Menüye ulaşmak için tıklayınız Sayfa içeriğine ulaşmak için tıklayınız

Sonuç Açıklama Bülteni

TÜRK TELEKOM GRUBU 2021 ÜÇÜNCÜ ÇEYREK FİNANSAL VE OPERASYONEL SONUÇLARI

2 Kasım 2021

3Ç’21’DE YİNELENEN YÜKSEK PERFORMANS 2021 ÖNGÖRÜSÜNÜ ARTIRDI

Türk Telekom Grubu, 3Ç'21 finansal ve operasyonel sonuçlarını açıkladı. Grup, artan faaliyet karının yanı sıra, normalleşen ortamda beklenenden daha yüksek gelir ve abone büyümesi sayesinde, yine güçlü bir çeyrek performansı kaydetti. 3Ç'21'de konsolide gelirler yıllık bazda %17,3 artışla 8,6 milyar TL'ye yükselirken, FAVÖK, %49,6 FAVÖK marjıyla, 4,3 milyar TL oldu. Net kar yıllık %374 büyüme ile 2,0 milyar TL'ye yükseldi. Net Borç/FAVÖK, döviz kurundaki yüksek oynaklığa rağmen 0,96x oldu.

Türk Telekom CEO'su Ümit Önal şunları söyledi: "Finansal ve operasyonel sonuçlarımızın bir kez daha güçlü yönlerimizin; tarihimizin, deneyimlerimizin, en iyi kalitedeki varlıklarımızın, yatırım kararlarımızın, beşeri sermayemiz ve uygulama yetkinliklerimizin, altını çizdiğini görmekten mutluyuz. Tehlikeli zamanları atlattık. Tüm alanlarda beklentilerimizi aşan ve 2021 öngörümüzü bir kere daha yukarı yönlü revize etmemize imkan veren üçüncü çeyrek performansı ile daha da pekişen başarımızla gurur duymaya devam ediyoruz. Artık faaliyet geliri büyümemizin yıllık %18, FAVÖK'ümüzün 16,2 milyar TL, yatırım harcamalarımızın ise 8,7 milyar TL olmasını bekliyoruz. Yeni girişimlerle daha fazla değer yaratma odağımızı artırırken, temel faaliyet alanlarımızı sürekli dönüştürüyor ve büyütüyoruz. 5G teknolojisine geçiş için güçlü bir temel oluşturmamıza yardımcı olacak teknoloji ve dijitalleşmedeki öncü hamlelerimizle gurur duyuyoruz. Türk Telekom için unutulmaz bir yılı kapatmak için çok az bir zaman kalmışken, bir sonraki bölümü, ‘2022 Yılı’nı karşılamaya hazırlanıyoruz. Normalleşen dünyanın sunduğu zenginliklerle sürdürülebilir büyümemizi devam ettirmek ve paydaşlarımıza karşı temel sorumluluklarımızı yerine getirmek için kendimizi her zamankinden daha güçlü ve donanımlı hissediyoruz.”

2021 Yılı 3. Çeyrek Finansal Gelişmeler

Konsolide gelirler yıllık %17,3 artarak 8,6 milyar TL'ye yükseldi. UFRYK 12 muhasebe etkisi hariç tutulduğunda, gelir artışı yıllık bazda %18,0 oldu.

Konsolide FAVÖK, %49,6 FAVÖK marjı ile yıllık %23,4 artışla 4,3 milyar TL'ye ulaştı. UFRYK 12 etkisi hariç tutulduğunda, FAVÖK marjı %51,7 seviyesinde gerçekleşti.

Faaliyet karı yıllık %28,2 artarak 2,7 milyar TL'ye yükseldi.

Net kar, 3Ç'20'de 432 milyon TL ve 2Ç'21’de 1.272 milyon TL iken yıllık %374 ve çeyreklik %61’lik artışla 3Ç'21'de 2.050 milyon TL oldu. Yıllık bazdaki önemli büyümenin sebepleri başarılı faaliyet performansı, önemli miktarda vergi geliri ve daha düşük net finansal giderlerdir. İlk ikisi aynı zamanda çeyreklik performansın ana itici güçleri olurken, net finansal giderler bir önceki çeyreğe göre hafif azaldı.

Yatırım harcamaları 3Ç'21'de 1.658 milyon TL oldu.

Kaldıraçsız serbest nakit akışı1 hem 3Ç'20'deki hem de 2Ç'21'deki 1,8 milyar TL'ye kıyasla 3Ç'21'de 2,5 milyar TL olurken, net borç 3Ç'21'de 16,1 milyar TL'den 15,1 milyar TL'ye geriledi.

Uzun döviz pozisyonumuz2  2Ç'21 sonunda 38 milyon USD iken 3Ç'21 sonunda 58 milyon USD oldu.

Kaldıraçsız serbest nakit akışı işletme ve yatırım faaliyetlerinden sağlanan net nakit akışı olarak tanımlanmıştır.

Net yabancı para (YP) pozisyonu YP cinsi finansal borçlar (YP cinsi kiralama borçları dahil) ve YP cinsi net ticari borç toplamından, YP finansal borç hedge’i, YP net ticari borç hedge’i, net yatırım hedge’i ve YP cinsi nakit ve nakit benzerleri düşülerek hesaplanmaktadır.

2021 Yılı 3. Çeyreği Operasyonel Gelişmeler

Türk Telekom abone sayısı 3Ç'21'de 711 bin net abone artışı ile 51,4 milyona ulaştı. Son on iki ayda net abone kazanımı 1,9 milyon oldu.

Genişbant abone tabanı, 3Ç'21'de beklenenden biraz daha yüksek 250 bin net abone kazanımı ile 14,1 milyona yükseldi. Uzun süredir %14 civarında seyreden genişbant ARPU büyümesi %15,3'e yükseldi.

Fiber abone sayısı, 3Ç'21'de 691 bin net abone kazanımı ile 8,8 milyona ulaştı. Saha Dolabına Kadar Fiber (FTTC) abone sayısı 6,1 milyona, Eve/Binaya Kadar Fiber (FTTH/B) abone sayısı ise 2,6 milyona yükseldi.

Fiber ağ, istikrarlı fiber dönüşüm odağımızı yansıtacak şekilde 3Ç'20 itibarıyla 25,0 milyon hanehalkına kıyasla 3Ç'21 itibarıyla 28,9 milyonu aşkın hanehalkını kapsıyor. FTTC hane kapsaması 20,6 milyona yükselirken FTTH/B hane kapsaması 8,3 milyona ulaştı.

3Ç'20'de 321 bin km ve 2Ç'21'de 345 bin km olan fiber ağ uzunluğu, 3Ç'21'de 353 bin km'ye yükseldi.

Mobil abone tabanı, 3Ç'21'de 503 bin net abone kazanımı ile 1Ç'19'dan bu yana en yüksek artışa ulaşarak 23,9 milyona yükseldi. Faturalı ve faturasız segmentlerde sırasıyla 345 bin ve 157 bin net abone kazanımı performansı, beklentilerimizin oldukça üzerinde gerçekleşti.

