Menüye ulaşmak için tıklayınız Sayfa içeriğine ulaşmak için tıklayınız

Sonuç Açıklama Bülteni

TÜRK TELEKOM GRUBU 2021 İKİNCİ ÇEYREK FİNANSAL VE OPERASYONEL SONUÇLARI

9 Ağustos 2021

GÜÇLÜ 2Ç’21 PERFORMANSI 2021 ÖNGÖRÜLERİNDE İKİNCİ BİR YUKARI YÖNLÜ REVİZYON GEREKTİRDİ

Türk Telekom Grubu, 2Ç’21 finansal ve operasyonel sonuçlarını açıkladı. Grup, 2021'in ikinci çeyreğinde, sabit genişbant ve mobilde artan gelirlerin yanı sıra beklenenden daha yüksek faaliyet karı ile güçlü performansını sürdürdü. İkinci çeyrekte, konsolide gelirler yıllık bazda %17,4 artarken, FAVÖK 4,0 milyar TL’ye yükseldi. FAVÖK marjı ise %49,2 oldu. Net kar yıllık %29,8 büyüme ile 1,3 milyar TL oldu. Net Borç/FAVÖK oranı, döviz kurlarındaki yüksek oynaklığa rağmen 1,08x seviyesine geriledi.

Türk Telekom CEO’su Ümit Önal şunları söyledi: “Şirketimiz hızla değişen dünyada muazzam bir dönüşüm yaşıyor. Çalkantılı zamanlarda sakin ve güçlü durduk, deneyimler biriktirdik ve yeteneklerimizi artırdık. Yükselen gücümüz ve bilgi birikimimizle, müşterilerimize ve paydaşlarımıza hak ettikleri değeri sunmak için tüm kararlılığımız ve çevikliğimizle sorumlu bir şekilde hareket ediyoruz. Bu nedenle, olağanüstü ilkyarı performansımızla gurur duyuyor ve 2021 öngörülerimizi bir kez daha yukarı yönlü revize ediyoruz. 2021 yılında %17 operasyonel gelir büyümesi, 15,8 milyar TL FAVÖK ve 8,5 milyar TL yatırım harcaması öngörüyoruz. Pandemi sonrası dünyanın getirecekleri için gerçekten heyecanlıyım ve tüm Türk Telekom ailesiyle birlikte yapacağımız yeni atılımları sabırsızlıkla bekliyorum.”

2021 Yılı 2. Çeyrek Finansal Gelişmeler

Konsolide gelirler yıllık %17,4 artışla 8,2 milyar TL’ye yükseldi. UFRYK 12 muhasebe etkisi hariç tutulduğunda, gelir artışı yıllık bazda %19,0 oldu.

Konsolide FAVÖK, yıllık bazda %24,3 artışla 4,0 milyar TL’ye ulaşırken, FAVÖK marjı %49,2 oldu. UFRYK 12 etkisi hariç tutulduğunda, FAVÖK marjı %52,2 seviyesinde gerçekleşti.

Faaliyet karı yıllık %29,4 artış ile 2,5 milyar TL’ye yükseldi.

Net kar, 2Ç’20’de 980 milyon TL'ye kıyasla, ikinci çeyrekteki olumsuz kur hareketlerine rağmen, güçlü kur riski yönetimi politikamız sayesinde, yıllık bazda %29,8 artarak 2Ç'21'de 1.272 milyon TL oldu.

Yatırım harcamaları 2Ç’21’de 1.407 milyon TL oldu.

Kaldıraçsız serbest nakit akışı1 2Ç'20'de 1.150 milyon TL, 1Ç'21'de 750 milyon TL ve 2Ç'21'de 1.776 milyon TL olurken, ilk yarı itibarıyla net borç 16,1 milyar TL seviyesinde gerçekleşti.

Net uzun yabancı para pozisyonumuz2 1Ç’21 sonu itibarıyla 100 milyon USD iken 2Ç'21 sonunda 38 milyon USD oldu.

1 Kaldıraçsız serbest nakit akışı işletme ve yatırım faaliyetlerinden sağlanan net nakit akışı olarak tanımlanmıştır.

2 Net yabancı para (YP) pozisyonu YP cinsi finansal borçlar (YP cinsi kiralama borçları dahil) ve YP cinsi net ticari borç toplamından, YP finansal borç hedge’i, YP net ticari borç hedge’i, net yatırım hedge’i ve YP cinsi nakit ve nakit benzerleri düşülerek hesaplanmaktadır.

2021 Yılı 2. Çeyreği Operasyonel Gelişmeler

Toplam Türk Telekom abone sayısı 2Ç’21’de 150 bin net artış ile 50,7 milyona ulaştı. Son on iki ayda net abone kazanımı 2 milyon oldu.

Genişbant abone tabanı 2Ç'21'de normalleşen talep ortamında 199 bin net abone kazanımıyla 13,8 milyona yükseldi. Genişbant ARPU büyümesi güçlü performansını sürdürdü ve geçen yılın yüksek bazı üzerine yıllık %14,0 arttı.

Fiber aboneleri, 2Ç’21’de çeyreksel bazda 0,7 milyon net abone artışıyla 8,1 milyona ulaştı. Saha Dolabına Kadar Fiber (FTTC) abone sayısı 5,6 milyon, Eve/Binaya Kadar Fiber (FTTH/B) abone sayısı 2,5 milyon oldu.

Fiber ağ, istikrarlı fiber dönüşüm odağımızı yansıtacak şekilde 2Ç'20 itibarıyla 23,8 milyon hanehalkına ulaşıyorken, 2Ç'21 itibarıyla 27,9 milyondan fazla hanehalkını kapsıyor. FTTC hane kapsaması 20 milyona ve FTTH/B hane kapsaması 8 milyona yükseldi.

2Ç'20'de 314 bin km ve 1Ç'21'de 336 bin km olan fiber ağ uzunluğu, 2Ç’21’de 345 bin km'ye ulaştı.

Mobil abone bazı 2Ç’21’de 67 bin net abone kazanımıyla 23,4 milyona yükseldi. Faturalı bazındaki 199 bin net abone kazanımı, ön ödemeli taraftaki düşüşün önüne geçti.

2Ç'20'de %58 olan LTE abonelerinin mobil abone bazındaki payı3 2Ç'21'de %62'ye yükseldi. LTE kullanıcısı başına ortalama aylık data kullanımı, 2Ç'20'de 8,5GB iken 2Ç'21'de en yüksek seviyesi olan 9,5GB'a yükseldi.

Sabit genişbant talebinin normalleşmesi ile birlikte sabit ses abone sayısı çeyrek boyunca 55 bin azaldı. Yalın genişbant aboneleri dahil olmak üzere, toplam sabit erişim hattı 16,5 milyon ile 1Ç’10’dan beri en yüksek seviyesine ulaştı.

2Ç’21’de TV Ev abone sayısı 1,5 milyon olarak çeyreksel bazda sabit kaldı.

