Menüye ulaşmak için tıklayınız Sayfa içeriğine ulaşmak için tıklayınız

Kurumsal Sosyal Sorumluluk

Türk Telekom Kurumsal Sosyal Sorumluluk Yaklaşımı

Türk Telekom, sürdürülebilir ekonomik büyüme ve toplumsal kalkınma için temel itici güç olan bilişim teknolojilerini Türkiye’nin her köşesinde kullanıma sunmaktadır.

Türk Telekom, geliştirdiği ürün ve hizmetlerin yanı sıra ekonomik, sosyal veya fiziksel sebeplerle toplumsal hayata katılamayan tüm kesimlerin bilgiye erişimine katkıda bulunmayı kurumsal sorumluluğu olarak görmekte ve “herkes için erişilebilir iletişim” prensibi ile çalışmalarını yürütmektedir. Ayrıca, Türk Telekom iş yapış şekli ve kurumsal sosyal sorumluluk projeleri ile Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma hedeflerini desteklemektedir. İnternetle Hayat Kolay, Telefon Kütüphanesi, Günışığı, Sesli Adımlar gibi projeler, “Türkiye’ye Değer” markası kapsamında hayat bulmaktadır.

2017 yılında Türk Telekom’un sosyal sorumluluk projeleri “Türkiye’ye Değer” ismiyle dijital ortama da taşınmıştır. Kullanıcı dostu bir tasarıma ve interaktif içeriklere sahip olan web sitesi, web sitelerinin erişilebilirlik kurallarına uluslararası düzeyde ışık tutan Web Erişilebilirlik Girişimi WAI’nin WCAG 2.0 Rehberi’ne uyumlu bir şekilde hazırlanmıştır.

Ülkemizde yaşayan tüm göçmen vatandaşların eğitimine destek olmak amacıyla 2018 yılında da yenilikçi dijital sosyal sorumluluk projelerinin hayata geçirilmesi planlanmaktadır.

TÜRKİYE’YE DEĞER PROJELER

İnternetle Hayat Kolay:

İnternetin sunduğu olanakları yeterince tanımayan ve bu olanaklardan faydalanamayan kişilerin internet okuryazarlığı eğitimleri ile online dünya ile tanışmalarına öncülük eden “İnternetle Hayat Kolay” projesi, Türk Telekom, Habitat Derneği ve Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) iş birliği ile uygulanmaktadır. Bölgesel ve ekonomik eşitsizlikleri ortadan kaldırarak herkesin bilgiye erişimde eşit olanaklara sahip olmasını amaçlayan projenin hedef grubunu kalkınmada öncelikli 54 ilde yaşayan, 25 yaş üstü, internet kullanma becerileri olmayan ya da çok sınırlı olan yetişkinler oluşturmaktadır.

Hedef grupta kadınlara öncelik verilmektedir. Proje ile bugüne kadar yaklaşık 30 bin kişi internet okuryazarı olmuştur. 2017 yılında eğitim içeriklerine her yerden herkesin ulaşmasını mümkün kılmak üzere projenin mobil uygulaması geliştirilmiştir. Ayrıca mültecilerin hayatını internetle kolaylaştırmak amacı ile mobil uygulama Arapça olarak da hizmete sunulmuştur.

Telefon Kütüphanesi:

Telefon KütüphanesiTürk Telekom bilgiye erişimde fırsat eşitliği ilkesinden hareketle Boğaziçi Üniversitesi Görme Engelliler Teknoloji ve Eğitim Laboratuvarı (GETEM) iş birliği ile Türkiye’nin ilk Telefon Kütüphanesi’ni hayata geçirmiştir. Telefon Kütüphanesi Projesi ile yüzlerce sesli kitap 0 800 219 91 91 numaralı telefon üzerinden görme engelli Türk Telekom müşterilerine ev telefonları üzerinden ücretsiz olarak sunulmaktadır. Görme engelli Türk Telekom müşterileri GETEM’e üye olduktan sonra aldıkları şifreleri ile sesli kitaplara ücretsiz olarak erişebilmektedirler. Görme engelliler için telefonda sesli kitap ve içerik hizmeti olan Telefon Kütüphanesi’nde şiirden romana, tarihten kişisel gelişime, deneme sınavlarından, betimlemeli filmlere 50’den fazla kategoride binin üzerinde sesli kitap ve içerik bulunmaktadır. Kullanıcılar dinledikleri kitaba daha sonra kaldıkları yerden devam edebilmekte, kitabı ileri veya geri alabilmekte, daha hızlı veya yavaş dinleyebilmekte ve sesli menü ile aradıkları kitaba daha hızlı ulaşabilmektedirler.