3Ç'20'de %57 olan LTE abonelerinin mobil abone bazındaki payı3  3Ç'21'de %59'a yükseldi. LTE kullanıcısı başına ortalama aylık veri kullanımı, 3Ç'20'de 9,1GB iken 3Ç'21'de en yüksek seviyesine ulaşarak 10,3GB oldu.

Sabit ses abone sayısı son çeyreğe göre neredeyse değişmedi. nDSL dahil, toplam sabit erişim hattı sayısı 3Ç'09'dan bu yana en yüksek seviyesi olan 16,7 milyona yükseldi.

TV Ev abone sayısı, 3Ç'21'de 1,5 milyon ile çeyreklik bazda sabit kaldı.

LTE hizmeti almak üzere kayıt olan ve LTE teknolojisini destekleyen simkart ve akıllı cihazlara sahip olan mobil abonelerdir.

2021 Yılı Öngörü Değişikliği

2021 yılı revize öngörülerimiz aşağıdaki gibidir;

  • Konsolide gelirlerimizin (UFRYK 12 hariç) 2020 yılına göre yaklaşık %18 seviyesinde artmasını,
  • Konsolide FAVÖK tutarımızın yaklaşık 16,2 milyar TL seviyesinde gerçekleşmesini,
  • Konsolide yatırım harcamalarımızın ise yaklaşık 8,7 milyar TL seviyesinde gerçekleşmesini, öngörmekteyiz.
  Önceki Beklenti Revize Beklenti
Gelir Büyümesi (UFRYK 12 hariç) Yaklaşık %17 Yaklaşık %18
FAVÖK Yaklaşık 15,8 milyar TL Yaklaşık 16,2 milyar TL
Yatırım Harcamaları Yaklaşık 8,5 milyar TL Yaklaşık 8,7 milyar TL

Türk Telekom CEO'su Ümit Önal'ın 2021 üçüncü çeyrek sonuçlarına ilişkin yorumları:

İş ve tüketici ortamı değişirken, olağanüstü performans yerini koruyor

Pandemi etkisi kademeli olarak azaldığı için geçtiğimiz çeyrekte normalleşen bir ortamı deneyimledik. Türkiye, 1 Temmuz itibarıyla tüm pandemi tedbirlerini kaldırdı ve aşı sürecini hızlandırdı. Bu durum, üçüncü çeyrekte, hem yurt içi hem de yurt dışı seyahatler için nispeten daha güvenli ve rahat bir ortam yarattı.

3Ç'21 net bir şekilde artan mobilite ile tanımlandı. İnsanlar yaz aylarında çoğunlukla yazlık evlerinin, turizm beldelerinin veya yurt dışı seyahatlerinin tadını çıkardı. Temmuz ayı uzun bir bayram tatili içeriyordu, ancak Ağustos ayı da tatil ruhunun etkisi altında geçti. Öte yandan, Eylül rutin olarak okula geri dönüş dönemiyle öne çıktı, ancak uzun bir süre sonra "fiziki eğitime" geri dönülmesiyle ayrıştı. Restoranlar, kafeler, tiyatrolar, konserler ve diğer birçok sosyalleşme alternatifi insanların hayatına geri döndü. Yine de, tipik olarak pandemi döneminde hakim olan hız ve veriye olan yüksek talep üçüncü çeyrekte güçlü seyrini korudu.

Artan hareketlilik ve turizmde gözle görülür bir toparlanma ile mobilde yüksek abone artışı yaşadık. Diğer yandan, sabit genişbant abone büyümesi ise yazlık bölgelerden ve okula dönüş sezonundan gelen taleple desteklendi. Net artışlar, tutarlı şekilde iyi yönettiğimiz churn  (müşteri kaybı) performansı sayesinde öngördüğümüzden daha güçlü oldu. Üst pakete geçişler, bir kere daha sabit genişbant ve mobil ARPU büyümesinin önemli bir bileşeni oldu ve bu çeyrekte her ikisi de beklentilerimizi aştı.

3Ç'21'de bir kez daha çevikliği ve pazarları yakından takibi ön planda tuttuk, değişen ihtiyaçları tahmin etmek için öngörümüzü ve içgörümüzü kullandık, tekliflerimizi değişen piyasa koşullarına uyumlu hale getirdik ve müşterilerimizle güçlü etkileşimimizi koruduk. Sağlam temellerimiz, sınıfının en iyisi tekliflerimiz, en üst kalitedeki şebekemiz ve teknolojik bilgi ve deneyimimiz, telekomünikasyon hizmetlerine yönelik değişen ve artan talebe hızlı bir şekilde yanıt vermemize yardımcı oluyor.

Beklentileri bir kez daha aşan finansal sonuçlar...

Şirketimiz üçüncü çeyreği üstün finansal ve operasyonel sonuçlarla tamamladı. Konsolide gelirler yıllık bazda %17,3 arttı. Faaliyet gelirleri, geçen yılın güçlü bazına (+%19,4) rağmen %18,0 oranında büyüdü. 2021’in ilk 9 ayında faaliyet geliri büyümesi %18,9 olarak gerçekleşti. Sabit genişbant gelirleri, hala güçlü toplam gelir büyümesinin lokomotifi olarak, fiyat düzenlemeleri, upsell (üst paketlere geçiş) ve verimli mevsimsel kampanyalarla birlikte 3Ç'20'deki %26,2'nin üzerinde olacak şekilde %29,2 oranında arttı. Mobil gelirler geçen çeyrekteki güçlü ivmeyi korudu ve devam eden fiyatlama aksiyonları, segmentlere yönelik teklifler ve hızlanan abone artışlarının desteğiyle %17,4 büyüdü. Kurumsal veri gelirlerindeki büyüme yıllık %15,5'e kadar yükselirken, uluslararası segmentteki artış geçen yılın en yüksek bazının (+%52,3) yaşandığı döngüde %11,6 oldu.

Konsolide FAVÖK, çeyreklik bazda 50 baz puan ve yıllık bazda 240 baz puan artarak %49,6 olan FAVÖK marjı ile, yıllık %23,4 büyüdü ve 4,3 milyar TL'ye yükseldi. Üçüncü çeyrekte, daha yüksek marjlı sabit genişbant iş kolumuzun toplam gelire güçlü katkısı ve mobil karlılıktaki süregelen iyileşme ile körüklenen marj evrimi, bizi olumlu yönde şaşırttı. Bazı gider kalemlerinde pandemi kaynaklı tasarruflar yıllık karşılaştırmada destekleyici bir faktör olmaya devam etti. Net kar, güçlü operasyonel performans, daha düşük finansal giderler ve büyük oranda yeni bir düzenlemeye4 göre sabit varlıkların yeniden değerlenmesinin tetiklediği önemli miktarda ertelenmiş vergi geliri ile birlikte yıllık %374 oranında artarak 2,0 milyar TL'ye ulaştı. Lira oynak seyretse de, kapsamlı ve etkili kur riski yönetimi politikamız sayesinde net finansal giderler bir önceki çeyreğe göre bir miktar düşüş kaydetti. Sonuç olarak, 2021’in ilk 9 ayında net kar 4,7 milyar TL'ye ulaşarak 2020 yılının tamamının %47 üstüne çıktı. Yabancı para pozisyonu 3Ç'21 itibarıyla 58 milyon USD uzun pozisyon kaydederken, Net Borç/FAVÖK oranımız ise 0,96x'e geriledi. Tipik olarak yılın 2. yarısında daha yüksek seyreden yatırım harcamaları bu çeyrek 1,7 milyar TL oldu.