3 LTE hizmeti almak üzere kayıt olan ve LTE teknolojisini destekleyen simkart ve akıllı cihazlara sahip olan mobil abonelerdir.

2021 Yılı Öngörü Değişikliği

2021 yılı revize öngörülerimiz aşağıdaki gibidir;

  • Konsolide gelirlerimizin (UFRYK 12 hariç) 2020 yılına göre yaklaşık %17 seviyesinde artmasını,
  • Konsolide FAVÖK tutarımızın yaklaşık 15,8 milyar TL seviyesinde gerçekleşmesini,
  • Konsolide yatırım harcamalarımızın ise yaklaşık 8,5 milyar TL seviyesinde gerçekleşmesini, öngörmekteyiz.
  Önceki Beklenti Revize Beklenti
Gelir Büyümesi (UFRYK 12 hariç) Yaklaşık %16 Yaklaşık %17
FAVÖK Yaklaşık 15,4 milyar TL Yaklaşık 15,8 milyar TL
Yatırım Harcamaları Yaklaşık 8 milyar TL Yaklaşık 8,5 milyar TL

Türk Telekom CEO'su Ümit Önal'ın 2021 ikinci çeyrek sonuçlarına ilişkin yorumları:

Benzeri olmayan zorluklarla geçen bir çeyrekte üstün performans

Pandemi etkisi altındaki beşinci çeyreği geride bıraktık ve bugün ülkemizde, elbette tedbiri elden bırakmadan, normalleşen bir ortamın tadını çıkarıyoruz. Türkiye aşılama sürecindeki ivmelenme ve yeni virüs vaka sayılarındaki önemli düşüşle birlikte 1 Temmuz itibarıyla pandemiye yönelik tüm tedbirleri kaldırdı. Bir daha pandemi önlemlerine geri dönüş olmamasını ve tüm dünyanın bu son derece yıkıcı felaketi geride bırakmış olmasını umuyoruz.

Pandemi döneminin tamamı güçlüklerle doluydu; ancak ikinci çeyreğin benzersiz bir şekilde zorlayıcı olduğunu vurgulamakta fayda var. Pandemi koşullarıyla her zamankinden daha yavaş bir ay haline gelen Ramazan bu çeyrekte yaşandı. Ayrıca, Mayıs ayında uygulanan 17 günlük tam kapanma ile Covid-19 salgınının başladığı günden bu yana Türkiye'de uygulanan en sıkı pandemi önlemlerini gördük. Son olarak, Haziran ortasından itibaren tedbirlerde kısmi gevşemeye tanık olduk. Bu koşullar altında gözlemlediğimiz sıklıkla değişen müşteri davranışları ve iş ortamlarına hızlı ve çevik bir şekilde uyum sağladık.

Sağlam geçmişimiz, en üst kalitedeki şebekemiz ve pandemi boyunca deneyimlediğimiz son derece dik ve ödüllendirici öğrenme eğrimiz sayesinde, Türkiye genelindeki müşterilerimize sınıfının en iyisi telekom hizmetlerini sağlarken paydaşlarımıza tatmin edici finansal ve operasyonel performans sunmayı başardık. Hızlı dijital dönüşüm, stratejik yatırımlar ve birinci sınıf müşteri deneyimi ile sürdürülebilir büyümeye bağlılığımız sürüyor. Bir yandan günümüzün taleplerini yakalarken, bir yandan da üstün hizmetlerin hızla karşılanmasına odaklanıyor ve buna göre ilerliyoruz.

Güçlü performans tüm iş kollarında devam ederek…

Şirketimiz bir kez daha etkileyici finansal ve operasyonel sonuçlar elde etti. Konsolide gelirler yıllık bazda %17,4 arttı. Faaliyet gelirleri, bu çeyrek bir önceki yıla göre %19,0 yükselerek yılın ilk yarısında %19,5 artışı garantiledi ve 2021 yılı için revize ettiğimiz %17 hedefine ulaşma konusundaki güvenimizi artırdı. Sabit genişbant segmenti %30,2'lik artışla cirosundaki güçlü büyüme hızını korurken, mobil gelirler %17,1'lik büyüme ile şirket-içi hedeflerimizi aştı. Kurumsal data gelirleri, %12,7'lik sağlam bir büyüme kaydetti. Son olarak, uluslararası segment %39,5 yükseldi.

FAVÖK marjı beklentilerle uyumlu olarak, çeyreklik bazda 100 baz puan düşerken yıllık bazda 270 baz puan artarak %49,2 oldu. Konsolide FAVÖK, yıllık %24,3 artışla 4.0 milyar TL’ye ulaştı. Yıllık artış, temel olarak, yüksek marjlı sabit genişbant iş kolunun toplam gelirlere katkısıyla ve mobil iş kolunda iyileşen karlılıkla desteklenirken, son çeyrekteki daralma büyük ölçüde baz etkisi ve kademeli olarak normalleşen faaliyet gideri bazının bir sonucuydu. Yıllık karşılaştırmada, Covid-19'un belirli faaliyet gideri kalemleri üzerindeki olumlu etkisi destekleyici bir faktör olmaya devam etti. Net kar, döviz kurlarında devam eden artışa rağmen yıllık bazda %29,8 artarak 1,3 milyar TL'ye ulaştı. Yüksek faiz oranları ve lirada devam eden yüksek volatilite döneminde bazı korunma (hedging) sözleşmelerimizin tadili nedeniyle, çeyrek bazda daha yüksek net finansal gider kaydettik. Yine de faaliyet karında gördüğümüz güçlü yıllık büyüme, 2020'nin sonundan bu yana uyguladığımız etkin kur riski yönetimi politikamız sayesinde tümüyle net karımıza yansıdı. 2Ç’21 itibarıyla 38 milyon USD uzun döviz pozisyonu kaydederken, Net Borç/FAVÖK oranımız iyileşerek 1,08x'e geldi. Dönem içinde yatırım harcamalarımız 1,4 milyar TL oldu.

…2021 yılı öngörümüzde yukarı yönlü bir revizyon daha gerektirdi

İkinci çeyrekte beklentimiz üzerinde gerçekleşen gelir artışı ve FAVÖK’e en büyük katkı mobil iş kolundan geldi. Diğer iş kolları da 2021 öngörümüzde yukarı yönlü bir revizyonu daha gerektirir şekilde genel olarak daha iyi bir performans gösterdi. Yeni öngörümüze göre, operasyonel gelirlerin yıllık %17 (önceki %16) büyümesini, FAVÖK'ün 15,8 milyar TL (önceki 15,4 milyar TL) ve Capex’in 8,5 milyar TL4 (önceki 8 milyar TL) olarak gerçekleşmesini bekliyoruz. FAVÖK'teki artış, iyileşen ciro ve faaliyet gideri görünümünden kaynaklanmaktadır. Revize edilmiş yatırım harcaması rakamı ise döviz kuru etkisinin yanı sıra, telekomünikasyon hizmetlerine olan sürekli güçlü talebe yanıt olarak ek mobil ve sabit genişbant yatırımlarına yönelik irademizi yansıtmaktadır. Yatırımlarımız sabit/mobil şebekelerimizi genişletmeye ve geliştirmeye, kapasite artırımlarına, dijital gündemimize, veri merkezleri ve 5G geçişine odaklanmaya ve önümüzdeki yıllarda büyümemizi desteklemeye devam edecektir.