Telefon Kütüphanesi 2017 yılında betimlemeli resim sergisi “Tablolar Konuşuyor” ile görme engelli kullanıcılarının 20 adet dünyaca ünlü tabloya erişimini sağlamıştır. Ayrıca sergi 11-17 Eylül tarihlerinde fiziki olarak da Uniq İstanbul’da sanatseverlerin ziyaretine açılmıştır. Tablolar Konuşuyor projesine; medya, sanat ve siyaset dünyasından isimler de sesleriyle destek vererek gönüllü tablo seslendirmiştir. Bu isimler arasında Gentile Bellini’nin Londra’daki Ulusal Galeri’de sergilenen Fatih Sultan Mehmet tablosunu seslendiren Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Haluk Bilginer, Mustafa Sandal, Jülide Ateş, Nazlı Çelik, Arda Türkmen, Gülay Afşar, Cem Öğretir, Özge Uzun, Şeref Oğuz, Arzum Onan gibi isimler yer almıştır. Tablolar Konuşuyor sergisi 6 bin kişi tarafından ziyaret edilmiştir. Unique Maslak’ta “Tablolar Konuşuyor” isimli sergiyle lansmanını gerçekleştirilen Telefon Kütüphanesi ile 2018 yılında da görme engelli vatandaşların hayatını kolaylaştıracak yenilikçi hizmetleri sunulmaya devam edilmesi planlanmaktadır. Görme engellilerin gündemi takip edebilmeleri için Anadolu Ajansı iş birliği ile gündem haberleri kütüphaneye entegre edilmiştir. Telefon Kütüphanesi 5 milyon dakika dinlenmiş, 2016 yılında oluşturulan mobil uygulama 17 binden fazla, görme engelliler için gönüllü kitap okumayı kolaylaştıran Kitaplara Ses uygulaması 15 binin üzerinde indirilmiştir. Türk Telekom’un görme engelli kullanıcılar için geliştirdiği Telefon Kütüphanesi’ne Kasım ayı sonunda para tanıma özelliği eklenmiştir. Para Tanıma fonksiyonu ile görme engellilerin, mağazalarda, marketlerde, takside, ihtiyaç duydukları her an, üstelik internet bağlantısına ihtiyaç duymadan ödemelerini güvenle yapabilmelerine imkan sağlanmıştır. Görme engellilerin talepleri, yönlendirmeleri ve yaptıkları testler doğrultusunda geliştirilen uygulama, Türkiye’nin ilk ve tek para tanıma uygulamasıdır. Türkiye Halkla İlişkiler Derneği (TÜHİD) tarafından bu sene 16’ncısı düzenlenen Altın Pusula Türkiye Halkla İlişkiler Ödülleri’nde Telefon Kütüphanesi Tablolar Konuşuyor uygulaması ile Jüri Özel Ödülü’ne layık görülmüştür. Eşitsizliklerin ortadan kaldırılmasına ve bilgiye erişimde fırsat eşitliğine sağladığı katkı ile sürdürülebilir kalkınma hedeflerini destekleyen Telefon Kütüphanesi, uluslararası bir başarıya imza atarak, dar gelirli-dezavantajlı grupların toplumsal hayata katılımına destek olması yönüyle Business Call to Action (BCtA) programına kabul edilmiştir. Avrupa’nın prestijli ödüllerinden “European Excellence Awards” kapsamında “Tablolar Konuşuyor” projesiyle Türkiye’nin En İyi Projesi Ödülü’ne layık görülmüştür.

Günışığı:

Günışığı2014 yılında başlayan Günışığı Projesi, az gören çocukların erken müdahale eğitimi ile, başka birinin yardımı olmadan yaşamlarını sürdürmesini, görme engelliler okulu yerine kaynaştırma eğitimine devam etmesini amaçlamaktadır. Ülkemizde belirli bir yüzdenin altında görme yeteneğine sahip tüm çocuklar “tamamen kör” olarak değerlendirilmekte ve görme engelliler okuluna gönderilmektedir. Günışığı Projesi ile görme engelli çocuklar, görme dereceleri tespit edilerek görme yetilerini etkin kullanmaları konusunda bilinçlendirilmektedirler. Günışığı Projesi, erken müdahale eğitiminin uzaktan alınabilmesini sağlayan tek örnektir. Türk Telekom’un teknoloji ve altyapısı ile bu eğitimin uzaktan verilmesi de mümkün kılınmıştır. 2017’de toplamda 81 ilden 700 çocuğa az gören eğitimi sağlanmıştır. Projeye paralel olarak az gören çocukların işlevsel olarak görme becerilerini artırmalarına ve el-göz koordinasyonlarını geliştirmelerine katkı sağlamak üzere Türk Telekom tarafından tasarlanan Günışığı Oyunları bugüne kadar yaklaşık 2 bin kez indirilmiştir.

Günışığı Projesi, İngiltere’nin önde gelen ödül ve değerlendirme kuruluşlarından Awards Intelligence tarafından düzenlenen Best Business Awards Ödülleri’nde “En İyi Sosyal Sorumluluk Projesi” ödülüne sahip olmuştur.

Sesli Adımlar Uygulaması:

Sesli Adımlar UygulamasıSesli Adımlar, görme ve işitme engellilerin; AVM, kampüs havaalanı gibi karmaşık yapılarda yardım almadan hareket edebilmelerini sağlayan bir akıllı telefon uygulamasıdır.

Uygulama, görme engellilerin kamuya açık alanlarda bir başkasının yardımına ihtiyaç duymadan gitmek istediği yeri kendi kendine bulmasını veya o anda nerede olduğunu anlamasını sağlamaktadır. Proje, 2014 yılında hayata geçirilmiştir. Operatör bağımsız olarak hizmete sunulan Sesli Adımlar uygulaması, 2014 yılında sadece görme engellilere bulundukları mekânlarda, akıllı telefonları üzerinden sesli yönlendirme hizmeti sunarken; 2017 yılında işitme engelliler için de basit ikonlarla bu hizmeti sunar hale gelmiştir. Uygulama, içlerinde Chicago Lighthouse, İstanbul Teknik Üniversitesi, Kars Hükümet Konağı, Ulu Camii, San Francisco Lighthouse ile Gençlik ve Spor Bakanlığı gibi 47 farklı yapıda hizmete açılmıştır. Bugüne kadar yaklaşık 30 bin kişi tarafından indirilmiş ve 200 bin kez kullanılmıştır.​

Lütfen kişisel notunuzu ekleyin Eklediğiniz notları sadece siz görebilirsiniz.
GÖNDER

Bu sayfadaki notlarınız