7326 sayılı Kanunun 11 inci maddesi

... 2021 öngörüsünde bir yukarı yönlü revizyon daha gerektirdi

Üçüncü çeyrek performansı, abone büyümesi, gelir artışı ve karlılıkta beklentilerimizin önemli oranda üzerinde gerçekleşti. Temmuz ve Ağustos performansları tahminlerimizi bir miktar aşarken, Eylül gözle görülür şekilde tahminlerimizin üzerindeydi.

Mobil iş kolu için daha iyi bir ikinci yarı bekliyorduk; ancak 3Ç'21'de gördüğümüz abonelik trendleri beklediğimizden daha hızlı bir toparlanmaya işaret etti. Sabit genişbanttaki net abone kazanımı ve üst paketlere geçişler (upsell), birkaç çeyrektir devam eden yüksek trendlere rağmen güçlü ivmelerini korudu.

Sonuç olarak, sene başından bu yana rakamlar ve son gerçekleşmeler, 2021 öngörümüzde üçüncü bir yukarı yönlü revizyon gerektirdi. Artık, daha önceki öngörümüzde yıllık %17 olarak belirttiğimiz faaliyet gelirlerinin %18 oranında artmasını, 15,8 milyar TL olan FAVÖK’ün 16,2 milyar TL’ye yükselmesini, ve 8,5 milyar TL olan yatırım harcamalarının da 8,75 milyar TL olarak gerçekleşmesini bekliyoruz. FAVÖK'teki değişim, esas olarak sabit genişbant ve mobil segmentler tarafından desteklenen toplam gelirlerdeki büyümeden kaynaklanırken, revize edilmiş yatırım harcamaları rakamı kur etkisini yansıtıyor. Telekomünikasyon hizmetlerine güçlü talebin sürdüğünü görüyoruz ve mobil, sabit genişbant ve diğer alanlardaki yıllık yatırım planlarımıza uyumlu şekilde çalışmalarımıza devam ediyoruz. Sabit/mobil ağlarımızı genişletmeye ve geliştirmeye odaklanan yatırımlarımız, kapasite artışları ve dijital gündem, veri merkezleri ve 5G’ye geçiş yatırımlarımız, gördüğümüz güçlü talebi faydaya dönüştürmemizi destekleyecektir.

2021 öngörü beklentileri yaklaşık değerleri temsil ediyor

Hıza olan talep, upsell performansını canlı tutmayı sürdürdü

Sabit genişbant, geçen yılki yüksek baz etkisinin üzerine %29,2'lik güçlü gelir artışıyla 3Ç'21'de büyümenin itici gücü olmaya devam etti. Toplam abone sayısı, çeyreklik 250 bin net artışla 14,1 milyona ulaştı. Geçen yılın olağanüstü özelliklerinden sonra normalleşmiş bir talep bekliyorduk, ancak net kazanımlar yıl içinde şimdiye kadar, öngörümüzden daha güçlü seyretti (2021’in ilk 9 ayında 653 bin). Mobilitenin daha yüksek olduğu normalleşen bir ortamda, yazlık mekanlarda yeni bağlantı ihtiyacını hedefe yönelik mevsimsel kampanyalarla adresledik. Okula geri dönüş sezonu da yeni kazanımları destekledi. Eğitim bu yıl fiziksel olarak başlasa da, öğrencilerin ödevleri, araştırmaları ve serbest zamanlarında kullandıkları internet için evde bağlantıya ihtiyaçları sürüyor. Yeni ortaya çıkan diğer trendlere ek olarak, salgın sonrası daha fazla şirket tarafından benimsenen hibrit çalışma modelleri de bağlantı talebinin devam etmesini destekliyor. Bu nedenle, net artış performansı dönem boyunca düşük churn oranları ile beslenmiştir. Dijitalleşme, teknoloji ve iletişim hizmetlerine olan talebi körükleyerek, tüketici davranışlarında kalıcı bir dönüşüme yol açıyor. 

Toplam abone tabanının sürekli genişlemesi ve daha yüksek hız ihtiyacı, ARPU büyümesini %15,3'e yükseltti. Bu, 2009'dan beri kaydedilen en yüksek rakam oldu. Analitik odaklı aktivasyon ve churn yönetimimiz sadece daha yüksek ARPU büyümesi elde etmemize yardımcı olmakla kalmıyor, aynı zamanda abone tabanımızı da güçlendiriyor.

Üst paket geçişlerinde sınırsız sabit genişbant paketlerin potansiyeline ulaşmasıyla, daha yüksek hızlı paketlere yapılan geçişler, 3Ç’de toplam upsell’lerin %916’ini oluşturdu. Yeni satışlarda 2Ç’de payı %46 olan 24Mbps ve üstü paketlerin oranı bu çeyrekte %587 oldu. "Okula dönüş dönemi" etrafında akıllıca tasarlanmış pazarlama kampanyaları ile portföyün üst tarafında yaşanan yoğunlaşma, 35Mbps ve daha yüksek paket satışlarına güçlü bir destek verdi. Bu paketlerin yeni satışlardaki payı Eylül ayında 2Ç seviyesine kıyasla %13 daha yüksek oldu. Bu nedenle, 3Ç'21’de ARPA8’yı çeyreklik bazda  %2,49 yukarı çekmeyi başardık.

Bireysel segment için

Bireysel segment için

Kazanılan müşteri başına ortalama gelir

9 Penetrasyon kampanyası hariç

Türkiye'nin dört bir yanındaki fiber ağımız geleceğin teknolojileri için güçlü bir kaldıraç niteliği taşıyor

Sabit internet hizmetlerine erişimde herkese eşit fırsat yaratmak için fiber kurulum planlarımıza bağlı kalmaya devam ediyoruz. Misyonumuz büyük; ve tabii fiber altyapımız da. Fiber ağımız 3Ç itibarıyla Türkiye'nin 81 ilinde 353 bin km (3Ç'20 itibarıyla 321 bin km ve 2020 yılı itibarıyla 331 bin km) uzunluğa ulaştı. 2019 yıl sonu itibarıyla abone portföyümüzün %37,1’ini oluşturan toplam fiber abone sayısı 8,8 milyona yükselerek abone portföyümüzün %62,3’ünü oluşturur hale geldi.

Fiber ağımızı genişletmeye ve geliştirmeye yönelik sürekli yatırımlar, Türkiye'yi fiberleştirmek ve dijitalleştirmek için en güçlü aracımızdır. Gelişen teknolojimiz ve erişimimiz, liderliğimizde Türkiye için 5G’ye avantajlı bir geçişin yolunu açacaktır.