4 2021 öngörü beklentisi tahmini rakamlar içerir

Yüksek hızlı paketlere olan talep güçlü kalmaya devam ediyor

Sabit genişbant, yıllık %30,2'lik büyümesiyle, bir kez daha konsolide gelir büyümesine en büyük katkıyı yapan iş kolu oldu. Beklentilerimiz doğrultusunda, pandeminin baz etkisiyle gelir artışı çeyreklik bazda yavaşladı. İkinci yarıda daha yüksek hissedilecek olan baz etkisiyle öngörümüz yılın geri kalanı için benzer bir eğilim içeriyor.

Genişbant tarafında normalleşmiş talebe ve şimdiye kadar uygulanan en katı kısıtlama tedbirlerine rağmen, 2. çeyrekte eklediğimiz 199 bin net artışla abone tabanımızı 13,8 milyona çıkardık. Çevrimiçi kanallardan yapılan satışlar kısıtlamadan olumlu etkilenirken, yüz yüze kanallar baskıyı hissetti. Yine de yenilikçi ve kişiye özel hazırlanmış tekliflerimiz, yazlık bölgelerden gelen artan talep ve dikkatle yönettiğimiz abone kaybı (churn), bizi çeyrek bazda net artış hedefimizin önüne geçirdi.

Öte yandan, yıllık ARPU büyümesi, geçen yılın en yüksek artışı olan %14,4 üzerine %14,0 büyüyerek çeyreklik bazda yatay seyretti. Yılın başındaki fiyat düzenlemeleri ve daha da önemlisi, upsell performansındaki süregelen güçlü görünüm, 2Ç’21'de kuvvetli ARPU yaratılmasının ana itici gücü oldu.

Daha yüksek hızlı paketlere olan talep, sabit genişbant tarafında satış ve pazarlama faaliyetlerini yöneten ana unsur olmaya devam etti. Upsell performansı, toplam rakamın %89’unu5 yüksek hızlı tarifelere geçişlerin oluşturması ile yüksek seyrini ikinci çeyrekte de sürdürdü.

Ocak ayında yeni giriş seviyesi paketimizi 12Mbps'dan 16Mbps’e6 çıkarmamız ve portföyümüze 35Mbps'lik paketi yeniden eklememiz hem ARPU'yu hem de ARPA'yı destekleyen güçlü araçlar olarak hizmet etmeye devam etti. 24Mbps ve üzeri paketler bu çeyrekte yeni müşteri kazanımlarının %46’sını7 oluşturdu ve geçen çeyrekte %44 olarak kaydettiğimiz rakamın üzerine çıktı.  Sonuç olarak, ARPA'mız8 yıllık bazda %17'ye9 yakın büyüdü.

Müşterileri daha hızlı paketlere geçirmek için yaptığımız yatırım ve pazarlama faaliyetlerimiz şu ana kadar son derece olumlu sonuçlar verdi.  Bu güvence ile bu alana yatırım yapmaya devam edeceğiz ve önümüzdeki dönemlerde de Türkiye'nin ortalama internet hızını yükseltme yönündeki kararlılığımızı koruyacağız.  

5 Bireysel segment için

6 Duruma bağlı olarak

7 Bireysel segment için

8 Kazanılan müşteri başına ortalama gelir

9 Penetrasyon kampanyası hariç

Ülkenin fiberleşmesi için istikrarlı şekilde çalışıyoruz

Ülkemizdeki herkesin fiber ağa erişimini sağlamak en önemli önceliklerimiz arasında yer almaktadır. Bu alandaki misyonumuzu ciddiye alıyor; ülke genelinde varlığımızı ve hizmet kalitemizi geliştirmek için sürekli çalışıyoruz. 2. çeyrek itibarıyla 81 ildeki fiber ağımız 345 bin km (2Ç’20 itibarıyla 314 bin km ve 2020 sonu itibarıyla 331 bin km) uzunluğuna ulaştı. Toplam fiber abone sayısı 8,1 milyona ulaşarak, 2019 yıl sonunda %37,1 olan fiber abonelerimizin portföyümüzdeki payını %58,5'e çıkardı.

Fiber dönüşüm projelerimiz sürekli artan kapsamamız ile ileriye yönelik büyümemiz için güvence oluşturuyor. Ayrıca, Türkiye'de 5G teknolojisine geçişe öncülük etme arzumuzu korurken, fiber yatırımlarımızı da bunun vazgeçilmez bir parçası olarak görüyoruz.

Mobil performansta ivmelenme

Salgının mobil iş kolu üzerindeki etkisi, çeyrek boyunca uzun bir Ramazan tatiline ek olarak değişen gevşeme ve sıkılaştırma kararlarıyla dalgalı seyretti. Pazar dinamiklerindeki en görünür değişiklik, fiyat paritelerinin kısmi olarak yeniden dengelenmesini sağlayacak şekilde rekabetçi ortamın çeyrek bazda nispeten rasyonelleşmesi oldu. Diğer yandan MNP (Mobil Numara Taşıma) pazarı ise katı kısıtlamalar ve uluslararası uçuşların yeniden başlamasındaki gecikmeler nedeniyle ilk çeyreğe göre fazla bir farklılık göstermedi. Yine de artan hareketliliğin olumlu etkisini Haziran ortasından itibaren hissetmeye başladık. Bu nedenle, mobil sektörün 1 Temmuz itibarıyla başlayan tam normalleşmenin olumlu etkilerini yaşamaya devam edeceğine dair görüşümüzü koruyoruz.  

2Ç’20’de %58 olan müşterilerimiz arasında LTE abonelerinin payı 2Ç’21'de %62'ye yükseldi. LTE kullanıcısı başına ortalama mobil data kullanımı, Ramazan tatili, Haziran ortasında tedbirlerin gevşetilmesi ve mobil abone tabanımızdaki değişimlerin etkisi ile yıllık bazda %12 ve çeyrek bazda %7 büyüyerek 9,5GB ile çeyrek bazdaki zirvesine ulaştı.

2Ç’21'de faturalı bazdaki 199 binlik artışın desteğiyle 67 bin abone ekledik. Yüksek değer üreten müşteri ve faturalıya geçiş (postpaidisation) odağımız ile faturasız segmentte daralma devam etti ve 132 bin net abone kaybı gördük. ARPU, 2Ç’11'den bu yana kaydettiği en yüksek çeyrek rakamı ile yıllık %14,8 artışa ulaştı ve mobil gelirlerimizi daha da büyütme yönündeki motivasyonumuzu ortaya koydu. Bu dönemde faturalı ve faturasız ARPU sırasıyla %9,5 ve %20,2 arttı. Bunun sonucu olarak, yıllık %17,1'lik artışla mobil gelirlerdeki büyüme, arka arkaya 5. çeyrekte de yukarı yönlü trendini korudu.  

