi TT Ventures Proje Geliştirme A.Ş., elektrik tedarik ve satış şirketi TTES Elektrik Tedarik Satış A.Ş., toptan veri ve kapasite servis sağlayıcısı TT International Telekomünikasyon Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi ile tesis bünyesinde kombine destek hizmetleri sağlayıcısı TT Destek Hizmetleri A.Ş.’nin doğrudan; TT International Holding BV iştiraklerinin, televizyon yayıncılığı ile isteğe bağlı yayıncılık (VOD) hizmetleri sağlayıcısı Net Ekran şirketlerinin, cihaz satış şirketi TT Satış ve Dağıtım Hizmetleri A.Ş.’nin ödeme hizmetleri şirketi TT Ödeme ve Elektronik Para Hizmetleri A.Ş.’nin  rehberlik hizmetleri şirketi 11818 Rehberlik ve Müşteri Hizmetleri A.Ş’nin ve web portalı ve bilgisayar programlama şirketi APPYAP Teknoloji ve Bilişim A.Ş.’nin ise dolaylı olarak %100’üne sahiptir.

Yasal Uyarı

Bu basın bülteninde yer alan bilgiler Türk Telekomünikasyon A.Ş. (Şirket) tarafından Türk Telekom Grubu şirketleri faaliyetleri ile ilgili olarak hazırlanmıştır. Burada sunulan fikirler yazım esnasında bir araya getirilen genel bilgiye dayanır ve bildirisiz değişikliğe tabidir. Şirket güvenilir olduğuna inandığı kaynaklardan topladığı bilgiye dayanır ancak bu bilginin gerçeklik ve eksiksizliğini garanti etmez. Bu materyal gelecekteki sonuçlara ve beklentilere dair ifadeler içerir.

Bu materyalde yer alan ve geçmişte dayanağı olmayan tüm ifadeler, bilinen ve bilinmeyen riskleri, belirsizlikleri ve bizim gerçek sonuçlarımız, performansımız ve başarılarımızın geleceğe yönelik ifadelerle belirtilen ve ima edilen sonuçlar, performans ve başarılardan farklı olmasına neden olabilecek diğer faktörleri içerir. Burada gerçek sonuçları yansıtmak için yer alan geleceğe yönelik ifadeleri, bu ifadeleri etkileyen varsayımlardaki ve faktörlerdeki değişiklikleri güncellemek için kanuni zorunluluklar dışında hiçbir yükümlülük üstlenmemekteyiz. Bu basın bülteni satış için bir teklif veya davet teşkil etmez, ya da hiçbir menkul kıymeti önceden talep etmek ya da almak için teklif teşviki içermez ve burada yer alan hiçbir bilgi herhangi bir kontrat ya da taahhüdün temelini oluşturmaz. Bu basın bülteninde yer alan bilgiler ya da bu bilgilerin eksiksizliği, gerçekliği ve doğruluğu herhangi bir amaç için güven vermeyebilir. Bu basın bültenindeki bilgiler doğrulanmaya, tamamlanmaya ve değişikliğe gerek duyabilir. Dolayısıyla, bilgilerin gerçekliği, eksiksizliği ve doğruluğuna bağlı olarak şirket veya şirket ortakları, yöneticileri, çalışanları veya diğer üçüncü kişiler adına belirtilen veya ima edilen hiçbir beyan veya teminat yapılmamıştır veya verilmemiştir. Ne şirket, ne şirket ortakları, yöneticileri, çalışanları, ne de diğer kişiler ne şekilde olursa olsun bu basın bülteninin kullanımından ya da içeriğinden kaynaklanan hiçbir zarar için herhangi bir yükümlülük kabul etmez.

Bu basın bülteninde belirtilen PSTN ve toptan genişbant hizmetleri Türk Telekomünikasyon A.Ş. tarafından, perakende internet hizmetleri TTNET A.Ş. tarafından, mobil hizmetler TT Mobil İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sunulmaktadır. Basın bülteninde kullanılan Türk Telekom® markası, Türk Telekom Grubu şirketleri ortak markasıdır. Tüm grup şirketlerinin tüzel kişilikleri korunmaktadır. Basın bülteninde yer alan veriler ile Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından açıklanan sektör verileri arasında farklar olabilecektir. Bu farklar finansal verilerin solo/konsolide olarak açıklanması ve ARPU için hesaplama metotlarında farklılıklar olmasından kaynaklanmaktadır.

Türk Telekom Grubu Konsolide Finansal Tabloları’na http://www.ttinvestorrelations.com/tr/malioperasyonel-veriler/ceyrek-donem-sonuclari.aspx adresinden ulaşılabilir.

Lütfen kişisel notunuzu ekleyin Eklediğiniz notları sadece siz görebilirsiniz.
GÖNDER

Bu sayfadaki notlarınız