İyileşen bir mobil pazar, performansı daha da ileriye taşıdı

Tüm pandemi önlemlerinden arındırılmış, normalleşen bir ortamda artan hareketlilik, daha dinamik bir mobil pazar sundu. MNP (Mobil Numara Taşıma) pazarı yıllık bazda daralmayı sürdürdü, ancak 3Ç'20'den bu yana ilk kez çeyreksel bazda artış kaydetti. Mevsimsel fiyatlandırma stratejileri belirgindi, ancak operatörlerin yükselen enflasyonu yakalama isteği arttıkça, 2Ç'den bu yana daha rasyonel bir rekabet ortamı korundu. Fiyat revizyonları, tüm operatörler tarafından farklı zamanlarda uygulanmaya devam etti.

3Ç20’de %57 olan LTE abonelerinin toplam müşterilerimiz içindeki payı 3Ç'21'de %59'a yükseldi. Halihazırda güçlü seyreden veri tüketimi, mobilite ve mevsimsellik ile daha da arttı. LTE kullanıcısı başına ortalama veri tüketimi, 10,3GB ile yıllık bazda %13 ve çeyreklik bazda %8 artarak yeni bir zirveye ulaştı. Faturalı tarafta, satılan toplam paket sayısında çeyreklik bazda kaydedilen %910 artışla, ek veri paketlerine olan talebin yükseldiğini gözlemledik.

Mobil abone tabanımız, 3Ç'de kaydedilen 503 bin net abone kazanımı ile beklentimizin ötesinde büyüdü. Bu, 1Ç’19'dan bu yana kaydedilmiş en yüksek çeyreklik rakam oldu. Toparlanan mobil pazar ve dikkatli churn yönetiminden yararlanan abone büyümesi ile, faturasız ve faturalı segmentlerde sırasıyla 157 bin ve 345 bin net abone kazanımı elde ettik.  

Değer maksimize etme stratejimize rağmen devam eden düşük churn oranları, yalnızca analitik odaklı portföy optimizasyonu ve tekliflerin doğruluğunu kanıtlamakla kalmadı, aynı zamanda gelişmiş şebeke kalitesi ve müşteri deneyimi ile daha istikrarlı bir abone tabanı elde etmeyi başardığımızı da teyit etti. Toplam portföydeki faturalı müşterilerin payı, altı çeyrekten sonra faturasız segmentteki ilk pozitif net abone kazanımına rağmen, %65,1'e yükseldi. Faturalılaştırma çeyreksel bazda hızlansa da, faturasız segment net artış performansı, turistlerin alımları sayesinde yön değiştirdi.

Toplam Prime tabanı 3Ç'21'de yıllık %64 büyüdü. Kişiye özel teklifler ve upsell performansının premiumlaştırma sürecini hızlandırmasıyla, bir önceki çeyrekte %26,5 olan Prime abonelerinin toplam faturalı taban içindeki payı %29,3'e yükseldi. Prime, faturalı segmentteki yeni müşteri kazanımlarının yaklaşık %36'sını oluşturdu.

Sonuç olarak, mobil gelirler yıllık bazda %17,4 oranında arttı. Son altı çeyrektir yükselen trendde seyreden mobil gelir büyümesinde, stratejilerimizin olumlu yansımalarını bir kez daha görmekten memnun olduk. 3Ç'21 ARPU’su yıllık bazda %13,6 artarken, faturalı ve faturasız segmentlerde ARPU sırasıyla %9,6 ve %17,1 büyüdü.

10 MVNO hariç bireysel segment için

Silikon Vadisi üzerinden 5G teknolojilerine giden yolu açıyoruz

Türkiye'nin lider entegre telekomünikasyon operatörü olarak, teknolojik ilerlemeye öncelik veriyoruz. Sadece Türkiye'de 5G’ye geçişe öncülük etmekle kalmıyor, aynı zamanda hızla dönüşen bir dünyada yeni nesil teknolojilerin standartlarını belirleyen küresel oyuncular arasında yerimizi alıyoruz. Türk Telekom'un Ar-Ge şirketi Argela ve ABD merkezli inovasyon kolu Netsia, 5G, şebeke dilimleme, fiber optik ağlar, blockchain, veri analizi, radyo erişim şebekesi, vb. alanlarda dünya çapında tescilli 56 patente sahiptir ve dünyaya iddialı 5G çözümleri sunmaktadırlar.

Silikon Vadisi'ndeki inovasyon merkezli ekosistemin tam ortasında, sektör uzmanlarına, iş ortaklarına, büyük teknoloji yatırımcılarına ve müşterilere yakın konumuyla Netsia, Türk Telekom ile birlikte, O-RAN (Open Radio Access Networks Alliance – Açık Radyo Erişim Şebekeleri Birliği), ONF (Open Network Foundation – Açık Şebeke Topluluğu), BBF (Broadband Forum – Genişbant Forumu), ONAP (Open Network Automation Platform – Açık Şebeke Otomasyon Platformu) ve LFN (Linux Foundation Network – Linux Topluluğu Ağı) gibi önemli girişimlere aktif olarak katılmakta ve AT&T, Deutsche Telekom ve NTT gibi dünyanın önde gelen telekom şirketleriyle yakın çalışmaktadır. 

Netsia, telekom sektöründe en gelişmiş teknolojileri içeren yenilikçi ürünler sunmakta ve ürünlerini iş birliği yaptığı operatörler ve iş ortakları ile şekillendirmektedir. Netsia'nın amiral gemisi açık kaynaklı genişbant ağ çözümü "Netsia BB Suite", ONF’in ortaya koyduğu SEBA çözümünün (SDN Tabanlı Genişbant Erişimi) telekom operatörlerine hitap edebilecek güçlendirilmiş bir sürümü olarak ortaya çıkmaktadır. SEBA, SDN (Yazılım Tanımlı Ağlar) ve NFV (Ağ İşlevleri Sanallaştırma) teknolojileri aracılığıyla fiber optik erişim ağını dönüştürerek, tedarikçi bağımlılığını önler ve servis sunumunu hızlandırır. Fiber altyapılar aracılığıyla 5G erişiminin taşıyıcısı olma potansiyeline sahiptir. Netsia BB Suite, gelecek dönemde, farklı üreticilerin yeni nesil erişim şebeke ekipmanlarını tek bir çatı altında toplamayı hedeflemektedir.

SEBA hem operasyonel hem de ekonomik faydalar sağlar. Bu doğrultuda, ilave fonksiyonlar eklenerek geliştirilen Netsia BB Suite, güvenlik, hizmet çevikliği, kapasite ve ölçek yönetimi sağlarken, ağların merkezi yönetimiyle veri transferinde gecikmeyi en aza indirme fırsatı sunar. Faaliyet gideri ve yatırım harcamaları tasarruflarında optimizasyon ve ölçek etkisi sağlamasının yanı sıra, sanallaştırma ve bulut tabanlı teknoloji sayesinde kişiye özel çözümler sunulmasının önünü açar. 