Abone gelişimi bizim beklentilerimizle uyumluyken, ARPU’daki iyileşme beklentilerimizin de ötesinde oldu. Güçlü ARPU büyümesi, değişen abone karması (mix), devam eden fiyatlandırma aksiyonları, yenilikçi teklifler ve portföy optimizasyonu gibi çeşitli faktörlerin bir araya gelmesiyle sağlandı. Devam eden faturalı ödemeye geçiş (postpaidisation) uygulamamıza artık premium segmente geçiş (premiumisation) eşlik ediyor. Ayrıca, daha verimli bir portföy oluşturmak için faturasız paketlerin sayısını stratejik olarak azaltıyoruz. Bu uygulama ile operasyonel verimliliğimizi geliştirmeyi ve faturasız ARPU büyümesini desteklemeyi amaçlıyoruz.

Mobilde odaklı büyüme stratejisi Prime tabanını güçlendiriyor

Mobilde, bir süredir yüksek değer yaratmaya odaklanıyoruz. Güçlü bir pazar payı ve son birkaç yılda kapsama, şebeke kalitesi ve müşteri deneyimi gibi alanlarda elde edilen büyük kazanımlar bu stratejinin uygulanabilirliğinin temelini oluşturdu. Premium segment ürünümüz Prime, gelir maksimizasyonuna yönelik eylem planımızda en güçlü araçlardan biri olduğunu kanıtladı.  

Daha yüksek değer üreten müşteri kazanımı ve upsell odağımız, göz alıcı sonuçlar ortaya koymaktadır. Ayrıca, müşterilerimize özel planlar oluşturmak için ayrıntılı bir veri analitiği aracı kullanmamız çok daha iyi bir upsell performansı gerçekleştirmemize ve Prime tabanımızı güçlendirmede başarılı olmamıza yardımcı oluyor. İkinci çeyrek itibarıyla, Prime portföyümüz 2019 sonundan bu yana iki katından fazla artarak 4 milyon aboneye ulaştı. Büyüme 2Ç’21'de yıllık bazda %65 oldu. Prime, son 12 ay içerisinde, faturalı segmentte yeni müşteri kazanımlarının yaklaşık %30'unu oluşturdu. Ayrıca, Prime dışı bazdan Prime'a taşıdığımız abone sayımız da aynı dönemde sürekli artış trendinde olup, ikinci çeyrekte yıllık bazda %73 büyüme göstermiştir.

Sonuç olarak, Prime abonelerimiz 2Ç’21 itibarıyla toplam faturalı tabanımızın %26,5'ine ulaştı. Prime ARPU, Prime dışı ARPU’nun 1,810 katı civarında olduğu için, Prime, mobil iş kolundaki genel ARPU büyümesine önemli katkı sağlamaktadır. Son zamanlarda premium abone tabanını büyütmede muazzam ilerleme kaydettik; yine de hala nispeten düşük bir baz üzerinde oturuyoruz ve bu da bize önümüzdeki dönemlerde daha fazla gelişme alanı yaratmaktadır.

10 Faturalı Prime ARPU/ Faturalı Non-Prime ARPU

Türk Telekom'un Fintek alanındaki iddialı hamlesi: Pokus

Fintek iş kolumuzdaki önemli bir gelişmeyi sizlerle paylaşmaktan gurur duyuyoruz. TTÖdeme11 kapsamındaki mobil ödeme ve fatura ödeme hizmetlerimize, Türk Telekom'un yeni geliştirdiği e-cüzdan uygulaması ve ön ödemeli kartı Pokus'u ekledik. Pokus, dünya genelinde 7/24 finansal hizmetler sağlayan entegre bir dijital ödeme sistemidir. Kullanıcı dostu ara yüzü ile kullanıcıların finansallarını tek bir noktadan yönetmelerini sağlar. Kullanılan operatörden bağımsız olarak herkesin kullanımına açıktır.

Pokus, kullanıcıların birden fazla işlemi saniyeler içinde gerçekleştirebilecekleri entegre ve güvenli bir dijital platform oluşturarak kullanıcıların hayatlarını kolaylaştırmak için özenle tasarlanmıştır. Ayrıca temassız ödeme sistemi aracılığıyla bankacılık operatörlerine erişimi olan ön ödemeli bir kart da sunar. Pokus ön ödemeli kart ile müşteriler, yurt içi ve yurt dışı Mastercard üye işyerlerinde herhangi bir abonelik ücreti ödemeden yükledikleri tutarı harcama, online ve offline alışveriş yapma imkanına sahip olurlar.

Türkiye'de teknoloji ve dijitalleşmeye katılım hızla artıyor ve dijital ödeme sistemleri çağa uygun yenilikler ve güncellemeler gerektiren bir alan olarak öne çıkıyor. Pokus, gelecek taleplere ayak uydurmak için sürekli yenilenen ve geliştirilen bir platform olacaktır. Türk Telekom'un yüksek teknoloji çözümlerindeki ve müşteri deneyimindeki uzmanlığı sayesinde Pokus'un sektörde sağlam bir yerinin olacağına inanıyoruz. Pokus, para yükleme ve çekme, 7/24 yurt içi ve yurt dışı para transferi, fatura ödeme, online alışveriş, temassız ödeme, harca-bölüş ve daha pek çok benzersiz özelliği ile rakiplerinden farklılaşacaktır.  Türk Telekom'un geniş abone tabanı ve etkin satış kanalları ile birleşen bu üstün ürün, Türkiye Fintek pazarının önde gelen oyuncuları arasında yer alma hedefimizi güçlendiriyor.

Sadece temel telekom hizmetlerimizle değil, dijital uygulamalar dünyasında da Türkiye’deki her tüketicinin günlük yaşamının bir parçası olmayı hedefliyoruz. Pokus'un Fintek işimiz için önemli bir dönüm noktası ve Türk Telekom ekosisteminde çok amaçlı bir etkinleştirme aracı olacağına inanıyoruz. Nihai hedefimiz, Pokus'u kendi liginde yaygın olarak kullanılan bir uygulama ve kalıcı bir marka haline getirmektir.

11 Türk Telekom Ödeme ve Elektronik Para Hizmetleri A.Ş. (TTÖHAŞ)

5G hazırlıklarını hızlandırıyoruz

Türk Telekom olarak ülkemizde 5G kurulumunun ön saflarında yer almayı taahhüt ediyoruz. Yetkililer tarafından yapılan son açıklamalarda, ihaleler için 2022 ve ticari kullanıma başlanması için 2023 yılına işaret edildi. Ülke çapındaki fiber altyapımız bu geçiş süreci boyunca konumumuzu güçlendirecek; bu nedenle, fiberleşmeye yönelik yatırımlarımız durmaksızın sürecek. Önceliğimiz, Türkiye'nin 5G alanında önde gelen ülkelerden biri olmasına destek olmaktır.