Teknolojimizi dünya çapında entegre etme yönünde ilerliyoruz. SEBA, ilk ticari kurulumuyla (internet, ses ve IPTV dahil) 2019 yılından bu yana Türk Telekom'un fiber erişim şebekesinde canlı olarak çalışmaktadır. Netsia BB Suite çözümü dünya pazarında hali hazırda lider bir konuma gelmiş ve her geçen gün daha fazla ilgi çekmektedir. Zaman içinde, Türk Telekom'un tüm şebekesinin daha yaygın kullanımı, Türk Telekom, Argela ve Netsia'nın bu ürünün faydalarını daha büyük bir kitleye ulaştırmasına yardımcı olacaktır. Bugün Netsia BB Suite, Latin Amerika, Avrupa ve Asya'nın önde gelen pek çok operatörüyle test aşamasındadır. Proje, sadece ürünün satışı ve uygulanması yoluyla değil, aynı zamanda satış sonrası servis anlaşmaları ile gelir yaratmayı vaat ediyor.

Geçen yıl, Juniper Networks Inc. ile vRAN (Yazılım Tanımlı ve Dilimlenebilir Sanallaştırılmış Radyo Erişim Şebekesi)  projemiz için bir satış ve iş birliği anlaşması imzaladığımızı duyurmuştuk. Netsia'nın 5G ağlarında performans artışı, verimlilik ve ölçeklenebilirlik dahil olmak üzere birçok operasyonel ve ticari fayda sağlayan vRAN çözümü Juniper tarafından lisanslandı ve Ocak 2021'de dünya çapındaki portföyüne entegre edilmesine karar verildi. Netsia'nın lisanslı RIC (Akıllı RAN Kontrolcü) teknolojisi, sanallaştırma ve dilimleme yoluyla mobil ağların bulut üzerinden Al (Yapay Zeka) tabanlı yönetim ve orkestrasyonuna imkan sağlıyor. Geçtiğimiz günlerde Juniper ile iş birliğimizi bir üst seviyeye taşıdık. Buna göre Türk Telekom, RIC kullanarak baz istasyonu başına kapasite tahsis eden ilk operatör olacak. Buna ek olarak, kurulum ve bakım gibi uzmanlık gerektiren alanlarda, grup şirketlerimiz Argela ve İnnova’yı, Türkiye ve yakın coğrafyalardan daha fazla gelir elde etmek için RIC çözümlerinin satış sonrası süreçleriyle ilgili konumlandırmayı hedefliyoruz.

Yakın zaman önce, İsveçli Net Insight ile 5G senkronizasyon çözümleri üzerine yeni bir anlaşma imzalayarak uluslararası iş birliklerimize bir yenisini ekledik ve önemli bir pazara adım attık. İş birliği kapsamında, Net Insight ve Türk Telekom, teknoloji, uzmanlık ve deneyimlerini senkronizasyon alanında bir araya getirecek. GPS bağımlılığı bulunmayan bu teknoloji, mevcut sabit şebeke ekipmanlarının değiştirilmesine veya güncellenmesine gerek kalmadan mevcut ağlar üzerinden zaman senkronizasyonu sağlayabildiği için benzersiz avantajlar sunuyor. Bu teknoloji, 5G’ye geçen operatörlerin en büyük sorunlarından biri olan GPS sinyali kesintilerine bağlı olarak yaşanabilecek servis kayıplarına kökten çözüm üretiyor. Bu anlamda, bu yenilikçi çözüm, küresel olarak mobil operatörler için 5G'nin kullanıma sunulmasında önemli zaman ve maliyet tasarrufu sağlarken hizmet sürekliliğini de artıracak.

Küresel operatörler ve diğer teknolojik iş ortakları ve açık kaynaklı topluluklarla stratejik işbirliğinin önemine inanıyor ve iş geliştirme faaliyetlerimizi proaktif olarak bu doğrultuda sürdürüyoruz.

Online uygulamamız Online İşlemler beğeni topluyor

Dijitalleşme, tüm kamu ve özel kurumların yanı sıra bireyler tarafından da ortak ve acil bir talep olarak öne çıkmaktadır. Hızla dönüşen dünyada, bu alandaki başarı, çözümlerin çevikliği, verimliliği ve yalınlığı ile ölçülüyor.

Türkiye'nin lider entegre operatörü olarak, hizmetlerimizin kullanılabilirliğini artırmak için dijitalleşmeye öncülük etmek ve dijital rotalar oluşturmak önceliğimizdir. Müşterilerimizin bizimle olan deneyimlerinden gerçek anlamda memnun olmaları için çevrimiçi platformumuzu sürekli olarak geliştiriyoruz.

Lansmanından bu yana 54 milyondan fazla kez indirilen self servis online işlemler uygulamamız 'Online İşlemler', geçtiğimiz günlerde uluslararası alanda tanınan platform AppAnnie tarafından "En Fazla Aktif Kullanıcılı Uygulama" kategorisinde 2Ç'21 itibariyle tüm Türkiye menşeli11  uygulamalar arasında ikinci sırada yer aldı. Uygulamayı kullanan tekil abone sayısı12 3Ç'21'de 16,8 milyona yükseldi.   

11 Devlet tarafından tasarlanan uygulamalar hariç

12 3 aylık aktif kullanıcı

Sürdürülebilirlik yolculuğunda gelişimimizi değerli buluyoruz

Türk Telekom Grubunun sürdürülebilirlik hedefleri doğrultusunda, veri merkezlerimiz13 için The International REC Standard’tan REC Sertifikası (Yenilenebilir Enerji Sertifikasi) aldığımızı da sizlerle paylaşmak istiyoruz. Bu sertifika ile, veri merkezlerimizde yeşil enerji kullandığımızı belgelemiş olduk. Bu anlamda, yalnızca Türk Telekom’a değil, veri merkezimizi kullanan müşterilerimize de yeşil enerji kullandırmak suretiyle, yarattığımız katma değeri büyütmenin mutluluğunu yaşıyoruz.

Normalleşen dünyanın sunduğu zenginliklerle, sürdürülebilir büyümemizi devam ettirmek ve paydaşlarımıza karşı temel sorumluluklarımızı yerine getirmek için kendimizi her zamankinden daha güçlü ve donanımlı hissediyoruz.

13 Sertifika, Türk Telekom'un Gayrettepe, Ümitköy ve Esenyurt olmak üzere üç veri merkezi için alındı

Finansal Gelişmeler

(milyon TL) 3Ç'20 2Ç'21 3Ç'21 Çeyreklik Değişim Yıllık Değişim
Satış Gelirleri 7.366 8.181 8.640 %5,6 %17,3
Satış Gelirleri (UFRYK 12 hariç) 6.952 7.577 8.200 %8,2 %18,0
FAVÖK 3.477 4.022 4.289 %6,6 %23,4
Marj %47,2 %49,2 %49,6    
Amortisman ve İtfa Gideri (1.343) (1.519) (1.552) %2,2 %15,6
Faaliyet Karı 2.134 2.502 2.737 %9,4 %28,2
Marj %29,0 %30,6 %31,7    
Finansal Gelirler / (Giderler) (1.579) (893) (862) %(3,4) %(45,4)
Kur ve Türev Gelirleri / (Giderleri) (1.007) (408) (367) %(10,1) %(63,5)
Faiz Gelirleri / (Giderleri) (500) (455) (457) %0,5 %(8,7)
Diğer Finansal Gelirler / (Giderler) (72) (30) (38) %27,2 %(46,8)
Vergi Geliri / (Gideri) (123) (337) 176 a.d. a.d.
Net Kar 432 1.272 2.050 %61,1 %374,2
Marj %5,9 %15,6 %23,7    
Yatırım Harcamaları 1.822 1.407 1.658 %17,9 %(9,0)

Satış Gelirleri

3Ç'21'de konsolide gelirler yıllık %17,3 artarak 8.640 milyon TL'ye yükseldi. UFRYK 12 hariç tutulduğunda, sabit genişbant gelirindeki %29,2, mobil gelirindeki %17,4, uluslararası gelirindeki %11,6 ve kurumsal data gelirlerindeki %15,5 artış ile gelir büyümesi yıllık bazda %18,0 oldu.

Faaliyet Giderleri (Amortisman ve İtfa Giderleri Hariç)

3Ç'21'de faaliyet giderleri yıllık bazda %11,9 artarak 4.351 milyon TL'ye yükseldi. UFRYK 12 maliyeti hariç tutulduğunda, faaliyet giderlerindeki artış yıllık bazda %12,4 oldu.

  • Arabağlantı giderleri, geçen yıl artan uluslararası trafik hacminin yüksek baz etkisi nedeniyle yıllık bazda sadece %4,6 arttı.
  • Vergi giderindeki yıllık %14,8'lik artış, mobil gelirlere bağlı olan frekans ve hazine payı giderlerinden kaynaklandı.
  • Şüpheli Alacak Karşılıkları, büyük ölçüde geçen yıla göre cihaz karşılıklarındaki düşüş nedeniyle %34,6 azaldı.
  • Cihaz ve Teknoloji Satışları maliyeti, okula dönüş döneminde genişbant segmentinde artan aktivasyonlarla birlikte, geçen yılın yüksek bazı üzerine yıllık %5,6 arttı.
  • Diğer Doğrudan giderler, katma değerli servis gelirlerindeki ve paylaşılan gelirlerdeki artışla yıllık %30,8 arttı.
  • Network ve Teknoloji giderleri, yükselen enerji fiyatları nedeniyle yıllık bazda %31,0 arttı.
  • Personel gideri, imzalanan Toplu İş Sözleşmesi ile yıllık bazda %21,2 arttı.
  • Ticari giderler, yıllık %25,7 ve çeyreklik %4,5 artarak beklentimiz doğrultusunda normalleşen seviyelere ulaştı.

Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kar (FAVÖK)

Konsolide FAVÖK, 3Ç'21'de %49,6 FAVÖK marjı ile yıllık bazda %23,4 artarak 4,3 milyar TL'ye yükseldi. FAVÖK marjı, sabit genişbant gelirlerindeki güçlü büyüme marjı ve mobil iş kolundaki karlılığın artması ile yıllık 240 baz puan artış gösterdi. UFRYK 12 muhasebe etkisi hariç tutulduğunda, FAVÖK marjı yıllık 240 baz puan artışla %51,7 oldu.

Amortisman ve İtfa Giderleri

Amortisman ve itfa giderleri 3Ç'21'de yıllık %15,6 artarak 1.552 milyon TL'ye yükseldi.

Faaliyet Karı

Grup, 3Ç'21'de yıllık %28,2 artışla 2.737 milyon TL faaliyet karı kaydetti. Faaliyet kar marjı 3Ç'20'deki %29,0 seviyesinden %31,7 seviyesine yükseldi.

Net Finansal Gelir/Gider

Net finansman gideri 3Ç'20'de 1.579 milyon TL ve 2Ç'21'de 893 milyon TL iken, 3Ç'21'de 862 milyon TL oldu.

Gelir tablosunun kur hareketlerine duyarlılığına göre, TL'de meydana gelebilecek %10 oranındaki değer kaybının, diğer her şeyin aynı kaldığı varsayımı ile gelir tablosu üzerindeki etkisi pozitif 1 milyon TL oldu (3Ç'20 itibarıyla 953 milyon TL negatif etki, 2Ç’21 itibarıyla 1 milyon TL negatif etki). 

Vergi Geliri/Gideri

Grup, 3Ç'20'deki 123 milyon TL'lik vergi giderine kıyasla 3Ç'21'de 176 milyon TL vergi geliri ve yeni mevzuatın izin verdiği sabit varlıkların yeniden değerlenmesiyle önemli miktarda ertelenmiş vergi geliri kaydetti.

Net Kar

Grup, başarılı kur riski yönetimi ile güçlü operasyonel performansı, yüksek vergi geliri ve düşük finansman gideri sayesinde 3Ç'20'deki 432 milyon TL'ye kıyasla 3Ç'21'de 2.050 milyon TL net kar elde etti.

Yatırım Harcamaları

Yatırım harcamaları 3Ç'20'deki 1.822 milyon TL'ye kıyasla 3Ç'21'de 1.658 milyon TL oldu.

Nakit Akış ve Borçluluk Seviyesi

12 aylık dönemde kaydedilen kaldıraçsız serbest nakit akışı, güçlü FAVÖK büyümesi sayesinde 3Ç’20’de 6,5 milyar TL iken 3Ç’21’de 7,3 milyar TL oldu.

3Ç'20 ve 2Ç'21'de 1,8 milyar TL olan kaldıraçsız serbest nakit akışı, 3Ç'21'de 2,5 milyar TL seviyesine yükseldi.

Net borç14 3Ç'21 itibarıyla 15,1 milyar TL'ye düşerken, UFRS 16 etkisi hariç tutulduğunda 13,8 milyar TL olarak gerçekleşti.

Net Borç/FAVÖK15 oranı, 2Ç'21 itibarıyla 1,08x'ten 3Ç'21'de 0,96x'e geriledi.

Net borç (UFRS 16 etkisi hariç) çeyreksel bazda 136 milyon USD azalarak 1.557 milyon USD’ye geriledi (2Ç'21: 1.693 milyon USD; 4Ç'20: 1.909 milyon USD).

3Ç’21 itibarıyla, yabancı para cinsinden finansal borç (UFRS 16 etkisi hariç tutulduğunda), 2.249 milyon USD’ye geriledi. (2Ç’21: 2.228 milyon USD, 3Ç’20: 2.625 milyon USD). TL finansmanın payı, 2Ç’21’de %7,0 seviyesindeyken, 3Ç’21 itibarıyla %4,2 oldu.