İkinci çeyrekte önemli 5G gelişmelerine odaklandık. Türk Telekom ve iştiraki Argela, uluslararası bir Clear5G projesini tamamladı. Bu proje ile Türk Telekom, projeye dahil olan fabrikalara 5G üzerinden düşük gecikmeli veri iletimi, üst düzey gizlilik ve erişilebilirlik sağlayabildi.

Türk Telekom ve Ericsson, şirketimizin 5G'ye geçiş yol haritasını daha da ileriye taşımak için iş birliği anlaşması imzaladı. Türk Telekom, hem fiber dönüşümünü hem de teknolojik çözümlerin entegrasyon döngülerini destekleyecek BT süreçlerini optimize etmek için Ericsson Dinamik Aktivasyon platformunu kullanacak.

Ayrıca Türk Telekom, Nokia ve Arçelik, Arçelik'in Türkiye'nin ilk 5G'ye hazır özel kablosuz şebekesini devreye alması için güçlerini birleştirdi. İmzalanan anlaşma kapsamında, Nokia'nın özel kablosuz ağı, Arçelik'in üretim video analitiği, iç mekân konumlandırma ve gelişmiş Otomatik Yönlendirmeli Araç (AGV) performansını destekleyecek. Buna ek olarak, Nokia ve Türk Telekom, Türkiye'deki ilk ticari özel 4.9G/LTE ağını kuracak. Büyük bir dijital dönüşüm sürecinde öncü olmaktan gurur duyuyoruz. Bu proje, stratejik alanlarda rol alan bir teknoloji hizmetleri ve çözüm sağlayıcısı olarak, ufkumuzu genişletmemizi sağlayacak bir kilometre taşı olacak.

Dijital yeteneklerimizi daha da çeşitlendiriyoruz

Dijitalleşme, bireylerden şirketlere, hükümetlerden kamu ve özel kuruluşlara kadar hepimiz için neredeyse zorunlu ve ortak bir yol haline geldi.  Türk Telekom olarak, bu hızlı dijitalleşme çağında iç süreçlerimizi ve metodolojilerimizi uyumlu hale getirmekle yükümlüyüz. Aynı zamanda bireysel ve kurumsal müşterilerimize teknoloji, ürün ve hizmet tekliflerimizi yeniliyoruz.

Çeşitli alanlarda artan ve hızla gelişen ihtiyaçlar karşısında bireysel ve kurumsal segmentlerde dijital çözümlerimizi daha da çeşitlendiriyoruz. Fintek ayak izimizi genişletmek ve KOBİ'lerin uçtan uca dijital dönüşümüne yardımcı olmak bizim için iki önemli önceliktir. Türkiye'deki kamu ve özel kuruluşların dijital evrimini desteklemek için yenilikçi bulut tabanlı hizmetler sunmaya devam ediyoruz.

Müşterilerimizi merkeze alıyor ve yaşam döngülerinde dokunduğumuz her alanda deneyimlerini yükseltmeyi hedefliyoruz. Yeni oluşan ihtiyaçlara cevap vermek ve modern tasarım trendlerini yakalamak için online satış kanallarımızı sürekli yeniliyoruz. Rekabet gücümüzü korumak için çok çeşitli tekliflerle sade ve kullanıcı dostu platformları tercih ediyoruz. 

Kişiselleştirilmiş teklifler sunduğumuz self servis online işlemler uygulamamız “Online İşlemler” piyasaya çıktığı günden bu yana 51,5 milyon kez indirildi. Uygulamayı kullanan tekil kullanıcı12 sayısı 2Ç’21'de 16,4 milyon oldu. Online kanallar üzerinden yapılan TL yüklemeleri ve fatura ödemeleri, 2Ç’20'ye kıyasla yıllık bazda %40 arttı. Bankalar dahil olmak üzere dijital kanallardan yapılan tahsilatların bireysel segmentteki payı 2Ç’21'de %80'e yükseldi; bu rakam yıllık bazda 1, çeyrek bazda ise 3 puan artışa işaret ediyor.

12 3 aylık aktif kullanıcı

Hedefimiz değer yaratma ve sürdürülebilir büyüme 

“Şirketimiz hızla değişen dünyada muazzam bir dönüşüm yaşıyor. Çalkantılı zamanlarda sakin ve güçlü durduk, deneyimler biriktirdik ve yeteneklerimizi artırdık. Yükselen gücümüz ve bilgi birikimimizle, müşterilerimize ve paydaşlarımıza hak ettikleri değeri sunmak için tüm kararlılığımız ve çevikliğimizle sorumlu bir şekilde hareket ediyoruz.

Türkiye'nin lider entegre telekom şirketi olarak aldığımız her karar ve attığımız her adım, nihayetinde değer yaratmaya ve sürdürülebilir büyümeye hizmet ediyor. Stratejilerimiz akılcı ve yol haritamız net. Refah ve daha iyi bir toplum için Türkiye'nin dijital yolculuğuna ve 5G geçişine öncülük etmek için çalışıyoruz. Verimlilik, risk yönetimi, finansal zindelik ve müşteri deneyimi odağımız, uygulamalarımızın vazgeçilmez yaklaşımı olmaya devam ediyor.

Pandemi sonrası dünyanın getirecekleri için gerçekten heyecanlıyım ve tüm Türk Telekom ailesiyle birlikte yapacağımız yeni atılımları sabırsızlıkla bekliyorum.”

Finansal Gelişmeler

(milyon TL) 2Ç'20 1Ç’21 2Ç’21 Çeyreklik Değişim Yıllık Değişim
Satış Gelirleri 6.969 7.587 8.181 %7,8 %17,4
Satış Gelirleri (UFRYK 12 hariç) 6.369 7.222 7.577 %4,9 %19,0
FAVÖK 3.237 3.803 4.022 %5,7 %24,3
Marj %46,4 %50,1 %49,2    
Amortisman ve İtfa Gideri (1.303) (1.452) (1.519) %4,6 %16,6
Faaliyet Karı 1.934 2.351 2.502 %6,4 %29,4
Marj %27,7 %31,0 %30,6    
Finansal Gelirler / (Giderler) (703) (661) (893) %35,1 %27,0
Kur ve Türev Gelirleri / (Giderleri) (127) (189) (408) %116,0 %222,3
Faiz Gelirleri / (Giderleri) (509) (410) (455) %11,0 %(10,7)
Diğer Finansal Gelirler / (Giderler) (68) (62) (30) %(51,5) %(55,4)
Vergi Geliri / (Gideri) (250) (334) (337) %0,7 %34,6
Net Kar 980 1.356 1.272 %(6,1) %29,8
Marj %14,1 %17,9 %15,6    
Yatırım Harcamaları 1.237 1.253 1.407 %12,2 %13,7

Satış Gelirleri

2Ç'21'de konsolide gelirler bir önceki yıla göre %17,4 artarak 8.181 milyon TL'ye ulaştı. UFRYK 12 hariç tutulduğunda, sabit genişbant gelirindeki yıllık %30,2, mobil gelirdeki yıllık %17,1, uluslararası gelirdeki yıllık %39,5 ve kurumsal data gelirlerinde yıllık %12,7 artışla konsolide gelirdeki büyüme yıllık %19,0 oldu.