Net uzun yabancı para pozisyonu, 442 milyon USD döviz cinsinden nakit dahil 3Ç’21’de 58 milyon USD seviyesinde gerçekleşti (2Ç’21 itibarıyla 38 milyon USD net uzun yabancı para pozisyonu).

14 Net Borç hesaplaması, YP TL Para swap işlemlerinin pazara göre değerlemelerini (MTM) içermektedir.

15 Net Borç hesaplaması, YP TL Para swap işlemlerinin pazara göre değerlemelerini (MTM) içermektedir. Net Borç/FAVÖK hesaplaması ise FAVÖK hesabında yer alan olağanüstü karşılıkları içermemektedir.

Operasyonel Performans

  3Ç'20 2Ç'21 3Ç'21 Çeyreklik Değişim Yıllık Değişim
Toplam Erişim Hattı Sayısı (mn) 16 15,7 16,5 16,7 %1,2 %6,6
Sabit Ses Hattı Sayısı (mn) 10,5 10,5 10,5 %(0,0) %0,3
Yalın Genişbant Abone Sayısı (mn) 5,2 6,0 6,2 %3,3 %19,2
Sabit Ses ARPU (TL) 22,0 21,5 21,7 %0,6 %(1,5)
Toplam Genişbant Abone Sayısı (mn) 12,8 13,8 14,1 %1,8 %10,1
Toplam Fiber Abone Sayısı (mn) 5,2 8,1 8,8 %8,6 %67,0
Eve/Binaya Kadar Fiber (mn) 2,0 2,5 2,6 %6,5 %29,1
Saha Dolabına kadar Fiber (mn) 3,2 5,6 6,1 %9,5 %91,2
Genişbant ARPU (TL) 57,1 63,3 65,9 %4,0 %15,3
TV Abone Sayısı ('000) 17 3,2 3,0 3,0 %(1,3) %(6,5)
Tivibu Ev (IPTV+Uydu) Abone Sayısı (mn) 1,5 1,5 1,5 %(0,2) %(0,3)
TV ARPU (TL) 19,4 21,6 22,1 %2,5 %13,9
Mobil Abone Sayısı (mn) 23,1 23,4 23,9 %2,2 %3,3
Mobil Faturalı Hat Abone Sayısı (mn) 14,5 15,2 15,5 %2,3 %7,2
Mobil Ön Ödemeli Hat Abone Sayısı (mn) 8,6 8,2 8,3 %1,9 %(3,1)
Mobil ARPU-Karma (TL) 37,1 39,6 42,2 %6,7 %13,6
Mobil ARPU-Faturalı (TL) 44,5 46,8 48,7 %4,2 %9,6
Mobil ARPU-Ön Ödemeli (TL) 24,2 25,4 28,3 %11,1 %17,1

16 PSTN ve THK aboneleri

17 Tivibu Ev (IPTV+Uydu) ve Tivibu GO aboneleri

Notlar:

FAVÖK, genel kabul görmüş muhasebe ilkeleri dışındaki bir finansal performans göstergesidir. Bu basın açıklamasında yer alan FAVÖK, satış gelirlerini, satışların maliyetini, pazarlama, satış ve dağıtım giderlerini, genel yönetim giderlerini, araştırma ve geliştirme giderlerini, diğer faaliyet gelirlerini/(giderlerini) ve yatırım faaliyetlerinden gelirlerini/(giderlerini) içermekte, fakat amortisman, itfa ve değer düşüş giderlerini, diğer faaliyet gelirlerinin/(giderlerinin) içerisinde yer alan finansal gelirleri / (giderleri) (banka borçları hariç cari hesap kur farkı gelirleri/(giderleri), faiz ve reeskont gelirleri / (giderleri)) içermemektedir.

Bu basın açıklamasında yer alan faaliyet karı; satış gelirlerini, satışların maliyetini, amortisman, itfa ve değer düşüş giderlerini, pazarlama, satış ve dağıtım giderlerini, genel yönetim giderlerini, araştırma ve geliştirme giderlerini, diğer faaliyet gelirlerini/(giderlerini) ve yatırım faaliyetlerinden gelirleri/(giderleri) içermekte, fakat SPK raporlarında diğer faaliyet gelirlerinin/(giderlerinin) içerisinde yer verilen finansal gelirleri / (giderleri) (banka borçları hariç cari hesap kur farkı gelirleri/(giderleri), faiz ve reeskont gelirleri / (giderleri)), içermemektedir.

Bu basın açıklamasında yer alan net finansal gelir/(gider); finansman gelirlerini/(giderlerini) ve SPK raporunda diğer faaliyet gelirlerinin/(giderlerinin) içerisinde yer verilen banka borçları hariç cari hesap kur farkı gelirlerini/(giderlerini), faiz ve reeskont gelirlerini/(giderlerini) içermektedir.

Net Döviz Pozisyonu,  (i) yabancı para cinsinden finansal borçlardan, (ii) kur riski koruma (hedge) işlemleri ve (iii) yabancı para cinsinden nakit ve nakit benzerlerinin çıkarılması ile hesaplanmaktaydı.Yönetim Kurulumuz tarafından 03.02.2021 tarihinde alınan, konsolide kar / zarar tablosunu kur riski bakımından etkileyen tüm kalemlerin Net Döviz Pozisyonu hesabında dikkate alınarak kur riski yönetimi yapılması kararı doğrultusunda, 2021 1.Çeyreğinden itibaren Net Döviz Pozisyonu hesabında yukarıda belirtilen kalemlere (iv) yabancı para cinsinden kiralama borçları (v) yabancı para cinsinden net ticari borç ve (vi) net yatırım koruması (net investment hedge) tutarları da dahil edilmeye başlanmıştır.  Net yatırım koruması, Türkiye Muhasebe Standartları Kur Değişiminin Etkileri standardı (TMS 21) uyarınca yurt dışı iştiraklerde (Türk Telekom International) bulunan net yatırımın finansal riskinden korunma tutarından oluşmakta olup Grup muhasebe raporlamasında 2011 yılından itibaren kullanılmaktadır. Net Döviz Pozisyonu, genel kabul görmüş muhasebe ilkeleri dışındaki bir finansal performans gösterge olup, Net Döviz Pozisyonu hesaplamasında yapılan revizyon Grubun muhasebesel raporlamasında bir değişikliğe sebep olmamaktadır.​​​​

Türk Telekom Grubu hakkında

180 yılı aşan köklü bir geçmişe sahip olan Türk Telekom, Türkiye’nin ilk entegre telekomünikasyon operatörüdür. Müşterilerin hızla değişen iletişim ve teknoloji ihtiyaçlarına en güçlü ve en doğru şekilde cevap verebilmek amacıyla 2015 yılında Türk Telekomünikasyon A.Ş., TT Mobil İletişim Hizmetleri A.Ş. ve TTNET A.Ş. tüzel kişiliklerini mevcut şekliyle muhafaza ederek ve tabi oldukları mevzuat ve regülasyonlara tamamen uyarak, “müşteri odaklı” ve entegre bir yapıya geçmiştir. Bireysel ve kurumsal hizmetler alanında geniş hizmet ağı ve zengin ürün çeşitliliğine sahip olan Türk Telekom, Ocak 2016 itibarıyla mobil, internet, telefon ve TV ürün ve hizmetlerini ‘Türk Telekom’ tek marka çatısı altında bir araya getirmiştir.

 “Türkiye’nin Çoklu Oyuncusu” Türk Telekom, 30 Eylül 2021 itibarıyla 16,7 milyon sabit erişim hattı, 14,1 milyon genişbant, 3,0 milyon TV ve 23,9 milyon mobil aboneye hizmet vermektedir. Türk Telekom Grubu, şirketleri Türkiye’yi yeni teknolojilerle buluşturma ve bilgi toplumuna dönüşüm sürecini hızlandırma vizyonuyla, 81 ilde 34.619 çalışanıyla hizmet vermektedir.

Türk Telekomünikasyon A.Ş., PSTN ve toptan genişbant hizmetlerini sunmakta olup, mobil operatör TT Mobil İletişim Hizmetleri A.Ş., perakende internet hizmeti, IPTV, Uydu TV, Web TV, Mobile TV, Smart TV hizmetleri sağlayıcısı TTNET A.Ş., yakınsama teknolojileri şirketi Argela Yazılım ve Bilişim Teknolojileri A.Ş., BT çözüm sağlayıcısı Innova Bilişim Çözümleri A.Ş., çevrimiçi eğitim yazılımları şirketi Sebit Eğitim ve Bilgi Teknolojileri A.Ş., çağrı merkezi şirketi AssisTT Rehberlik ve Müşteri Hizmetleri A.Ş., proje geliştirme ve kurumsal risk sermayesi şirketi TT Ventures Proje Geliştirme A.Ş., elektrik tedarik ve satış şirketi TTES Elektrik Tedarik Satış A.Ş., tesis bünyesinde kombine destek hizmetleri sağlayıcısı TT Destek Hizmetleri A.Ş. ile TT International Holding BV ve toptan veri ve kapasite servis sağlayıcısı TT International Telekomünikasyon Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi’nin doğrudan; diğer TT International Holding BV iştiraklerinin,  televizyon yayıncılığı ile isteğe bağlı yayıncılık (VOD) hizmetleri sağlayıcısı Net Ekran şirketlerinin, cihaz satış şirketi TT Satış ve Dağıtım Hizmetleri A.Ş.’nin, ödeme ve elektronik para hizmetleri şirketi TT Ödeme ve Elektronik Para Hizmetleri A.Ş.’nin, rehberlik hizmetleri şirketi 11818 Rehberlik ve Müşteri Hizmetleri A.Ş’nin (tasfiye halinde) ve web portalı ve bilgisayar programlama şirketi APPYAP Teknoloji ve Bilişim A.Ş.’nin ise dolaylı olarak %100’üne sahiptir.

Yasal Uyarı

Bu basın bülteninde yer alan bilgiler Türk Telekomünikasyon A.Ş. (“Şirket”) tarafından, Türk Telekom Grubu şirketlerinin faaliyetleri ile ilgili olarak hazırlanmıştır. Burada sunulan fikirler yazım esnasında bir araya getirilen genel bilgiye dayanır ve bildirimsiz değişikliğe tabidir. Bu basın bülteni ya da içindeki herhangi bir bilgi, Şirket’in yazılı izni olmadan kullanılamaz.

Şirket tarafından verilen bilgiler, güvenilir olduğuna inanılan kaynaklardan toplanır, ancak bu bilgilerin gerçeklik ve eksiksizliği garanti edilmez.

Bu materyal gelecekteki sonuçlara ve beklentilere dair ifadeler içerir. Bu materyalde yer alan ve geçmişe ait bir durumun açıklanması niteliğinde olmayan tüm ifadeler, bilinen ve bilinmeyen riskleri, belirsizlikleri ve Şirket’in gerçek sonuçları, performansı ve başarılarının geleceğe yönelik ifadelerle belirtilen ve ima edilen sonuçları, performansı ve başarılarından farklı olmasına neden olabilecek diğer faktörleri içerir. Kanuni zorunluluklar dışında, Şirket, gerçek sonuçları veya geleceğe yönelik ifadeleri etkileyen varsayımlardaki veya faktörlerdeki değişiklikleri yansıtmak amacıyla burada yer alan geleceğe yönelik ifadeleri güncellemek konusunda hiçbir yükümlülük üstlenmemektedir. Bu basın bülteni satış için bir teklif veya davet teşkil etmez, ya da hiçbir menkul kıymeti önceden talep etmek ya da almak için teklif teşviki içermez ve burada yer alan hiçbir bilgi herhangi bir kontrat ya da taahhüdün temelini oluşturmaz. Şirket menkul kıymetlerine yatırım yapan ya da yapmayı düşünen yatırımcılar, buna ilişkin kararlarını kendi yaptıkları veya danışmanlarının yaptıkları araştırma, inceleme ve değerlendirmeler sonucuna göre vermelidirler. Herhangi bir amaç için bu basın bülteninde yer alan bilgilere ya da bu bilgilerin eksiksiz, gerçek ve doğru olduğu varsayımına dayanılamaz. Bu basın bültenindeki bilgiler doğrulanmaya, tamamlanmaya ve değişikliğe gerek duyabilir. Dolayısıyla, Şirket veya Şirket ortakları, yöneticileri, çalışanları veya diğer üçüncü kişiler adına, bilgilerin gerçekliği, eksiksizliği ve doğruluğuna dayanılarak hiçbir beyan veya teminat verilmemekte ya da ima edilmemektedir.

Ne Şirket, ne Şirket ortakları, yöneticileri, çalışanları, ne de diğer kişiler ne şekilde olursa olsun bu basın bülteninin kullanımından ya da içeriğinden kaynaklanan herhangi bir zarar için hiçbir sorumluluk kabul etmez. Bu basın bülteninde belirtilen PSTN ve toptan genişbant hizmetleri Türk Telekomünikasyon A.Ş. tarafından, perakende internet hizmetleri TTNET A.Ş. tarafından, mobil hizmetler TT Mobil İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sunulmaktadır. Basın bülteninde kullanılan Türk Telekom® markası, Türk Telekom Grubu şirketleri ortak markasıdır. Tüm grup şirketlerinin tüzel kişilikleri korunmaktadır. Basın bülteninde yer alan veriler ile Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından açıklanan sektör verileri arasında farklar olabilecektir. Bu farklar finansal verilerin solo/konsolide olarak açıklanması ve ARPU için hesaplama metotlarında farklılıklar olmasından kaynaklanmaktadır.

Türk Telekom Grubu Konsolide Finansal Tabloları’na http://www.ttinvestorrelations.com/tr/mali-operasyonel-veriler/ceyrek-donem-sonuclari.aspx adresinden ulaşılabilir.​​​

Lütfen kişisel notunuzu ekleyin Eklediğiniz notları sadece siz görebilirsiniz.
GÖNDER

Bu sayfadaki notlarınız