Faaliyet Giderleri (Amortisman ve İtfa Giderleri Hariç)

2Ç'21'de faaliyet giderleri bir önceki yıla göre %11,4 artarak 4.160 milyon TL'ye ulaştı. UFRYK 12 maliyeti hariç tutulduğunda, faaliyet giderlerindeki büyüme yıllık %12,9 oldu.

  • Arabağlantı maliyetleri, Türk Telekom International’ın trafik hacmi ve döviz kuru artışına bağlı olarak yıllık bazda %14,9 arttı.
  • Vergi gideri, mobil gelirlere bağlı olan frekans ve hazine payı giderlerine paralel olarak yıllık bazda %16,8 artış kaydetti.
  • Şüpheli Alacak Karşılıkları, büyük ölçüde geçen yıla göre cihaz karşılıklarındaki azalma nedeniyle %21,8 azaldı.
  • Cihaz ve Teknoloji Satışları maliyeti, normalleşen sabit genişbant abone kazanımı ve BİT çözüm gelirleri etkisiyle yıllık bazda %15,0 azaldı.
  • Diğer Doğrudan giderler, katma değerli servis gelirlerindeki ve paylaşılan gelirlerdeki artışa paralel olarak yıllık bazda %39,1 arttı.
  • Network ve Teknoloji giderleri yıllık bazda %24,6 arttı.
  • Personel gideri çeyreksel bazda sınırlı değişim ile %15,3 arttı.
  • Ticari giderler, yıllık bazda %29,2 ve çeyrek bazda %15,1 artarak beklentimiz doğrultusunda normalleşmeye başladı.

Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kar (FAVÖK)

Konsolide FAVÖK, 2Ç'21'de %49,2 FAVÖK marjı ile yıllık bazda %24,3 artarak 4,0 milyar TL'ye yükseldi. FAVÖK marjı, sabit genişbant gelirlerindeki güçlü büyümenin ve mobil iş kolundaki karlılığın artmasının yanı sıra Covid-19 kaynaklı maliyet tasarruflarının olumlu etkisi ile yıllık 270 baz puan artış gösterdi. IFRIC 12 muhasebe etkisi hariç tutulduğunda, FAVÖK marjı yıllık 260 baz puan artışla %52,2 oldu.

Amortisman ve İtfa Giderleri

Amortisman ve itfa giderleri 2Ç'21'de yıllık bazda %16,6 artarak 1.519 milyon TL'ye ulaştı.

Faaliyet Karı

Grup, 2Ç'21'de yıllık %29,4’luk artış ile 2.502 milyon TL faaliyet karı kaydetti. Faaliyet kar marjı 2Ç'20'deki %27,7 seviyesinden 2Ç’21 itibarıyla %30,6 seviyesine yükseldi.

Net Finansal Gelir/Gider

2Ç'20'de 703 milyon TL ve 1Ç'21'de 661 milyon TL olan net finansal gider, 2Ç'21’de 893 milyon TL oldu. Net finansal giderlerdeki çeyreklik artış üç faktörden kaynaklanıyor: daha yüksek faiz oranları, kur riski koruma (hedge) portföyümüzdeki kısa vadeli türev araçların payının artması ve korumamızı daha da artırmak amacıyla belirli hedge sözleşmelerinin yeniden yapılandırılması.

Gelir tablosunun kur hareketlerine duyarlılığına göre, TL'de meydana gelebilecek %10 oranındaki değer kaybının, diğer her şeyin aynı kaldığı varsayımı ile gelir tablosu üzerindeki etkisi 2Ç’21 itibarıyla 1 milyon TL oldu (2Ç'20 itibarıyla 623 milyon TL etki, 1Ç'21 itibarıyla 13 milyon TL etki).

Vergi Geliri/Gideri

Grup, 2Ç'20'deki 250 milyon TL'ye kıyasla 2Ç'21'de 337 milyon TL vergi gideri kaydetti.

Net Kar

Grup, güçlü operasyonel performansı ve başarılı kur risk yönetimi sayesinde 2Ç'20'deki 980 milyon TL'ye kıyasla 2Ç'21'de 1.272 milyon TL net kar elde etti.

Yatırım Harcamaları

2Ç'20'de 1.237 milyon TL olan yatırım harcamaları, planlanan fiber ve diğer yatırımlara yapılan harcamalar ile 2Ç'21'de 1.407 milyon TL'ye yükseldi.

Nakit Akış ve Borçluluk Seviyesi

12 aylık dönemde kaydedilen kaldıraçsız serbest nakit akışı, güçlü FAVÖK büyümesi sayesinde 2Ç’20’de 6,3 milyar TL iken 2Ç’21’de 6,7 milyar TL oldu.

2Ç'20'de 1,2 milyar TL ve 1Ç'21'de 0,8 milyar TL olan kaldıraçsız serbest nakit akışı 2Ç’21’de 1,8 milyar TL’ye yükseldi.

2Ç'21 itibarıyla net borç13 16,1 milyar TL'ye yükselirken, UFRS 16 etkisi hariç tutulduğunda 14,7 milyar TL oldu.

Net Borç/FAVÖK14 oranı, 1Ç’21 sonuna kıyasla 2Ç'21 itibarıyla USDTRY ve EURTRY kurlarının sırasıyla %5 ve %6 artmasına rağmen, çeyreksel bazda gerileyerek 1,08x oldu.

2Ç'21 itibarıyla, net borç (UFRS 16 etkisi hariç) çeyreksel bazda 82 milyon USD düşerek 1.693 milyon USD’ye geriledi (1Ç'21: 1.775 milyon USD; 2Ç'20: 2.162 milyon USD).

2Ç’21 itibarıyla, yabancı para cinsinden finansal borç (UFRS 16 etkisi hariç tutulduğunda), 2.228 milyon USD’ye geriledi. (1Ç’21: 2.234 milyon USD, 2Ç’20: 2.663 milyon USD). TL finansmanın payı, 1Ç’21’de %10,5 seviyesindeyken, 2Ç’21 itibarıyla %7,0 oldu.

Net uzun yabancı para pozisyonu, 384 milyon USD döviz cinsinden nakit dahil 2Ç’21’de 38 milyon USD seviyesinde gerçekleşti (1Ç’21 itibarıyla 100 milyon USD net uzun yabancı para pozisyonu).

13 Net Borç hesaplaması, YP TL Para swap işlemlerinin pazara göre değerlemelerini (MTM) içermektedir.

14 Net Borç hesaplaması, YP TL Para swap işlemlerinin pazara göre değerlemelerini (MTM) içermektedir. Net Borç/FAVÖK hesaplaması ise FAVÖK hesabında yer alan olağanüstü karşılıkları içermemektedir.

Operasyonel Performans

  2Ç'20 1Ç'21 2Ç’21 Çeyreklik Değişim Yıllık Değişim
Toplam Erişim Hattı Sayısı (mn) 16 15,3 16,4 16,5 %0,8 %8,4
Sabit Ses Hattı Sayısı (mn) 10,3 10,6 10,5 %(0,5) %1,8
Yalın Genişbant Abone Sayısı (mn) 4,9 5,8 6,0 %3,3 %22,1
Sabit Ses ARPU (TL) 22,0 21,3 21,5 %0,9 %(2,0)
Toplam Genişbant Abone Sayısı (mn) 12,2 13,6 13,8 %1,5 %12,9
Toplam Fiber Abone Sayısı (mn) 4,8 7,3 8,1 %10,2 %67,7
Eve/Binaya Kadar Fiber (mn) 1,9 2,4 2,5 %3,6 %32,2
Saha Dolabına kadar Fiber (mn) 2,9 4,9 5,6 %13,3 %90,3
Genişbant ARPU (TL) 55,5 61,0 63,3 %3,8 %14,0
TV Abone Sayısı ('000) 17 3,3 3,1 3,0 %(2,0) %(8,3)
Tivibu Ev (IPTV+Uydu) Abone Sayısı (mn) 1,5 1,5 1,5 %(1,0) %(1,9)
TV ARPU (TL) 19,0 20,8 21,6 %3,9 %13,8
Mobil Abone Sayısı (mn) 22,8 23,3 23,4 %0,3 %2,4
Mobil Faturalı Hat Abone Sayısı (mn) 14,1 15,0 15,2 %1,3 %7,5
Mobil Ön Ödemeli Hat Abone Sayısı (mn) 8,7 8,3 8,2 %(1,6) %(5,9)
Mobil ARPU-Karma (TL) 34,4 36,4 39,6 %8,6 %14,8
Mobil ARPU-Faturalı (TL) 42,7 43,6 46,8 %7,3 %9,5
Mobil ARPU-Ön Ödemeli (TL) 21,2 23,1 25,4 %10,4 %20,2

16 PSTN ve THK aboneleri

17 Tivibu Ev (IPTV+Uydu) ve Tivibu GO aboneleri

Notlar:

FAVÖK, genel kabul görmüş muhasebe ilkeleri dışındaki bir finansal performans göstergesidir. Bu basın açıklamasında yer alan FAVÖK, satış gelirlerini, satışların maliyetini, pazarlama, satış ve dağıtım giderlerini, genel yönetim giderlerini, araştırma ve geliştirme giderlerini, diğer faaliyet gelirlerini/(giderlerini) ve yatırım faaliyetlerinden gelirlerini/(giderlerini) içermekte, fakat amortisman, itfa ve değer düşüş giderlerini, diğer faaliyet gelirlerinin/(giderlerinin) içerisinde yer alan finansal gelirleri / (giderleri) (banka borçları hariç cari hesap kur farkı gelirleri/(giderleri), faiz ve reeskont gelirleri / (giderleri)) içermemektedir.

Bu basın açıklamasında yer alan faaliyet karı; satış gelirlerini, satışların maliyetini, amortisman, itfa ve değer düşüş giderlerini, pazarlama, satış ve dağıtım giderlerini, genel yönetim giderlerini, araştırma ve geliştirme giderlerini, diğer faaliyet gelirlerini/(giderlerini) ve yatırım faaliyetlerinden gelirleri/(giderleri) içermekte, fakat SPK raporlarında diğer faaliyet gelirlerinin/(giderlerinin) içerisinde yer verilen finansal gelirleri / (giderleri) (banka borçları hariç cari hesap kur farkı gelirleri/(giderleri), faiz ve reeskont gelirleri / (giderleri)), içermemektedir.

Bu basın açıklamasında yer alan net finansal gelir/(gider); finansman gelirlerini/(giderlerini) ve SPK raporunda diğer faaliyet gelirlerinin/(giderlerinin) içerisinde yer verilen banka borçları hariç cari hesap kur farkı gelirlerini/(giderlerini), faiz ve reeskont gelirlerini/(giderlerini) içermektedir.

Net Döviz Pozisyonu,  (i) yabancı para cinsinden finansal borçlardan, (ii) kur riski koruma (hedge) işlemleri ve (iii) yabancı para cinsinden nakit ve nakit benzerlerinin çıkarılması ile hesaplanmaktaydı.Yönetim Kurulumuz tarafından 03.02.2021 tarihinde alınan, konsolide kar / zarar tablosunu kur riski bakımından etkileyen tüm kalemlerin Net Döviz Pozisyonu hesabında dikkate alınarak kur riski yönetimi yapılması kararı doğrultusunda, 2021 1.Çeyreğinden itibaren Net Döviz Pozisyonu hesabında yukarıda belirtilen kalemlere (iv) yabancı para cinsinden kiralama borçları (v) yabancı para cinsinden net ticari borç ve (vi) net yatırım koruması (net investment hedge) tutarları da dahil edilmeye başlanmıştır.  Net yatırım koruması, Türkiye Muhasebe Standartları Kur Değişiminin Etkileri standardı (TMS 21) uyarınca yurt dışı iştiraklerde (Türk Telekom International) bulunan net yatırımın finansal riskinden korunma tutarından oluşmakta olup Grup muhasebe raporlamasında 2011 yılından itibaren kullanılmaktadır. Net Döviz Pozisyonu, genel kabul görmüş muhasebe ilkeleri dışındaki bir finansal performans gösterge olup, Net Döviz Pozisyonu hesaplamasında yapılan revizyon Grubun muhasebesel raporlamasında bir değişikliğe sebep olmamaktadır.

Türk Telekom Grubu hakkında

180 yıllık köklü bir geçmişe sahip olan Türk Telekom, Türkiye’nin ilk entegre telekomünikasyon operatörüdür. Müşterilerin hızla değişen iletişim ve teknoloji ihtiyaçlarına en güçlü ve en doğru şekilde cevap verebilmek amacıyla 2015 yılında Türk Telekomünikasyon A.Ş., TT Mobil İletişim Hizmetleri A.Ş. ve TTNET A.Ş. tüzel kişiliklerini mevcut şekliyle muhafaza ederek ve tabi oldukları mevzuat ve regülasyonlara tamamen uyarak, “müşteri odaklı” ve entegre bir yapıya geçmiştir. Bireysel ve kurumsal hizmetler alanında geniş hizmet ağı ve zengin ürün çeşitliliğine sahip olan Türk Telekom, Ocak 2016 itibarıyla mobil, internet, telefon ve TV ürün ve hizmetlerini ‘Türk Telekom’ tek marka çatısı altında bir araya getirmiştir.

“Türkiye’nin Çoklu Oyuncusu” Türk Telekom, 30 Haziran 2021 itibarıyla 16,5 milyon sabit erişim hattı, 13,8 milyon genişbant, 3,0 milyon TV ve 23,4 milyon mobil aboneye hizmet vermektedir. Türk Telekom Grubu, şirketleri Türkiye’yi yeni teknolojilerle buluşturma ve bilgi toplumuna dönüşüm sürecini hızlandırma vizyonuyla, 81 ilde 34.805 çalışanıyla hizmet vermektedir.

Türk Telekomünikasyon A.Ş., PSTN ve toptan genişbant hizmetlerini sunmakta olup, mobil operatör TT Mobil İletişim Hizmetleri A.Ş., perakende internet hizmeti, IPTV, Uydu TV, Web TV, Mobile TV, Smart TV hizmetleri sağlayıcısı TTNET A.Ş., yakınsama teknolojileri şirketi Argela Yazılım ve Bilişim Teknolojileri A.Ş., BT çözüm sağlayıcısı Innova Bilişim Çözümleri A.Ş., çevrimiçi eğitim yazılımları şirketi Sebit Eğitim ve Bilgi Teknolojileri A.Ş., çağrı merkezi şirketi AssisTT Rehberlik ve Müşteri Hizmetleri A.Ş., proje geliştirme ve kurumsal risk sermayesi şirketi TT Ventures Proje Geliştirme A.Ş., elektrik tedarik ve satış şirketi TTES Elektrik Tedarik Satış A.Ş., tesis bünyesinde kombine destek hizmetleri sağlayıcısı TT Destek Hizmetleri A.Ş. ile TT International Holding BV ve toptan veri ve kapasite servis sağlayıcısı TT International Telekomünikasyon Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi’nin doğrudan; diğer TT International Holding BV iştiraklerinin,  televizyon yayıncılığı ile isteğe bağlı yayıncılık (VOD) hizmetleri sağlayıcısı Net Ekran şirketlerinin, cihaz satış şirketi TT Satış ve Dağıtım Hizmetleri A.Ş.’nin ödeme hizmetleri şirketi TT Ödeme ve Elektronik Para Hizmetleri A.Ş.’nin  rehberlik hizmetleri şirketi 11818 Rehberlik ve Müşteri Hizmetleri A.Ş’nin (tasfiye halinde) ve web portalı ve bilgisayar programlama şirketi APPYAP Teknoloji ve Bilişim A.Ş.’nin ise dolaylı olarak %100’üne sahiptir.

Yasal Uyarı

Bu basın bülteninde yer alan bilgiler Türk Telekomünikasyon A.Ş. (“Şirket”) tarafından, Türk Telekom Grubu şirketlerinin faaliyetleri ile ilgili olarak hazırlanmıştır. Burada sunulan fikirler yazım esnasında bir araya getirilen genel bilgiye dayanır ve bildirimsiz değişikliğe tabidir. Bu basın bülteni ya da içindeki herhangi bir bilgi, Şirket’in yazılı izni olmadan kullanılamaz.

Şirket tarafından verilen bilgiler, güvenilir olduğuna inanılan kaynaklardan toplanır, ancak bu bilgilerin gerçeklik ve eksiksizliği garanti edilmez.

Bu materyal gelecekteki sonuçlara ve beklentilere dair ifadeler içerir. Bu materyalde yer alan ve geçmişe ait bir durumun açıklanması niteliğinde olmayan tüm ifadeler, bilinen ve bilinmeyen riskleri, belirsizlikleri ve Şirket’in gerçek sonuçları, performansı ve başarılarının geleceğe yönelik ifadelerle belirtilen ve ima edilen sonuçları, performansı ve başarılarından farklı olmasına neden olabilecek diğer faktörleri içerir. Kanuni zorunluluklar dışında, Şirket, gerçek sonuçları veya geleceğe yönelik ifadeleri etkileyen varsayımlardaki veya faktörlerdeki değişiklikleri yansıtmak amacıyla burada yer alan geleceğe yönelik ifadeleri güncellemek konusunda hiçbir yükümlülük üstlenmemektedir. Bu basın bülteni satış için bir teklif veya davet teşkil etmez, ya da hiçbir menkul kıymeti önceden talep etmek ya da almak için teklif teşviki içermez ve burada yer alan hiçbir bilgi herhangi bir kontrat ya da taahhüdün temelini oluşturmaz. Şirket menkul kıymetlerine yatırım yapan ya da yapmayı düşünen yatırımcılar, buna ilişkin kararlarını kendi yaptıkları veya danışmanlarının yaptıkları araştırma, inceleme ve değerlendirmeler sonucuna göre vermelidirler. Herhangi bir amaç için bu basın bülteninde yer alan bilgilere ya da bu bilgilerin eksiksiz, gerçek ve doğru olduğu varsayımına dayanılamaz. Bu basın bültenindeki bilgiler doğrulanmaya, tamamlanmaya ve değişikliğe gerek duyabilir. Dolayısıyla, Şirket veya Şirket ortakları, yöneticileri, çalışanları veya diğer üçüncü kişiler adına, bilgilerin gerçekliği, eksiksizliği ve doğruluğuna dayanılarak hiçbir beyan veya teminat verilmemekte ya da ima edilmemektedir.

Ne Şirket, ne Şirket ortakları, yöneticileri, çalışanları, ne de diğer kişiler ne şekilde olursa olsun bu basın bülteninin kullanımından ya da içeriğinden kaynaklanan herhangi bir zarar için hiçbir sorumluluk kabul etmez. Bu basın bülteninde belirtilen PSTN ve toptan genişbant hizmetleri Türk Telekomünikasyon A.Ş. tarafından, perakende internet hizmetleri TTNET A.Ş. tarafından, mobil hizmetler TT Mobil İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sunulmaktadır. Basın bülteninde kullanılan Türk Telekom® markası, Türk Telekom Grubu şirketleri ortak markasıdır. Tüm grup şirketlerinin tüzel kişilikleri korunmaktadır. Basın bülteninde yer alan veriler ile Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından açıklanan sektör verileri arasında farklar olabilecektir. Bu farklar finansal verilerin solo/konsolide olarak açıklanması ve ARPU için hesaplama metotlarında farklılıklar olmasından kaynaklanmaktadır.

Türk Telekom Grubu Konsolide Finansal Tabloları’na http://www.ttinvestorrelations.com/tr-tr/mali-operasyonel-veriler/sayfalar/ceyrek-donem-sonuclari.aspx adresinden ulaşılabilir.​​​​​​​​

Lütfen kişisel notunuzu ekleyin Eklediğiniz notları sadece siz görebilirsiniz.
GÖNDER

Bu sayfadaki notlarınız